Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Piko nyheder 2017

Stadig meget magre, men stadig: den første Piko nyheder for 2017 er kendt.

Piko leveres i 2017 det såkaldte "Bügelfalte« (Baureihe E 10), som det fremgår af disse og denne illustration.

Det fremgår også, at Piko kommer med et nyt produktlinje: Expert Plus.
Snart vil det være klart, hvilke produktet skiller sig ud fra den 'normale' Expert linje.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jeg synes det er lidt besynderligt, at Piko nu også har valgt at producere BR110 Bügelfalte.

Både Märklin/Trix og Roco har jo allerede udsendt virkelig flotte versioner af dette lok i alle de forskellige former for bemaling/epoker ? Dette endda indenfor de sidste par års tid, så det er ikke engang fordi Roco og Märklins modeller har mange år på bagen ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

PIKOs modeller er til gengæld billigere, velkørende og med en detaljegrad som for det meste er på højde med "de to andre".

Personligt finder mange PIKO lokomotiver plads på mit anlæg, de fungerer rigtig godt, og er meget billigere. Märklins modeller ligger jo ofte med et prispunkt over 2000 kr. for en BR 110. Så en PIKO model til 1200 kr. er absolut velkommen. Jeg går ikke op i om modellen er i metal.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Faktisk lidt utroligt at der ikke er nogen der har råbt dobbeltproduktion men det gælder vel kun inde for landets grænser 

 

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB


TogSvendsen skrev:


PIKOs modeller er til gengæld billigere, velkørende og med en detaljegrad som for det meste er på højde med "de to andre".


Personligt finder mange PIKO lokomotiver plads på mit anlæg, de fungerer rigtig godt, og er meget billigere. Märklins modeller ligger jo ofte med et prispunkt over 2000 kr. for en BR 110. Så en PIKO model til 1200 kr. er absolut velkommen. Jeg går ikke op i om modellen er i metal.



Jeg har skam også selv flere Piko Expert modeller i min samling og jeg er helt enig omkring kvalitetsniveauet. Men prisniveauet er altså stort set det samme som på eksempelvis Roco´s tilsvarende modeller. Uden lyd koster en Roco BR110 ”Bügelfalte” ca Kr. 1.200,- og et Piko Expert lok med lyd koster faktisk også det samme som en Märklin/Trix eller Roco med lyd. (I hvertfald der hvor jeg køber).


Jeg forstår stadig ikke en strategi, der går ud på at udsende nøjagtig de samme modeller, som andre producenter allerede har udsendt for ganske nyligt, med mindre man har noget nyt og revolutionerende at byde på.


Selvfølgelig kan der være tale om nye ”spændende” litreringer, men når kvalitetsniveau, design, bemaling og pris stort set er ens, så undrer jeg mig altså.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

LasseSteen skrev:

Jeg har skam også selv flere Piko Expert modeller i min samling og jeg er helt enig omkring kvalitetsniveauet. Men prisniveauet er altså stort set det samme som på eksempelvis Roco´s tilsvarende modeller. Uden lyd koster en Roco BR110 ”Bügelfalte” ca Kr. 1.200,- og et Piko Expert lok med lyd koster faktisk også det samme som en Märklin/Trix eller Roco med lyd. (I hvertfald der hvor jeg køber).  

Det skal nok ses i lyset af at jeg for det meste går efter modeller uden lyd. Her er Märklins ofte kun med lyd, og mange af Rocos modeller har ikke Plux22 stik, som gør det muligt at gå efter realisme med røde slutlys slukket mod vognene osv.

Det er nogle af mine krav, og her er der pt. kun PIKO der leverer varen. Märklins modeller kan også slukke slutlys osv, men er ofte i 2300+ prisklassen og Roco kan ikke levere, da mange af deres har alm. 8-polet stik. Har en Roco model et Plux22 stik (som f.eks. deres BR 110), så skal man sikre sig at det ikke er et 8-polet stik i forklædning. Deres BR 110 er ikke ægte Plux22, men blot et stik der omsætter til et 8-polet stik, dermed ryger igen muligheden for at bruge det som forventet.

Mange Märklin og Roco modeller har desuden heller ikke kulisseføring, hvilket også er et no go for mig, når der findes modeller som har.

Så der er mange ting der spiller ind, når jeg mener PIKO er bedst til prisen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

TogSvendsen skrev:
.

Mange Märklin og Roco modeller har desuden heller ikke kulisseføring, hvilket også er et no go for mig, når der findes modeller som har.

Den må jeg lige have uddybet ?   Smile Tænker du kulisseføring til kortkoblinger ? 

Alt i alt er det jo . . . som alt andet . . . et spørgsmål om smag, om man foretrækker den ene eller den anden producent  Smile

Jeg kan som sagt også lide Piko´s Expert lok serie og jeg har også en god del i min samling. Eneste negative punkt ved Piko er dog i mine øjne, at deres slæbesko har en tendens til at larme relativt meget. Her kunne jeg virkelig savne en bedre og mere støvsvag slæbesko.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

I mellemtiden, alle de nyheder for 2017 er annonceret.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Øv, jeg havde håbet på en BR140 i sen epoke IV udgave i beige/turkis bemaling Sad

TX Logistik T3000 vognen er selvfølgelig også interessant, da den kører dagligt på de danske skinner.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Den E10.3 bliver allerede på salg i slutningen af januar:

http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/750-h0-expert-e-lok-e-10-418-51800-51801.html

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Piko pressekonference: http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/760-pressekonferenz-2017.html

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Video

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/neurenberg-2017/1365-piko

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.