Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Roco skala H0 nyheder 2017

Like 1 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 583

PB

Hej Gert

Tusinde tak for de dejlige links Wink

Du ved vel ikke om nogen i Holland har produkcenter af sporvogne og lign. herunder gerne reservedele Wink

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Roco Skala H0 pdf-file

Roco start

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.731

PB

Yes, Vectron fra Roco . . . . det glæder jeg mig til.

Jeg er skam glad nok for mine Vectron loks fra Piko´s Expert serie, men jeg er slet ikke i tvivl om at Roco´s udførsel bliver mere detaljeret . . . . og så ikke mindst med en støjsvag slæbesko.

Ellers synes jeg ikke Roco byder på så meget i år . . . ihvertfald ikke for min smag. Jeg vil endda gå så langt og sige, at jeg er skuffet  Puzzled

En interessant observation er dog, at Roco nu leverer loks med "Henning sound" . . . som vel egentlig er Tysklands svar på Danske Loksounds, men med ekspertise især indenfor gamle DDR lokomotiver, som Ludmilla, Taigatrommel og som i Roco kataloget BR143 / 112. Interessant  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Danske nyheder:

Billede

 

Er Eaos-voge realistisk? Hvis ja, så er det en interessant model.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mols

Indlæg: 58

PB

Eaos er god nok. Det var nogle tidligere vogne fra Tjekkiet. 

Om den er interessant? Det kan altid diskuteres. DSB Eaos er kommet fra Märklin, Klein og Roco har lavet dem flere gange.

Generelt synes jeg at det er en lidt kedelig omgang dansk Roco præsentere. Jeg havde selv håbet på dobbeltvognen T2000 med Carlsberg/Tuborg trailere.

 

Michael

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.731

PB

Mols skrev:

Eaos er god nok. Det var nogle tidligere vogne fra Tjekkiet. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor den er i 2017 kataloget, når den også blev udsendt tidligere i 2016 ? Selvom det er en ny litrering, så kan den vel næppe kategoriseres som en 2017 nyhed.

*EDIT* Ah ok, nu ser jeg at det er Eaos varianten uden DSB skrift/logo. Men jeg vil da stadig ikke kalde det en 2017 nyhed.

Mols skrev:

Generelt synes jeg at det er en lidt kedelig omgang dansk Roco præsentere. Jeg havde selv håbet på dobbeltvognen T2000 med Carlsberg/Tuborg trailere.

 

Jeg kunne ikke være mere enig  Sad Jeg havde også sat næsen op efter flere spændende T2000 varianter, som f.eks Tuborg/Carlsberg eller Wascosa varianter med de trailers vi dagligt ser i TX Logistik stammerne på de danske skinner. 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor den er i 2017 kataloget, når den også blev udsendt tidligere i 2016 ?  

 

Kan du give mig Roco-nummeret fra modellen blev udsendt i 2016?

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole

Indlæg: 246

PB  Hjemmeside

Roco 76798 ; Eaos 11 86 533 0 026-9.

__________________

Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Tak, Ole!   Smile

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.731

PB

Der var Ole lidt hurtigere end jeg  Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Roco Line med ballast er tilbage! Spændende nyhed!

__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Gert skrev:

Danske nyheder:

Billede

 

 

DSB litra PD (Bauart "Linz") må vel betegnes som en egentlig nyhed - den er hidtil kun udgivet af Liliput (Bachmann), som til gengæld lavede en super flot model af vognen til en god pris.

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Interessant avisartikel: http://www.salzburg.com/nachrichten/salzburg/wirtschaft/sn/artikel/nach-umsatzkrise-roco-modelleisenbahn-setzt-auf-vietnam-230539/

Roco producerer nu også i Vietnam. Og fra nu af kun 800 nye emner et år, I stedet for 1000.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Video

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Roco's egen messe-video

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/neurenberg-2017/1371-roco

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Gode nyheder for elskere af Rocoline:

Den østrigske modeljernbane forhandler Miniaturbahn [www.miniaturbahn.at] rapporter:


Roco schreibt uns dazu: 
"Wir möchten Sie darüber informieren, dass geplant ist das Roco-Line-Gleissystem in einer jährlichen Auflage zu produzieren. Das heißt, dass Sie in diesem Jahr Bestellungen bis zum 31.Mai 2017 aufnehmen und eingeben können und je nach Auftragseingang eine gewisse Menge produziert wird. 
Das ist jedoch KEINE einmalige Aktion, denn bei entsprechendem Interesse, von dem wir jetzt ausgehen, werden Roco-Line-Gleise jährlich produziert. Sollte der Ansturm und das Interesse unsere Erwartungen übertreffen, wird natürlich die Aufnahme ins Standardsortiment ernsthaft in Betracht gezogen." 


Med andre ord, hvis der synes at være nok interesse, så Roco vil årligt producere Rocoline. Men kun, hvad der er bestilt.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 439

PB

Gert skrev:
Med andre ord, hvis der synes at være nok interesse, så Roco vil årligt producere Rocoline. Men kun, hvad der er bestilt.

Så et sporsystem, hvor man skal forudbestille sine skinner og få dem leveret senere. Det tror jeg ikke på bliver en succes i længden, når man ved hvordan de fleste bygger modeltog. Ideerne kommer her og nu, og skinnerne skal altså være der. De andre producenters skinner kan man jo bare gå ud og købe....

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

TogSvendsen skrev:

Så et sporsystem, hvor man skal forudbestille sine skinner og få dem leveret senere. Det tror jeg ikke på bliver en succes i længden, når man ved hvordan de fleste bygger modeltog. Ideerne kommer her og nu, og skinnerne skal altså være der. De andre producenters skinner kan man jo bare gå ud og købe....

Ja, men det er ikke et nyt system, men et eksisterende system med mange tilhængere.

mvh,
Gert

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.596

PB

Gert skrev:
Gode nyheder for elskere af Rocoline:

Den østrigske modeljernbane forhandler Miniaturbahn [www.miniaturbahn.at] rapporter:

 

Gert, læser du ikke selv de nyheder du linker til, eller de videos du linker til?

Du linkede til MSL's video med Roco, prøv at lyt, hvad Rainhard Reindl svarer her https://youtu.be/ORRuvRbpxhk?t=5m49s

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

TogSvendsen skrev:
Så et sporsystem, hvor man skal forudbestille sine skinner og få dem leveret senere. Det tror jeg ikke på bliver en succes i længden, når man ved hvordan de fleste bygger modeltog. Ideerne kommer her og nu, og skinnerne skal altså være der. De andre producenters skinner kan man jo bare gå ud og købe....

Der er nok ikke tænkt forudbestilling helt ude fra forbrugerleddet - mere sandsynligt er det, at det er distributører, der skal forudbestille, og det gør de igen på basis af forudbestillinger fra forhandlere.

Mvh Toftegaard

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Gert skrev:
Gode nyheder for elskere af Rocoline:

Den østrigske modeljernbane forhandler Miniaturbahn [www.miniaturbahn.at] rapporter:

 

Gert, læser du ikke selv de nyheder du linker til, eller de videos du linker til?

Du linkede til MSL's video med Roco, prøv at lyt, hvad Rainhard Reindl svarer her https://youtu.be/ORRuvRbpxhk?t=5m49s



Ja. På tysk, siger han: "Auf dieser Messe stellten wir allerdings fest dass diese Resonz der Ankündigung so enormen hilft das eigenlicht gär nichts anderes übrig bleibt als das Gleis auch zükunftig ins Programm aufzunehmen." Jeg formoder, du kan forstå tysk? Han bekræfter, (da Minaturbahn) at Rocoline vil være til rådighed i fremtiden. Så jeg forstår ikke din kommentar. Det (videoen) bekræfter, hvad der allerede blev rapporteret: Rocoline forbliver tilgængelig.

mvh,
Gert

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.596

PB

Du linkede til videoen fredag den 3. og til Miniaturbahn.at i dag den 8. Altså er det ikke videoen der bekræfter noget.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Ja, og så? Mit budskab af 8. februar bekræfter min post den 3. februar. Jeg skriver beskeder på dette forum som en service.
Meddelelsen (eksplicit som tekst) af Miniaturbahn.at er nyttigt for dem, der ikke har set videoen. At du ved allerede, betyder ikke, at det er unødvendigt.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 2 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 439

PB

Gert skrev:
Ja, men det er ikke et nyt system, men et eksisterende system med mange tilhængere.

Det er jeg klar over, men systemet udgik for 10 år siden. Mon ikke de som havde det dengang har fundet andre sporsystemer at lege med.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Rocoline forsvandt for 10 år siden på grund af et patent tvist. Det forsvandt ikke, fordi ingen spørgsmål var mere i det. Jeg er glad for det er tilbage.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.744

PB  Hjemmeside

Nyheder efterår 2017: https://www.scribd.com/document/358708234/20170912-Roco-Herbstneuheiten-2017

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

En Nicolai, nok en gang Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Skott skrev:

En Nicolai, nok en gang Smile

Nu har de efterhånden lavet alle de skrabede varianter der kan laves. Nu må det være på tide med en med fodplade, røgplader og dansk røgkammerdør. 

 

Thomas

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Muncken

LKF A+B

Indlæg: 78

PB

Billede

Ja, så var man fri for at lave dem selv... Smile

__________________

Mvh Torben Munck

Forsøger at gøre det bedre næste gang...

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skaarup

Indlæg: 50

PB

Gert skrev:

Rocoline forsvandt for 10 år siden på grund af et patent tvist. Det forsvandt ikke, fordi ingen spørgsmål var mere i det. Jeg er glad for det er tilbage.

mvh,
Gert

Er der nogen som har set Rocoline med ballast tilsalg hos danske forhandlere i 2017/2018?? Mvh Jens

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Hej Skaarup

Du skal nok bestille dem hos en Tog forhandler,Roco har dem produceret,jeg bruger dem selv

men har samlet dem gennem årene,sidste år blev de lanceret,og de var i ROCO 2017 kataloget Smile

 

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.