er det blot 'go gammeldags' analog drift, hvor hastigheden af lokomotiver afhænger af spændingen over sporet, ja så vender man blot om på + og - i skinnerne. Sker automatisk, når man drejer knappen på transformatoren over midterpunktet. Er det et digitalt anlæg, så ligger der i hvert lokomotiv en dekoder, der modtager elektrisk data fra din regulator om at skifte retningen på lokomotivet. Her 'vendes, polerne også på motorens + og -. Nu er det blot noget, dekoderen inde i lokomotivet tager sig af.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.922
Hej Striker
er det blot 'go gammeldags' analog drift, hvor hastigheden af lokomotiver afhænger af spændingen over sporet, ja så vender man blot om på + og - i skinnerne. Sker automatisk, når man drejer knappen på transformatoren over midterpunktet. Er det et digitalt anlæg, så ligger der i hvert lokomotiv en dekoder, der modtager elektrisk data fra din regulator om at skifte retningen på lokomotivet. Her 'vendes, polerne også på motorens + og -. Nu er det blot noget, dekoderen inde i lokomotivet tager sig af.
Håber, det gav lidt forståelse
Med venlig hilsen
Skott
Striker
Forsvaret
Ikast
Indlæg: 38
Aaaaahhhhaaaaa, så er jeg blevet det kolgere, TAK