Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Q maskine i Ordrup ( opdateret med fotos og lidt mere bavleri + mere mere )

Smile

i følge rygter skulle der ankomme 12 stk Q 342 DC sound fra McK på Kystbanen i dag kl 12,00

læs og se mere her

http://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=10387

da image pickler beklageligtvis åbenbart ikke virker pt. - så derfor link

Lars har så banket image picker på plads ( tak for det, Lars )

så her kommer foto af McK Q 342 maskine ( foto stjålet fra fakebook - Foto Kystbanen )

andre udgaver forventes at komme i løbet af 2-3 uger

Billede

og her Q 337 og 343 i natura - som osse kommer i model

alle fotos : Svend Jørgensen

Arkiv ; Jan Nieman, Peter Roland, Hgjk/NSVK

samling : h087arkiv/Rundremisen

Q 337 i Odense - formentlig i ca 1965/66

Billede

og Q 343 på arbejde Gb 1959

Billede

Billede

Billede

Billede

håber så at få lagt nogle flere fotos ind af 342 modellen - når "a ska ha" og undertegnede har været på kystbanen

og så lige en kommentar:

nu kunne vi så godt tænke os at der blev produceret en R og en H1 maskine ( tender er den samme )

selvom prislejet nok vil ligge omkring 3500 - 5000/stk alt efter udstyr - en Q ligger på  på ca 3000 og en E maskine lå på 3000-3600 kr dengan

så prisstigninger, vådføre, Lars/Mette/Uffe og alle de andre  mm - alt lige - så vil prislejet være ok

 

mvh og fromme ønsker

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 2 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Listeprisen for Q-maskinen bliver på 3695 kr. hos Kystbanen og sikkert også hos de andre forhandlere.

Vi er vist rigtig mange der gerne vil spendere 4000-5000 kr. for en R-maskine eller en H-maskine.

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DA5024

Indlæg: 78

PB

Det var dog et gevaldigt stort tagudhæng der er udover frontvæggen på førerhuset - ellers flot model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Suk - nu ryger en del af feriebudgettet igen...

__________________

MVH
Lars

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Men hvordan kører den så?

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Ved nærmere omtanke: Jeg venter, til der kommer en Århus-model - og så kan man jo altid håbe, det først sker efter ferien. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 3 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

HEJ

Med hensyn til tagudhænget, så virker det stort på fotoet af modellen,

så volsomt ser det ikke ud på modellen i nature.

jeg tror at det er fotovinklen der snyder.

hvis man kigger på fotoet af 337 i Odense ser det ikke volsomt ud

men kigger man på fotoet af 343 på Gb ( det næstsidste hvor 343 bakker ser udhænget også voldsomt ud, så jeg tror som nævnt at det er fotovinklen der gør sig gældende.

mht kørsel, den ( protoen ) jeg tidligere har set køre, var der intet at udsætte på hverken turtle eller speedy gonzales hastighed + det mellemliggende

jeg har beordret "a ska ha" til at prøvekøre den ( på fine scale pecospor ) med dertil hørende tilbagemelding ( der muligvis kommer senere i aften ( der var vist noget med 4 misser og en sofa der skulle ordnes først ( nej, nej I kan godt tænke om )

dernæst når "a ska ha" og undertegnede " a ska ik`ha" er oppe ved "a ska os`ha" imorgen til et større skovl i skuffen gilde, får jeg raporten og samtidigt prøvekørt "a ska os` ha" maskine og så kommer jeg med en melding om det ( bliver nok først søndag ) samtidig bliver "dyret" gennemfotoet og foto lagt ind her og der.

så pt er der vist kun 2 stk 342 tilbage på kystbanen og 1 i vitrinen (udstillingsmodel - ej til salg ) - imorgen er der så kun 1 tilbage da "a ska da os ha" henter sin i morgen

måske 0 hvis "en ku ik la vær" når at komme derind

mvh.

henning h087

 

PS

nå men jeg fumleskrev dette - tog "a ska ha" sig sammen og prævekørte 342 og tilbagemeldingen lyder

den kørte perfekt både turtle - mellemliggende - spedy gozales også uden gangtøjet røg af - og han siger samtidigt at det er et godt stykke tid siden han rensede spor. 

Lyden skulle også være i orden - det jeg hørte igennem telefonen - lød meget godt - men det med lyd er nok en smagssag.

men alt ialt posetivt.

og så fik "a ska ha" besked på at tage sig af sine misser og sofa  Big smile Wink

atter mvh

h087

og lad os så få den H1 og R

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

DA5024

Indlæg: 78

PB

Jamen det eneste der ikke forstås er at det ikke har været muligt at lave et korrekt tag på lokomotivet. Der er gjort alt for en vellignende model og så er taget for langt. Det er bare synd for en ellers fantastisk flot model hvor alle detaljer er med og hvor billeder og tegninger er blevet nærstuderet. Og det er vel sådan at konstruktøren går meget op i at lave det korrekt, hvilket jo er forbilledligt. 

Kasketskygge eller ej - køb den for man kan jo altid save det overskydende tagudhæng væk.

Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Den foreløbige dom er altså: et velkørende og korrekt lydende dansk produceret damplok i h0 i 3700 kr - klassen, som skal have savet tagudhænget af. Det er stærke sager! 

 

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

__________________

Svend

Like 1 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

Hej Lars

Jeg har bestilt Århus modellen, men hvilket nr har den, kan da ikke lige huske det....

 

mvh

 

TT-tog Smile

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

CCT

Pensionist

Indlæg: 36

PB  Hjemmeside

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

Var det pointen MAB? - for mig lyder det mere som den sædvanelig gang brok, som du prøver at fifle uden om.

//Bjørk

 

__________________

DCC - peco code 75 traincontroller gold / Uhlenbrock IB COM / My favorite train product: McK / My website: http://www.1730.dk

Like 2 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

CCT skrev:

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

MAB skrev:

Svend skrev:

Det er en flot model! Der er ingen grund til at begynde at save eller skære i modellen. Hvis man synes at kunne huske Q-maskinen så godt, fra dengang den var i dift og man ikke kan leve med tagets udformning, er anbefalingen herfra, at man helt undlader at købe den.

De skal såmænd nok blive solgt allesammen alligevel   Smile Wink  

Det var også pointen Smile Jeg kunne aldrig drømme om at skamfere sådan en flot maskine.

Var det pointen MAB? - for mig lyder det mere som den sædvanelig gang brok, som du prøver at fifle uden om.

//Bjørk

 

Brok? Bestemt ikke. Jeg mente blot at det var noget drastisk at save i en så flot model, som jo lever fuldt op til forventningerne. Jeg har en hel McK materiel og er ganske godt tilfreds Smile

 

 

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Smile

 

Jeg har bestilt Århus modellen, men hvilket nr har den, kan da ikke lige huske det....

mvh 

TT-tog Smile

 

på Mcks hjemmeside kan det ses hvilke numre

men der står at følgende modeller er Aarhus maskiner og med høj kulkasse

Q 345 (1950-67) 

Q 346 (1960-69) sidste Q i drift i Aarhus

Q 349 (1950-68)

 

og så lige et par fotos af Q 342 ( Allan Jensen )

Billede

Billede

 

og ok tagudhænget er måske 1 - 2 mm for langt ude, men jeg ville bare leve med det, skærer man i forkanten kommer man for tæt på fløjte mm på taget.

så..... 

m vh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 2 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej Henning - og et forsinket tillykke med fødselsdagen :-) 

Hvis man ser på det næstesidste billede af 1:1 Q'eren, ser det nu også ud til, at taget er ført temmeligt langt ud Smile

 

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

h087 skrev:

Smile

 

Jeg har bestilt Århus modellen, men hvilket nr har den, kan da ikke lige huske det....

mvh 

TT-tog Smile

 

på Mcks hjemmeside kan det ses hvilke numre

men der står at følgende modeller er Aarhus maskiner og med høj kulkasse

Q 345 (1950-67) 

Q 346 (1960-69) sidste Q i drift i Aarhus

Q 349 (1950-68)

 

og så lige et par fotos af Q 342 ( Allan Jensen )

Billede

Billede

 

og ok tagudhænget er måske 1 - 2 mm for langt ude, men jeg ville bare leve med det, skærer man i forkanten kommer man for tæt på fløjte mm på taget.

så..... 

m vh

henning h087

Såvidt jeg kan se så er fløjte og ventilation monteret for langt fremme, så man skal faktisk skære af taget i bagenden, rykke det hele et par mm bagud og lave en ny forstærkningsliste bagerst.

 

Thomas

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Lige et spørgsmål. Er der hæfteringe på?

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Smile

ded ha jeg sg´ ikke tjekket, men får "a ska ha" til at tjekke samt lave en slæbetest

 

mvh

henning

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 1 kan lide
Top

Picture

Mo 568

Indlæg: 59

PB

Hvor stammer lydoptagelserne fra?

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hejsa.

Vi kan håbe de er fra Q 350 som kører ved Arbeitsgemeinschaft Geesthachter Eisenbahn e.V.

De eneste driftklare Q maskine denne verden besidder !!

Se: http://www.geesthachter-eisenbahn.de/

Hilsen Erling.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Smile

 

ang hæfteringe, nej det har den ikke, men raporten fra allan er :

efter tilkørsel, så gik den med 13-14 godsvogne af diverse fabrikater ( ca 1,8m toglængde ) op af en stigning på 2 %, så det er vel godt nok

 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Billede

Udsnit af billede, DSB litra Q II nr. 342, Danmarks Jernbanemuseum.

Originalbilledet findes på "Jernbanekilder.dk" under litra Q (DJM 01-0935)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

 

 

 

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Upsendassen ....

Jeg ser først nu, at ingen af de viste modeller har glas i sideruderne, heller ikke min! Hvad gør vi nu? Er det en fejl på de først leverede modeller - eller kan de i virkeligheden rulles ned på maskinerne i 1:1?

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Kære Svend

Vinduerne kunne selvfølgelig åbnes helt i siderne. En absolut nødvendighed på en rangermaskine med "lukket" førerhus en almindelig sommerdag og muligvis med enmandsbetjening! Altså har man på modellen valgt at have åbne vinduer på modellen Smile . Mener at vinduerne blev "hægtet op" (hængsler øverst på vinduesrammen og svunget ind og op fastholdt med krog under loftet). Kan desværre ikke lige se arrangementet på tegningerne. Frontvinduerne kunne drejes centralt om længdeakslen.

Med venlig hilsen

 

Steffen Dresler

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Tak, Steffen

Måske det kunne checkes af en eller anden som kommer forbi museet i Odense (går ud fra at Q 345 stadig er udstillet).
På fotoet på Jernbanen.dk ses, at også frontruderne kan åbnes/drejes:  http://www.jernbanen.dk/damp_solo.php?s=1&lokid=922

PS: Mon ikke de kan åbnes for at få varmen væk fra førerhuset? Almindelig kig ud, for at udveksle signaler med rangerpersonalet, skete nok via udsynet fra dørpartiet

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

h087 skrev:

Smile

 

ang hæfteringe, nej det har den ikke, men raporten fra allan er :

efter tilkørsel, så gik den med 13-14 godsvogne af diverse fabrikater ( ca 1,8m toglængde ) op af en stigning på 2 %, så det er vel godt nok

 

mvh

henning h087

Jeg har bestilt en bøtte Bullfrog Snot så min 5% stigning ikke skulle blive et problem Smile Og så ser jeg frem til at Litra Q lander hos min forhandler.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nielsgrenaa

Underviser

Virum

Indlæg: 73

PB

McK har jo tidligere forsøgt sig med Powerpack, og det skulle der også være i MX iflg. hjemmesiden.
Er der også Powerpack i litra Q. Kunne godt tænkes at være mere nødvendigt end i MX'eren?

Den ser i øvrigt rigtigt godt ud, og jeg ejer ikke en mikrometerskrue Wink

Mvh.

Niels

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

nielsgrenaa skrev:

McK har jo tidligere forsøgt sig med Powerpack, og det skulle der også være i MX iflg. hjemmesiden.
Er der også Powerpack i litra Q. Kunne godt tænkes at være mere nødvendigt end i MX'eren?

Den ser i øvrigt rigtigt godt ud, og jeg ejer ikke en mikrometerskrue Wink

Mvh.

Niels

Hej!

Er det Powerpack løsningen brugt i DSB traktor 130 og lignende du efterlyser, så glem det. Det er spild af dine og mine penge at montere den form for Powerpack og kan kun skyldes uvidenhed / manglende viden om hvad kunden forbinder med brug af Powerpack.

Hvis vi kunne få en model uden decoder, med plads til en LENZ eller ESU decoder med tilhørende USP ville meget bøvl og skriveri være undgået.

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Steffen Dresler skrev:

Kære Svend

Vinduerne kunne selvfølgelig åbnes helt i siderne. En absolut nødvendighed på en rangermaskine med "lukket" førerhus en almindelig sommerdag og muligvis med enmandsbetjening! Altså har man på modellen valgt at have åbne vinduer på modellen Smile . Mener at vinduerne blev "hægtet op" (hængsler øverst på vinduesrammen og svunget ind og op fastholdt med krog under loftet). Kan desværre ikke lige se arrangementet på tegningerne. Frontvinduerne kunne drejes centralt om længdeakslen.

Med venlig hilsen

 

Steffen Dresler

På dette link, er der et billed som viser at side vinduet er hængslet i toppen, som Steffen skriver.

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=101357

Men Jeg har endnu ikke fundet et` drift foto hvor vinduet er åbnet.

Mvh. Ole Vedel

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

 

BilledeBilledeBilledeGo´aften Ole

 

 

 

Jamen, så må jeg jo hjælpe med dette billede af en Q I, her nr. 338 med alle vinduer åbne, sidevindue hevet op og frontvinduer drejet.

 

At det er en Q I ses på den lave vandkasse i forhold til Q II. Foto i Fredericia ca. 1956, bemærk alligevel advarselsskiltning på dampdomen for elektriske S-togs køreledninger som for kørsel på Sjælland.

 

 

 

Foto: Arkiv Danmarks Jernbanemuseum.

 

 

 

Med venlig hilsen

 

 

 

Steffen Dresler

NB: Jeg ka´ ik´finde ud af det med billeder hvis der er flere af samme, sorry Party

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Takker Steffen.

På det lille billedudsnit af 342 er kulkasse låget klappet op.

Kan du også hjælpe med noget på kulkasse låget ?

mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole

Indlæg: 246

PB  Hjemmeside

Hej Steff.

Billedet af Q 338 er ikke fra Fredericia, men derimod fra Århus.

__________________

Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Ole

Sæ´følig er det ikke Fra, men Ar!

Den åbne kulkasse, øhhhhhhhhhhh, hvad mere nøjagtigt? Det er nemlig begrænset med billeder og jeg kan ikke lige finde et "fra oven" hvis det er det du mener.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Go´morn Ole ++

Jeg har prøvet at gennemse andres billeder i bøger mv. vedr. sp. om den forhøjede kulkasse på Q II netop som på MCK modellen. Som jeg "ser det" har kulkasse låget åbenbart være til gene, hvorfor det er blevet afmonteret. I hvert tilfælde omkring midten af 1950´erne og frem.

Der er to gode billder der viser dette, nemlig:

- "Kulrøg og dampslag" af HGC og OWL, side 26 nederst, billede 34. Q 351 i Fra uden kulkasse låg og  

- "Danske damplokomotiver som jeg så dem" af KMN, side 75 nederst, Q II nr. 342 på Gb fotograferet fra Dybbelsbro uden kulkasselåg.

Tilsyneladende er (har kun disse to eksempler) man blevet enige om at afmontere lågene, da de åbenbart har været mere til hinder end til hjælp. Mulige vandmængder fra regn har vel også være ret begrænset.

Med venlig hilsen og god lørdag

 

Steffen Dresler

NB: Så der er jo en mulighed for at forandre sin model ved enten det ene eller det andet. Var låget oppe stod det vandret og fastholdt af en lille klemanordning på taget. Men det kunne jo være man skulle aflægge museet i odense et besøg.

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Nu da 3-skinne udgaven er kommet, er det blevet min tur til at få fingrene i et eksemplar. Og flot er den da. Jeg er dog bange for at der er fejl i gangtøjet, enten bare på min model, eller måske mere generelt på hele serien.

Stangen der går op til kvadranten (som jeg mener hedder excentrikstang, men er ikke sikker) står stille på mit lok. Helt stille på venstre side, og så godt som stille på højre. Er det sådan modellen er, eller er det bare mig, der har været uheldig? Her er en lille video der viser problemet:

https://youtu.be/BsJVnU1qBJs

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Der er da noget galt med det gangtøj. Retur til forhandleren.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Med 10 godsvogne er en partiel stigning på 5% ikke noget problem - den trækker bare Smile

 (Som kommentar til indlæg nede i tråden.)'

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Hej,

Thomas Jespersen skrev:

h087 skrev:

og ok tagudhænget er måske 1 - 2 mm for langt ude, men jeg ville bare leve med det, skærer man i forkanten kommer man for tæt på fløjte mm på taget.

Såvidt jeg kan se så er fløjte og ventilation monteret for langt fremme, så man skal faktisk skære af taget i bagenden, rykke det hele et par mm bagud og lave en ny forstærkningsliste bagerst.

Jeg faldt lige over denne tråd i Facbook gruppen "Modeltog for byg selv folket" hvor der er udført en (synes jeg) ret vellykket operation på maskinen  Smile

Billede

Tagpappet er lavet med denne type tape:

Billede

Mvh,

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.