Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Roco nyheder vinter 2013/2014

Roco nyheder vinter 2013/2014: http://www.roco.cc/uploads/documents/pdf/1/20130913_RO_Extrablatt_NH-2014.pdf

mvh,
Gert (fra Holland)

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Lidt tyndt med de danske nyheder, men der er alligevel mange spændende.

Jeg glæder mig enormt til den dobbelte T2000 lommevogn. Men hvis lasten bliver som på billederne, så er det efter min mening lidt ligegyldigt. Men så kan man jo heldigvis selv sætte en mere spændende last på Smile

Og dejligt at man endelig kan få dobbeltvognen fra Transwaggon Laughing out loud

Like 0 kan lide

Picture

Skott

Ingeniør

PB

Spændende, at de har 'dansk' materiel i TT - måske startskuddet til en chance for denne lidt oversete skala - i hvert fald i DK

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

Trist at 1/3 af vognene kun kommer i E-shoppen - men de skal ikke få lov at ødelægge vores hobby, så hellere undvære! Sad
Like 0 kan lide

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

PB  Blog

Der kommer bl.a. et tovognssæt med TF-vogne, der tidligere har været ude for nogen år tilbage. Hvis man kan leve med at modellen bl.a. er lidt for kort, i forhold til hvis den skulle have været tro mod forbilledet, så er det faktisk en flot og alsidig vogn. 

Mvh

Claus

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

A-Stjerne skrev:
Trist at 1/3 af vognene kun kommer i E-shoppen - men de skal ikke få lov at ødelægge vores hobby, så hellere undvære! Sad

Ja det hjælper i hvert fald ikke på nogen måde vores danske detail-led... :-( 

Internet-handel er helt sikkert kommet for at blive, men denne løsning hvor producenten sælger direkte uden om detailledet er et absolut skråplan...

Samtidig er det også lidt ærgeligt med alle genudgivelserne f.eks. Tf - der ligger formentlig stadig en del af de ældre ting på hylden rundt omkring - jeg ved f.eks. at På Sporet ligger inde en masse gammelt Klein og Roco - og hvorfor købe den nye version hjem til også bare at ligge på lager?

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

PB  Blog

Al respekt for Klein-vogne, og har stadig nogle stykker i samlingen, men er gået af med de fleste igen. Jeg synes ikke de lever op til vore dages standarder indenfor H0-materiel.

Paa Sporet har diverse udgåede ting på programmet. Man kan måske finde fx den Cc-vogn man lige står og mangler. Eller et bestemt lokomotiv. Og så ved jeg at han sælger forbedrede PR-maskiner Wink

Mvh

Claus 

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Skovsøekspressen skrev:

Paa Sporet har diverse udgåede ting på programmet. Man kan måske finde fx den Cc-vogn man lige står og mangler. Eller et bestemt lokomotiv. Og så ved jeg at han sælger forbedrede PR-maskiner Wink

Jep, det er faktisk lidt uhyggeligt hvor meget han har på lager af de ældre ting - og det er kun en brøkdel der står fremme i forretningslokalet, der er MANGE fine ting i kælderen også... Smile

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

peterw skrev:

A-Stjerne skrev:

Ja det hjælper i hvert fald ikke på nogen måde vores danske detail-led... :-( 

Internet-handel er helt sikkert kommet for at blive, men denne løsning hvor producenten sælger direkte uden om detailledet er et absolut skråplan...

Samtidig er det også lidt ærgeligt med alle genudgivelserne f.eks. Tf - der ligger formentlig stadig en del af de ældre ting på hylden rundt omkring - jeg ved f.eks. at På Sporet ligger inde en masse gammelt Klein og Roco - og hvorfor købe den nye version hjem til også bare at ligge på lager?

Peter

De sælger jo ikke engang udenom, for det kunne jeg til nød acceptere. De udnytter og misbruger dem ved ikke at give dem provision for at agere pakkeposthus.
Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

A-Stjerne skrev:

Har jeg forstået det korrekt at man så bliver nød til at købe disse vogne direkte på Roco´s hjemmeside ? Kommer disse "webshop vogne" slet ikke ud til forhandlerne ?

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

E Shop vogne kommer ikke i butikkerne. Dem skal du købe direkte online af ROCO, der så sender dem til din forhandler, der så skal orientere dig om, at de er kommet frem. Forhandlerne får intet for det. Jeg kan købe meget online uden skrupler, men dette er en hobby, der for mig handler om stemningen ved forhandlerne og om at tage sig god tid til at kigge og nærstudere modellerne. Får ROCO held med deres strategi, så bliver vores hobby ødelagt. Jeg har ikke noget imod online shopping som supplement til forhandlerne men ikke på bekostning af dem. Opfordring til boykot af E Shoppen herfra.
Like 4 kan lide

Picture

Cargoman

PB  Hjemmeside

A-Stjerne skrev:
E Shop vogne kommer ikke i butikkerne. Dem skal du købe direkte online af ROCO, der så sender dem til din forhandler, der så skal orientere dig om, at de er kommet frem. Forhandlerne får intet for det. Jeg kan købe meget online uden skrupler, men dette er en hobby, der for mig handler om stemningen ved forhandlerne og om at tage sig god tid til at kigge og nærstudere modellerne. Får ROCO held med deres strategi, så bliver vores hobby ødelagt. Jeg har ikke noget imod online shopping som supplement til forhandlerne men ikke på bekostning af dem. Opfordring til boykot af E Shoppen herfra.

Det er nok på grund af denne kritik, at Roco nu også leverer direkte til husdør, men det er stadig valgfrit om man vil hente varerne hos Rocos udvalgte forhandlere.

http://www.roco.cc/de/news/items/eshop-direktverkauf/index.html

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide

Picture

A-Stjerne

PB

Jeg vil stadig ikke købe en model, jeg ikke kan se, og ROCO er nok de dårligste til at have billeder, der matcher deres modeller, der endelig bliver udgivet. Deres E Shop er stadig på bekostning af forhandlerne, når ikke alle deres modeller kommer begge steder.
Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

A-Stjerne skrev:
Jeg vil stadig ikke købe en model, jeg ikke kan se, og ROCO er nok de dårligste til at have billeder, der matcher deres modeller, der endelig bliver udgivet.

Ja, der går ofte alt for meget Photoshop i den  Puzzled

Like 1 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.