Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Roco 2019

https://www.docdroid.net/jS0KNHH/20190115-roco-neuheiten-2019-de.pdf#page=129

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

S Å D A N . . . det har jeg glædet mig til  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Det ser ud til at Roco stadig forventer at præsentere dobbeltdækker vogne i samarbejde med Hobbytrade ? Hvordan i alverden hænger det sammen, nu når HT er gået konkurs og alle forme overgået til MCK ? ? ?

Det nye T3 lommevogne fra Roco, ser da ved første øjekast også ud til at være MEGET identiske med Hobbytrade´s ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

LasseSteen skrev:

Det ser ud til at Roco stadig forventer at præsentere dobbeltdækker vogne i samarbejde med Hobbytrade ? Hvordan i alverden hænger det sammen, nu når HT er gået konkurs og alle forme overgået til MCK ? ? ?

Det nye T3 lommevogne fra Roco, ser da ved første øjekast også ud til at være MEGET identiske med Hobbytrade´s ?

"   Med denne handel, ejer McKinley ApS i dag værktøjer og forme til stort set samtlige modeller fremstillet og solgt under handelsnavnene ”Hobby Trade” og ”F 2010”.     "

Stort set er ikke det samme som alle  Wink

 

 

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Lundgaard skrev:

"   Med denne handel, ejer McKinley ApS i dag værktøjer og forme til stort set samtlige modeller fremstillet og solgt under handelsnavnene ”Hobby Trade” og ”F 2010”.     "

Stort set er ikke det samme som alle  Wink

Aha ja ok, så det kunne sagtens være Roco der har overtaget støbeform og værktøj til denne T3 lommevogns model  Smile
Jeg synes dælme den ligner hobbytrade´s fuldstændig . . . især vekselladsklapperne på siden. De har i min optik altid set lidt for store og klodsede ud. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Men det er da lidt spændende mht. dobbeltdækkerne, for de er omtalt på McK's hjemmeside, da de vil arbejde videre på formene

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

fkm skrev:

Men det er da lidt spændende mht. dobbeltdækkerne, for de er omtalt på McK's hjemmeside, da de vil arbejde videre på formene

Ja, det er lige netop det . . . så hvordan det hele nu hænger sammen mellem Hobbytrade, Roco og MCK . . . det er jeg spændt på at finde ud af. 

Jeg håber dog personligt meget på, at de her DB Regio dobbeltdækkere fra Roco rent faktisk bliver en realitet. Så ryger de ihvertfald i indkøbskurven  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 589

PB  Blog

Der er mange interessante epoke 1 nyheder, så det bliver vist et dyrt år.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Hvordan i alverden hænger det sammen, nu når HT er gået konkurs og alle forme overgået til MCK ? ? ?

Er hobby trade gået konkurs? Det er da en nyhed der kommer som et lyn fra en klar himmel. I fredags levede hobby trade da i bedste velgående!
Mig bekendt er det 5 - 6 år siden det tidligere HobbyTrade var i økonomiske vanskeligheder og fik en økonomisk indsprøjtning af F2010.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

F.Ormstrup skrev:

Er hobby trade gået konkurs? Det er da en nyhed der kommer som et lyn fra en klar himmel. I fredags levede hobby trade da i bedste velgående!
Mig bekendt er det 5 - 6 år siden det tidligere HobbyTrade var i økonomiske vanskeligheder og fik en økonomisk indsprøjtning af F2010.

Jamen det er da godt at høre.

Apropos DWA/Hobby Trade, ved nogen så hvad det relevante CVR nummer er? For det fremgår så vidt jeg kan se ikke nogen steder på websitet https://www.dwahobby.dk/. (Jeg vil  vide hvem jeg reelt handler med.)

Mvh Peter W

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

F.Ormstrup skrev:

Er hobby trade gået konkurs? Det er da en nyhed der kommer som et lyn fra en klar himmel. I fredags levede hobby trade da i bedste velgående! 

Mig bekendt er det 5 - 6 år siden det tidligere HobbyTrade var i økonomiske vanskeligheder og fik en økonomisk indsprøjtning af F2010.

Det synes jeg da bestemt at have læst i flere tråde herinde ? Eller er der noget jeg har misforstået ? 

MCK har da også meldt ud, at de har købt/overtaget de fleste Hobbytrade støbeforme ? Derfor undrer det mig også gevaldigt, at Roco kan præsentere dobbeltdækker vogne i samarbejde med Hobbytrade. En meget kærkommen nyhed for undertegnede, men konstateret med en vis skepsis grundet udmeldingen fra MCK.

*EDIT*
Ok, nu er jeg vist med. Jeg skrev HT (Som i HobbyTrade), . . .  Men tusind tak for en "skøn" omgang "ordkløveri"  . . så blev det alligevel en dejlig indholdsrig aften.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Mon ikke Ormstrup mener noget med, at han altid staver hobby trade og ikke Hobbytrade !!

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

LasseSteen skrev:

F.Ormstrup skrev:

Er hobby trade gået konkurs? Det er da en nyhed der kommer som et lyn fra en klar himmel. I fredags levede hobby trade da i bedste velgående! 

Mig bekendt er det 5 - 6 år siden det tidligere HobbyTrade var i økonomiske vanskeligheder og fik en økonomisk indsprøjtning af F2010.

Det synes jeg da bestemt at have læst i flere tråde herinde ? Eller er der noget jeg har misforstået ? 

MCK har da også meldt ud, at de har købt/overtaget de fleste Hobbytrade støbeforme ? Derfor undrer det mig også gevaldigt, at Roco kan præsentere dobbeltdækker vogne i samarbejde med Hobbytrade. En meget kærkommen nyhed for undertegnede, men konstateret med en vis skepsis grundet udmeldingen fra MCK.

Jeg kiggede lige hos McK - og det der står er retteligt at det er konkursbo efter F 2010 der er købt, hvilket passer fint med at  det selskab er gået konkurs: https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=33051824&soeg=F%202010&type=Alle&language=da

Det mudrede billede skyldes nok at de oprindelige forme fra HobbyTrade efter den gamle konkurs blev købt af selskabet F 2010 der nu er gået konkurs... Og samtidig brugte man en overgang begge firma-navne i flæng.

Men ja, der er formentlig forskel på HobbyTrade og hobby trade selvom bagmanden er den samme.

Mvh Peter

 

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

[MCK har da også meldt ud, at de har købt/overtaget de fleste Hobbytrade støbeforme ? Derfor undrer det mig også gevaldigt, at Roco kan præsentere dobbeltdækker vogne i samarbejde med Hobbytrade. En meget kærkommen nyhed for undertegnede, men konstateret med en vis skepsis grundet udmeldingen fra MCK.

 

Så vidt jeg ved, havde ejeren af McK talt med Roco i efteråret. Fra det faktum, at disse modeller stadig er annonceret af Roco, kan man konkludere, at de nu arbejder sammen med McK. Jeg ved ikke, hvem der har rettighederne til Hobby trade's handelsnavnet. Formentlig er dette ikke helt klart i Østrig, og navnet er forladt på nuværende tidspunkt (på grund af dets fortrolighed).

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Gert skrev:
 

Så vidt jeg ved, havde ejeren af McK talt med Roco i efteråret. Fra det faktum, at disse modeller stadig er annonceret af Roco, kan man konkludere, at de nu arbejder sammen med McK. Jeg ved ikke, hvem der har rettighederne til Hobby trade's handelsnavnet. Formentlig er dette ikke helt klart i Østrig, og navnet er forladt på nuværende tidspunkt (på grund af dets fortrolighed).

mvh,
Gert

Hej Gert,

Tak for info, det giver god mening.
Jeg er meget spændt på hvad der sker og jeg håber virkelig, at Roco udsender dobbeltdækker vognene.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

Selv om det er en Roco tråd ......

Prøv at søge på:

  • Hobbytrade
  • Hobby trade

I vil så ende to forskellige steder, så Ormstrup forsøger et eller andet .....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Roco stopper med Minitanks: https://www.minitank.net/de/home/index.html

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Desværre annullerer Roco nogle modeller, der for nylig blev annonceret...

61466 Diesel lokomotiv RAG DHG 500 med 4 RAG vogne, DC 
61467 Diesel lokomotiv RAG DHG 500 med 4 RAG vogne, AC 

76763 ÖBB cementvogne 

73356 E-Lok DB BR E 94 grøn 
73357 E-Lok DB BR E 94 grøn, Lyd 
79357 E-Lok DB BR E 94 grøn, AC, Lyd 
79849 E-Lok DB BR 140 grøn, AC Lyd 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Roco vil definitivt stoppe Geoline-skinner. Produktionen af bestilte genstande vil finde sted igen næste sommer og så bliver den færdig:
https://www.elriwa.de/blog/detail/sCategory/4539/blogArticle/788

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Vinternyheder 2019/2020: https://www.flipgorilla.com/p/26183111565904099/show

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Gert skrev:

Vinternyheder 2019/2020: https://www.flipgorilla.com/p/26183111565904099/show

mvh,
Gert

Tak for linket, Gert.

Der er godt nok ikke mange formnyheder hos Roco i disse tider - hvor mange varianter af deres eksisterende modeller kan de mon blive ved med at finde på at lave?.

Selv blandt tyske "standardgodsvogne" er der fortsat typer nok at gå igang med, som ingen af "de store" fabrikanter har kastet sig over at lave modeller af endnu.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Det ser desværre ud til, at Roco i "11. time" har annulleret en del af de DB dobbeltdækker vogne + vognsæt, som skulle udgives her sidst på året.

Vognene er jo annonceret i Roco kataloget som et samarbejde med danske Hobbytrade. Gad vide om der alligvel er problemer med det ? Så vidt jeg kan forstå har MCK jo opkøbt dobbeltdækker produktionsformene fra Hobbytrade ? 

Jeg havde ellers glædet mig til endelig at få de her dobbeltdækkervogne med indbygget powerpack. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 405

PB

De er der såænd stadigvæk. Det er bare et stort puslespil ikke så meget hvem der ejer dem men de skal sættes i stand og der skal produceres nogle vogne i Kina. Det er et stort puslespil der skal gå op og derfor tager det ekstra tid. Der er en tråd p det tyske forum Drehscheibe om problemerne.

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Thomas Jespersen skrev:
Der er en tråd p det tyske forum Drehscheibe om problemerne.

Link, please!

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.