Roco Danske nyheder 2015:
ROCO 52614 | DSB | Diesellok My rot grau | Ep.4 | UVP € 139,00 |
ROCO 52615 | DSB | Diesellok MY rt/grau DCC-Snd. | Ep.4 | UVP € 214,00 |
ROCO 56300 | DSB | Ged.Güterw.2a. DSB braun | Ep.4 | UVP € 16,90 |
ROCO 58615 | DSB | Diesellok MY, AC-Snd. | Ep.4 | UVP € 214,00 |
ROCO 67122 | DSB | Set: Schiebewandw. 2-tlg. | Ep.4 | UVP € 59,90 |
ROCO 67252 | DSB | Kesselw. 2a. "Olievogn" | Ep.3 | UVP € 32,90 |
ROCO 67254 | DSB | Rungenwagen DSB, braun | Ep.3 | UVP € 22,90 |
ROCO 67478 | DSB | Tiefladew.+Holzkiste | Ep.4 | UVP € 69,00 |
ROCO 76798 | DSB | Off.Güterw.4a.DSB, braun | Ep.5 | UVP € 33,40 |
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
LasseSteen
Jeg synes det lyder relativt "billigt" med 214 Euro for en MY med lyd til AC ? Eller ihvertfald billigere end hvad vi har set i det seneste års tid fra Roco. Her har de fleste AC loks med lyd ligget på omkring 260 Euro til 300 Euro. Det ville da ikke være skidt med lidt lavere priser
Jeg er meget spændt på at se hvilke andre nyheder der dukker op i 2015 fra Roco
Jeg håber personligt på en opdateret BR140 i Beige/Turkis til AC. Den er stærk savnet i samlingen
LasseSteen
Her er en masse af Roco nyhederne for 2015:
http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/info.htm#aktuelles
Der er også denne:
ROCO 58501
DB-AG
Diesellok BR 232 DB AG AC-SND.
Ep.5
UVP € 169,00
Igen så synes jeg det lyder "billigt". Gad vide om de her nye "5xxxx" Lok varenumre er en ny form for hobby serie fra Roco ? Dvs med færre detaljer m.v. ? Evt med fast indbygget dekoder ?
Det er jeg personligt meget spændt på at finde ud af. Men det "lugter" lidt af det, da jeg kan se at prisniveauet på "7xxxx" lok varenumre med lyd holder nogenlunde samme prisniveau som i 2014.
Thomas Jespersen
Her er en masse af Roco nyhederne for 2015:
http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/info.htm#aktuelles
Der er også denne:
ROCO 58501
DB-AG
Diesellok BR 232 DB AG AC-SND.
Ep.5
UVP € 169,00
Igen så synes jeg det lyder "billigt". Gad vide om de her nye "5xxxx" Lok varenumre er en ny form for hobby serie fra Roco ? Dvs med færre detaljer m.v. ? Evt med fast indbygget dekoder ?
Det er jeg personligt meget spændt på at finde ud af. Men det "lugter" lidt af det, da jeg kan se at prisniveauet på "7xxxx" lok varenumre med lyd holder nogenlunde samme prisniveau som i 2014.
De modeller der tidligere har været udgivet i de nummerserier har der ikke været noget forenklet ved. Det er nok en reaktion på især pikos billigere modeller. Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ. Iøvrigt har Rocos 232 altid været en del af det billigere segment. Da den kom frem vistnok omkring 1990 var den allerede i Classic linien.
Thomas
Erling Larsen
Frederiksberg
MY Rot Grau...
Ja, det lyder lovende.
Med venlig hilsen
Erling Larsen
LasseSteen
Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ.
Der er jeg så ikke enig . . . men det er jo nok en smagssag Indtil videre synes jeg faktisk stadig, at Roco
har føretrøjen på, når det kommer til MY´er . . . men det er selvfølgelig bare min personlige mening
LasseSteen
De modeller der tidligere har været udgivet i de nummerserier har der ikke været noget forenklet ved. Det er nok en reaktion på især pikos billigere modeller. Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ. Iøvrigt har Rocos 232 altid været en del af det billigere segment. Da den kom frem vistnok omkring 1990 var den allerede i Classic linien.
Thomas
Det kunne du nok godt have ret i,
Jeg glæder mig meget til at se de her modeller i 2015.
LasseSteen
Hvis der er andre ligesom jeg, som er meget spændte på de nye BR243/143 modeller fra Roco, så er der lidt prototype billeder og nærmere beskrivelse her:
http://www.roco.cc/de/news/items/Elektrolok-BR-243-73322/index.html
Svend
Ballerup
Desværre har vi ikke set meget til denne model (ROCO 66815)
Svend
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Pdf: https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015523/show
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Pdf Einsteigerprogramm: https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015499/show
mvh,
Gert
LasseSteen
Tak endnu engang Gert
Endelig en BR218 i Verkehrsrot med metalrammer om vinduerne
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Roco på messen
mvh,
Gert
Toftegaard
Norway
Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ.
Der er jeg så ikke enig . . . men det er jo nok en smagssag Indtil videre synes jeg faktisk stadig, at Roco
har føretrøjen på, når det kommer til MY´er . . . men det er selvfølgelig bare min personlige mening
Enig. Med den nyeste serie rød/sorte MY'er http://shop.nmj.no/index.php?cPath=695_698_662&osCsid=bf7bd309efeffb9c446500962060e46b mener jeg, at NMJ lidt har skudt sig selv i foden. Mange småfejl kan man slippe godt fra, hvis de sidder på mindre markante steder, men at male hele det omkransende område omkring indfatningerne til lysene sorte i stedet for røde, det er godt nok en grov fejl, som det er svært at slippe udenom. Det ser jo ud som om, at de andre lokomotiver på lokomotivfabrikken har spillet det et puds og har udsat det for det gamle trick med at få det til at se i en kikkert, hvor okularerne har været sværtet med brændt kork...
Nå, det skal blive spændende at se, hvordan NMJs brune MY'er tager sig ud, når de en gang kommer.
Ser i øvrigt, at Rocos nye MY'er (i hvert fald den 'rene' DC) først til være tilgængelige i september. Så har de da tid nok til at finde ud af hvilket nummer, det skal have. Med alle de MY'er, der er har været og er på markedet, så må det da også snart være svært at finde et ledigt nummer .
Toftegaard
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Jeg anbefaler at overveje også den model af Van Biervliet.
Den belgiske modpart til MY, allerede dukket op på markedet, er meget smuk!
mvh,
Gert
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Enig. Med den nyeste serie rød/sorte MY'er http://shop.nmj.no/index.php?cPath=695_698_662&osCsid=bf7bd309efeffb9c446500962060e46b mener jeg, at NMJ lidt har skudt sig selv i foden. Mange småfejl kan man slippe godt fra, hvis de sidder på mindre markante steder, men at male hele det omkransende område omkring indfatningerne til lysene sorte i stedet for røde, det er godt nok en grov fejl, som det er svært at slippe udenom. Det ser jo ud som om, at de andre lokomotiver på lokomotivfabrikken har spillet det et puds og har udsat det for det gamle trick med at få det til at se i en kikkert, hvor okularerne har været sværtet med brændt kork...
Nå, det skal blive spændende at se, hvordan NMJs brune MY'er tager sig ud, når de en gang kommer.
Ser i øvrigt, at Rocos nye MY'er (i hvert fald den 'rene' DC) først til være tilgængelige i september. Så har de da tid nok til at finde ud af hvilket nummer, det skal have. Med alle de MY'er, der er har været og er på markedet, så må det da også snart være svært at finde et ledigt nummer .
Toftegaard
Hej Toftegaard
Lygteglasset sidder i en gummiliste på forbilledet, det er nok efterligningen af gummilisten, man kan se på NMJs billede af MY lokomotivet, der - ikke at forglemme - er et billede af forseriemodellen! Jeg vil medgive dig at det ser lidt voldsomt ud, men en grov fejl er det næppe og den endelige bedømmelse kan vel først afgøres når serieleveringen kommer. Roco MYen er også behæftede med et par fejl som er mindst lige så "grove" som NMJ MYens. Jeg er ret sikker på at hvis man er ihærdig nok, vil man kunne finde tilsvarende "fejl" på alle de MY modeller der er lavet / kommer. Held og lykke med at finde dit yndlings lokomotiv.
Gode hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Video af Roco (og Fleischmann).
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Vinternyheder Roco:
67385: AAE-vogne med COOP-containers (epoke VI)
67387: AAE-vogne med Lauritzen-containers (epoke VI)
67386: AAE-vogne med Freja-containers (epoke V-VI)
Også lignende svenske og norske sæt. Se: https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/roco/Roco_Winterneuheiten_2015.pdf
mvh,
Gert
Toftegaard
Norway
Roco tager et år til - leveringsdatoerne for de tre MY-modeller, som oprindelig stod til uge 37/38 2015 (start fx her: http://www.roco.cc/en/productsearch/0-dsb-0-0-0-0-0-0/products.html), er blevet flyttet nøjagtigt 1 år frem - til uge 37/38 2016.
Mvh Toftegaard
Svend
Ballerup
Hej Gert
Du skal være opmærksom på, at denne model:
67385: AAE-vogne med COOP-containers (epoke VI)
ikke er dansk men svensk. Sættevognene kører i trafik Malmö-Stockholm-Malmö i det såkaldte "Coop-tåget"
Svend
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Tak for advarslen.
mvh,
Gert