Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Régions & Compagnies 2022

Katalog 2022/2023: https://www.regionsetcompagnies.fr/regions-et-compagnies/maquettes-et-modelisme/catalogue

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

God middag!

Selvom fransk synes jeg at man som MJ´er, her N, H0 og lidt 0, nok bør kaste et blik på de i hundredetal af forskellige muligheder dette modeljernbanemærke giver, nok mest på tilbehørssiden, perroner, læsseveje etc.. Og så er der jo selvfølgelig  masser af af bygninger, huse, fabrikker, baggrunde mv. der kan bruges direkte på ens danske MJ anlæg. Det behøver jo ikke altid at være Faller, Auhagen, Kibri  m.fl. (ikke noget negativt), men bare det at udvide ens horisont giver inspiration, ikke sandt!!

Fortsat god weekend

Steffen Dreler 

__________________

Steff

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Ja jeg er enig. Det er et mærke med et interessant udvalg af artikler.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Hej Steffen,

Honestly - jeg ved ikke helt hvad det er du mener med det her:

"Selvom fransk synes jeg at man som MJ´er, her N, H0 og lidt 0,...."

Æhh, kan du uddybe? Tongue

Allervenligst

Niels

 

 

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Godaften Niels

Prøver!

Det jeg mener er, at jeg og sikkert mange andre, ofte springer noget over som vi måske ikke kender til - her et franskklingende navn - og hvis vi lige endelig "klikker ind" ofte meget hurtigt "klikker ud" før vi faktisk har set det hele igennem.

Ved første øjekast ser vi jo kun nogle franske husfacader og det kan jo ikke have vores interesse, da "jeg jo har en danske anlæg" (eller tysk som mange p.g.a. anvendt modeljernbanefabrikat). Dermed går vi glip af resten af hvad der bliver præsenteret og derved "misser" en del godbidder.

Så mit budskab var, se tingene igennem og bliv eller bliv ikke inspireret. Ved bare at springe linket over ved vi jo ikke hvad der eventuelt gemmer sig af godbidder, ikke sandt?

 

Bedste hilsener

Steff

__________________

Steff

Like 1 kan lide
Top

Picture

Niels

Ingeniør

Indlæg: 307

PB

Hej igen,

Det giver mening og jeg er ganske enig i, at man absolut bør lade sig inspirere fra alt hvad man kan komme i nærheden af. Uanset skala. Laughing out loud

Mvh

Niels

__________________

http://www.niels-modeltog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

CH

Indlæg: 65

PB

Tak for henvisning til kataloget.

Der er absolut nogen spændende ting med, og også diverse der vil kunne gå til et dansk anlæg, ikke mindst nogen af fabriksbygningerne.

Og det må være et stort mærke i Frankrig, størrelsen af kataloget taget i betragtning.

Mvh

Claus

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg plejer også altid at studere dette katalog med stor interesse. Jeg er specielt begejstret for færgeterminalen på side 63 - det kribler i fingrene for at få en undskyldning til at bygge den. Smile

Men ja, der er også en del modeller, der fint kunne bruges i en dansk kontekst.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Den ville da også passe godt ind i det Limfjords miljø, som du tit skriver om.

Mon ikke Morsø kunne ligge i ankomsthallen ....

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Burde den ikke ligge ude ved havet? Som havnen i Thyborøn?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Bliver det bedre med VLTJ med den direkte forbindelse fra Lemvig via Victoria Street Station ...

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

MM.Andersen

Tekniker (Auto)

Nordsjælland

Indlæg: 236

PB  Blog

Hej jeg har før rost dette firma og nu gør Steffen også opmærsom på det, så der er nok noget om snakken, det ligger på øverste hylde i kvalitetsmæssigt udseende, præsentation, finurlighed og finesse, jeg fristes til at skrive Fransk og forførende, for hvilke andre firmaer har en hældende vej med huse der passer til, eller en byggegrund der ikke er helt firkantet eller rektangulær men der står alligevel en bygning på og cafeen som manglede plads hvor der er kommet en lille bygning på, altså mere virekelighedstro så jeg har kun et at sige til dem bare hold på!

Vh Andersen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.