Picture

RS76

Indlæg: 33

PB

Reprations tid marklin

Hejsa.

For nylig oplevede jeg at det ene af mine Marklin Myér gik i stå. Og ikke har ville køre siden. Så ned i kassen med den, og afsted til forretningen. Til min store overraskelse fik jeg så orientering om at de selvfølgelig nok skulle få den sendt til repration hos marklin. Med at der kunne gå op til 3 måneder. Det blev jeg en smule irreteret over.

Så jeg gravede lidt mere i hvad rettigheder man egentlig har under dansk lovgivning. Selvom det er tyske varer. Marklin har rigtig fået skruet deres forretnings gang rigtigt sammen. Alle forhandlere er i bund og grund selv importører af marklin. Så det er egentlig forhandleren der har næsen i klemme. I dansk købelov er der opgivet at varen inden for rimelig tid skal repareres. Rimelig tid er jo svært at definere. Men 3 måneder er ikke rimelig tid i min verden.

Er jeg den eneste der synes det under al kritik at vi i 2011 skal finde os i så ringe en service.

Jeg er ikke interesseret i at hænge nogen ud. Selvom jeg nævner marklin. Jeg er skam glad for deres produkter. og har egentlig kun gode oplevelser med deres vogne og lokomitver. Syns bare det skaber lidt skår i glæden at skal ha´ en vare til 2000 kroner ude og rejse i en papkasse i 3 måneder.

Og det virker som forhandlerne bare accepterer det er sådan.

Hvad erfaringer har i andre ?

René

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Triangel

Odense

Indlæg: 269

PB

Hej René

Jeg kan sagtens følge dig. Men erfaringen med Märklin er at de er ikke hurtige, og slet ikke når det gælder reservedele. Jeg bestilte nogle dele til en MY igennem forhandleren, og der gik næsten 6 måneder inden der skete noget. Og vi kan hurtig blive enige om at Märklin laver nogle gode og solide maskiner. Har selv en stak MY´ere fra Märklin der er bygget om til 2 skinne, som både køre og slæber godt.

 

__________________

Med venlig hilsen

Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

De gange jeg har bestilt reservedele direkte hos Märklin via deres hjemmeside, har jeg haft delene i løbet af en uge til 14 dage. Det er lidt dyrere at bestille direkte, da du så skal betale den fulde porte - ca. 80 kr.

I øjeblikket har jeg sendt min CS II til Märklin til reparation. Dagen efter at Märklin modtog CS'en havde jeg en mail med reparation nr. og oplysning om, at reparationen ville ske hurtigst muligt - det bliver så spændende at se, hvor længe det er. Da jeg selv sendte CS'en til Märklin, måtte jeg ryste op med 280 kr. i porto. Jeg håber så, at jeg ikke skal vente et halvt år.

Hilsen

Gert Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ascot

Indlæg: 48

PB  Hjemmeside

Jeg havde af de nye MV´ere,med et defekt lydmodul.Afsted til Märklin-Tage 2011,og lokomotivet blev afleveret hos Märklin selv på Museet.Afprøvet med fejlrapport, og vupti 10 dage efter modtog jeg det med posten.Jeg vil påstå,at forhandlerne samler til bunke,og sender først når kassen er fuld  :|   Så har forhandleren sparet porto,med dårlig service til følge !!

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Jeg har idag fået min CS2 tilbage fra reparation hos Märklin. Med transport frem og tilbage har det taget 1 md. Heraf er de 2 uger gået til transport.

Hilsen

Gert  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Jeg har hørt "sådan er modeltogbranchen bare". Hvis bilbranchen sagde det samme, ville der blive ramaskrig! heldigvis har vi en lovgivning der tager sig af den slags. Rimelig tid er iflg. Brugerstyrelsen en 2-3 uger og ikke 3-6 mdr.
Der er danske modeltogsforhandlere der har eget værksted med de fleste gængse reservedele på lager. Men erfaring er at det ikke tager kortere tid af den grund.

I bund og grund tror jeg årsagen er sløseri og "vi bliver når det passer os".

Jeg tror en togforretning med et ordentlig værksted på dansk grund er "et marked i markedet". Det burde være et hul at lukke.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bjerg

ingeniør

Indlæg: 45

PB

Thrane skrev:
Rimelig tid er iflg. Brugerstyrelsen en 2-3 uger og ikke 3-6 mdr.

det passer ikke. læs på http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B

det er en teknisk kompliceret vare som du ikke bruger hver dag og der skal skaffes reservedele hjem.

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Thrane skrev:

Jeg har hørt "sådan er modeltogbranchen bare". Hvis bilbranchen sagde det samme, ville der blive ramaskrig! heldigvis har vi en lovgivning der tager sig af den slags. Rimelig tid er iflg. Brugerstyrelsen en 2-3 uger og ikke 3-6 mdr.
Der er danske modeltogsforhandlere der har eget værksted med de fleste gængse reservedele på lager. Men erfaring er at det ikke tager kortere tid af den grund.

I bund og grund tror jeg årsagen er sløseri og "vi bliver når det passer os".

Jeg tror en togforretning med et ordentlig værksted på dansk grund er "et marked i markedet". Det burde være et hul at lukke.

 

 

Jeg forstår ikke helt din kommentar. Jeg opfatter da, at Märklin har gennemført min reparation på 2 uger. At der så går 2 uger med transport er jo ligesom min egen skyld, jeg kunne jo bare lade være med at købe min CS i Göppingen.

hilsen

Gert 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.