Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko 2022

Piko har også annonceret nogle nyheder for 2022: https://www.youtube.com/watch?v=c9iau5Xk2tk

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

mikkelwf

Indlæg: 77

PB

Den er fed - men i omegnen ef 1700€ er jo fuldstændig sindsygt..

Like 0 kan lide
Top

Picture

BLK_AARH

it

Indlæg: 128

PB

Lyder umiddelbart til at der er grunde til prisen +10 vogne samt højt niveau af detaljer.

Men jeg kommer nu nok også til at springe over.

__________________

V.h.
Bent L.K.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Traditionelt set kom Piko lige før årsskiftet med nyheden for det kommende år.

Webshoppen: https://www.piko-shop.de/de/warengruppe/neuheiten-2022-428.html

Katalog 2022 H0: http://www.piko.de/KAT_PDF/99502.pdf

Katalog 2022 TT: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9945942

Katalog 2022 N: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9945942

Katalog 2022 G: http://www.piko.de/KAT_PDF/99702.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nyheder H0 2022: https://www.piko.de/KAT_PDF/99522.pdf

Nyheder G 2022: https://www.piko.de/KAT_PDF/99722.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko H0 59736: DSB, Tusinde Vectron, DC
Piko H0 59737: DSB, Tusinde Vectron, DC med lyd
Piko H0 59738: DSB, Tusinde Vectron, AC med lyd

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko H0 52483: DSB MY, DC
Piko H0 52484: DSB MY, DC med lyd
Piko H0 52485: DSB MY, AC med lyd

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

MY lokomotiver hos Piko er specielle. Jeg tror, ​​de havde dem sidst, da Piko stadig var et mærke fra DDR?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 581

PB

Gert skrev:

Piko H0 52483: DSB MY, DC
Piko H0 52484: DSB MY, DC med lyd
Piko H0 52485: DSB MY, AC med lyd

mvh,
Gert

Spændende med endnu en MY, priserne ser rimelige ud, 200 euro for en analog  og 310 med lyd 

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Det er noget af et prishop når man ser, vad Roco solgte deres model til sidst den var på markedet. Her var det omkring 220€ for en model med lyd og 140€ for den uden.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Gert skrev:

MY lokomotiver hos Piko er specielle. Jeg tror, ​​de havde dem sidst, da Piko stadig var et mærke fra DDR?

Det er jo så ikke den samme model som dengang...

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Nej, det giver mening. Det bliver selvfølgelig en helt ny udvikling. Men dengang var det jo også en MY hos Piko, ikke?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Der var en DSB malet rundsnude. En universel model der dækkede alle varianter i Europa.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

ENDELIG en beige/blå BR 140 i sen epoke IV udførsel . . . hurra hurra 

Den har jeg ventet på i mange mange mange år.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Jeg synes da godt nok PIKO tager et gevaldigt prishop med nogle af deres modeller. 300 til 310 Euro for et lokomotiv med lyd ? Puha.

Men Roco har selvfølgelig også justeret deres priser for 2022 i samme retning og til omkring samme niveau. Men personligt synes jeg bare stadig, at der er en kvalitetsforskel mellem Roco og PIKO. Dog selvom forskellen over de sidste år er blevet markant mindre end tidligere.

På selve produkt formen, udførelse af modellen og detajleringsgraden, her er der i min optik stadig en forskel mellem PIKO og Roco.

PIKO laver absolut nogle gode produkter og jeg har en del i samlingen, men 300 Euro for en model med lyd ? Hmm jeg er ikke helt overbevist.

Med de her nye prisniveau, der kan jeg se, at jeg må være endnu mere selektiv i 2022, når jeg skal på lokomotiv indkøb. Det gælder både PIKO og Roco. Men det er måske heller ikke så skidt alligevel Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

MY 1107 . .  er det ikke den samme "blodtud" som Roco udsendte for et par år siden ? 

*EDIT* Jo, det er 1107 som Roco udsendte for et par år siden (Har lige fundet mit eksemplar i samlingen).

Håber da Piko vælger at lave en anden litrering. Var 1109 ikke også en "blodtud" ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 581

PB

LasseSteen skrev:

Jeg synes da godt nok PIKO tager et gevaldigt prishop med nogle af deres modeller. 300 til 310 Euro for et lokomotiv med lyd ? Puha.

Men Roco har selvfølgelig også justeret deres priser for 2022 i samme retning og til omkring samme niveau. Men personligt synes jeg bare stadig, at der er en kvalitetsforskel mellem Roco og PIKO. Dog selvom forskellen over de sidste år er blevet markant mindre end tidligere.

På selve produkt formen, udførelse af modellen og detajleringsgraden, her er der i min optik stadig en forskel mellem PIKO og Roco.

PIKO laver absolut nogle gode produkter og jeg har en del i samlingen, men 300 Euro for en model med lyd ? Hmm jeg er ikke helt overbevist.

Med de her nye prisniveau, der kan jeg se, at jeg må være endnu mere selektiv i 2022, når jeg skal på lokomotiv indkøb. Det gælder både PIKO og Roco. Men det er måske heller ikke så skidt alligevel Smile

Piko er nødvendigvis ikke så billigt mere, købte i foråret en Vectron hos Lippe til 164€ - den står på Piko's hjemmeside til en vejledende pris på 195€, så man kan da håbe at priserne daler lidt. Lippe har staidg Vectron (ikke DSB) fra 164€, men andre analoge DC koster under 180€.

Med en Loksound 5 dekoder gav jeg under 2000,- incl forsendelse (havde 6€ rabat stående) 

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hej Gert.

Jo og den var faktisk meget modeltro.

Vi kan håbe de nye til den pris er med alt Piko´s lysgejl.

Enkelt lys toplanterne.

Rangerlys: 4 hvide i bunden.

Røde sluttere.

Måske sågar tog af venstre spor lygteføring.

Mine Polske PKP modeller kan lave meget af samme forskelligt lys, ved CV programmering, mon ikke den nye My kan det.

Sikkert med førerrum og maskinrumslys som PKP modellerne.

På den måde for vi da mere gejl for pengene.

Hilsen Erling.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Billedet viser en designmalet MY 1107. Den blev malet i 1978, altså tre år efter man stoppede med at bruge en enkelt lanterne.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Trist at Piko ikke har valgt at lave danske dobbeltdækkervogne til EB lokomotiverne.

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

LasseSteen skrev:
Jeg synes da godt nok PIKO tager et gevaldigt prishop med nogle af deres modeller. 300 til 310 Euro for et lokomotiv med lyd ? Puha.

Det er 75 kr. Det kunne have været meget værre.

Nogen overraskelse er det næppe. De havde jo annonceret en prisstigning grundet øgede transportomkostninger. Personligt troede jeg det ville være mere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Jeg er i hvert fald glad for at jeg kører DC, så jeg kan købe lokomotivet uden PIKOs skrækkelige lyddekoder og sætte en ESU i (uden lyd, som jeg foretrækker det). AC-folket er jo tvunget til at give mere for en dekoder, som jeg kan læse mig til at mange tyskere har problemer med.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

joergen1978 skrev:

Trist at Piko ikke har valgt at lave danske dobbeltdækkervogne til EB lokomotiverne.

PIKO har kun dobbeltdækkervogne i deres "Hobby" sortiment. De er ikke specielt pæne og veludførte, men ok til prisen. 

Men en ny dobbeltdækker form i PIKO professionelle serie, vil jeg da hilse meget velkommen. 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

TogSvendsen skrev:

LasseSteen skrev:
Jeg synes da godt nok PIKO tager et gevaldigt prishop med nogle af deres modeller. 300 til 310 Euro for et lokomotiv med lyd ? Puha.

Det er 75 kr. Det kunne have været meget værre.

Nogen overraskelse er det næppe. De havde jo annonceret en prisstigning grundet øgede transportomkostninger. Personligt troede jeg det ville være mere.

Ah ok, jeg kan godt se nu, at det måske ikke var så godt formuleret fra min side. Det er ikke en prisstigning fra 300 Euro til 310 Euro. Prisen for et PIKO lok med lyd er steget fra ca. 245 Euro til mellem 300 Euro og 310 Euro i 2022. Så det er en lidt heftig prisstigning. Men sådan er det jo efterhånden med alle varer i de her skøre tider.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

TogSvendsen skrev:

Jeg er i hvert fald glad for at jeg kører DC, så jeg kan købe lokomotivet uden PIKOs skrækkelige lyddekoder og sætte en ESU i (uden lyd, som jeg foretrækker det). AC-folket er jo tvunget til at give mere for en dekoder, som jeg kan læse mig til at mange tyskere har problemer med.

Ja og det er lige præcis min udfordring. Jeg kører AC og jeg kan faktisk stort set ikke længere købe et lokomotiv uden lyddekoder. Roco har i flere år kun udbudt loks med lyd til os AC folk. PIKO var hidtil ét af de mærker, hvor jeg stadig kunne købe et lokomotiv uden lyd. Men de dage ser nu ud til at være ovre. Der er ihvertfald meget få loks i 2022 kataloget, som udbydes i AC uden lyddekoder.

Men med hensyn til lyden i PIKO´s lokomotiver, så har jeg tidligere i år købt en BR 181.2 fra PIKO inkl. lyddekoder. Det er vist nok en 2020 model. Den har noget af det bedste lyd jeg hidtil har hørt i et modellokomotiv. Virkelig kraftfuld, meget realistisk og en enorm flot lydkvalitet med masser af bund, hvilket ofte er noget jeg personligt savner i loks med lyd. (Og jeg har efterhånden alt for mange lydloks i samlingen, som jeg kan sammenligne med)

I mine ører er lyden ihvertfald fuldt ud sammenlignelig med de Loksound 5 modeller jeg har i samlingen. 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko USA: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1960/4221/files/PIKO-2022-US-HO-NewItems.pdf?v=1641417204

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko pressekonference: https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1767-pressekonferenz-2022.html

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=DOvDuhS0_B8

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Efter Märklins store overraskelse til danske modeljernbaneentusiaster i lørdags havde Piko en overraskelse til Holland i går:

Billede


Efter at vi ikke havde haft nogen IC-vogne i Holland i mere end 10 år (engang var de allerede lavet af LS Models),
kommer der pludselig FIRE producenter med dem i år: ExactTrain, PB Models, LS Models og PIKO.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Spændende nyhed med NS vognene.

Jeg er stor fan af de personvogne, som PIKO i de sidste par år har udgivet. Flotte vogne

Man kan håbe, at PIKO også på et tidspunkt beslutter sig for, at udgive DB IC vogne i moderne bemaling/udgave. Epoke 4 vognene har ihvertfald været et stort "hit" hos mig  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Er der en oversigt over tyske IC-vogne, der ankom til Danmark i epoke IV?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko Italien 2022:      https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2022/Highlights_IT/99581_Prospekt_Italien_2022.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1815-neuheiten-juni-2022.html

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Piko rapporterer, at der vil være betydelige forsinkelser i leveringen af ​​sine produkter i den nærmeste fremtid:

https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1853-allgemeine-infos-zur-aktuellen-situation-bei-piko.html

 

Containere har nu været på vejen i omkring fire måneder. Modeller, der blev produceret i marts og gik på båden i april, kommer først nu, fortæller Rene Wilfer. Hertil kommer de kraftigt øgede transportomkostninger.

Efterfølgende er Piko, som har sine egne dekodere produceret, plaget af den verdensomspændende chipsmangel.

Endvidere meddeler Piko, at de ikke vil deltage i Spielwarenmesse i februar 2023, og at de ikke længere vil lave årlige trykte kataloger for skala H0 og G. Scale TT og N vil stadig have et årligt katalog på grund af deres mindre størrelse. Selvfølgelig vil PDF-filer stadig vises.

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Fordi jeg var nysgerrig, hvilket MY lokomotiv Piko vil producere, sendte jeg en e-mail til dem:

Ich habe eine Frage zur Artikelnummer 52483. Das Foto zeigt die Nummer 1107 auf der Vorderseite der Lok.
Aber wird dies tatsächlich die Nummer auf dem Modell sein? Können Sie mir sagen, mit welcher Nummer wir rechnen können?



I dag kom svaret:

Aktuell stehen uns die genauen Informationen noch nicht zur Verfügung, wie Artnr 52483 (MY1100) genau bedruckt wird.

Det er ikke sikkert, at det bliver MY 1107. Så vi må være tålmodige et stykke tid.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

MY 1147 komme i handlen inden jul:

Billede Billede

BilledeBillede

Billede Billede

BilledeBillede
Billeder: Piko. Tak til Ken Rosa (Hobbykæden)


mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Billederne kommer fra den video der linkes til her https://baneforum.dk/viewtopic.php?t=4319

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Tak for linket!    Smile

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Det ser ud til at være en flot model. Men jeg synes det er lidt underligt, at PIKO vælger at lave samme 1147 litrering, som Roco allerede har udsendt for ikke sååå mange år siden. Der er jo immervæk 59 numre at tage af.

Jeg ved så godt, at denne her fra PIKO ser ud til at være en "70´er model" uden plov og uden rangerhåndtag i front. Men jeg finder det stadig lidt underligt, at man hos PIKO ikke har kigget på hvilke MY litreringer, der endnu ikke er udsendt.

Bortset fra det, var MY´erne allerede udstyret med rilleudstødning, inden de fik monteret plov og rangerhåndtag i front ? *edit* Ja, det kunne godt se sådan ud iflg. billeder på Jernbanen.dk  Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hejsa.

Ja rilleudstødning er normalt på 1145-1159 fra leveringen, et Samarbejde med DTU.

Men hvad er det hvide stik til venstre i fronten, UIC stikket sat på fronten, eller en af art fra 1135´s pufferplanke ?

Mangler der ikke en UIC låge, eller det er før, så kan den ikke køre med UIC kablet og ITC op til styrevognen, øv, så kan der ikke trykkes på Bns styre styrevognstog !

Hilsen Erling.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Er det ikke et stykke styropor, der klæber til lokomotivet af statisk elektricitet?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg så videoen igen, og du har fuldstændig ret! Det er ikke et stykke styropor, for det er det på alle DSB modeller. Men jeg synes ikke den skal være hvid?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Hvis i nu kigger en ekstra gang på et par billeder af maskinen, så kan i se den er helt korrekt for eprioden 1973 til 1975. Klappen kom først til senere.

https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=172

Den er faktisk ret interessant da den netop viser 1147 som den så ud lige da den blev malet om som den første i 1973. Rocos udgave viser den omkring 1980 og frem til miljørenovering.

Thomas

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Desværre er rocos My modeller mindre en mærklins my1147/1106 

og også mindre en Heljans, NMJs. Så Rocos er faktisk mere skala 1:100 en Mærklins. Da Rocos også er kortere en Mærklins 1147/1106

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

joergen1978 skrev:

Desværre er rocos My modeller mindre en mærklins my1147/1106 

og også mindre en Heljans, NMJs. Så Rocos er faktisk mere skala 1:100 en Mærklins. Da Rocos også er kortere en Mærklins 1147/1106

Ja, Roce MY´erne er lidt små i det Smile Men jeg synes faktisk, at Roco´s MY er én af de flottere maskiner på modelmarkedet, underordnet lidt små mål. Men det er selvfølgelig altid en smagssag. Derimod har jeg aldrig set lyset i de MY modeller, der er produceret i Danmark. Men igen, som altid, smag og behag  Smile

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Thomas Jespersen skrev:

Klappen kom først til senere.




Kun du viser mig klappen? Jeg ved ikke, hvad jeg helt præcist skal se på, og om det er noget, der kan mærkes eller ej.

Min æra er 1980-2000. Kan jeg stadig bruge denne model? Eller ville det være til grin?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Gert skrev:

Min æra er 1980-2000. Kan jeg stadig bruge denne model? Eller ville det være til grin?

mvh,
Gert

Hej Gert,

Det vil selvfølgelig aldrig være til grin. Det er altid dig selv, der bestemmer, hvad du kører med på dit anlæg, underordnet at det måske ikke er helt korrekt epoke mæssigt. Folk der mener det anderledes på dine vegne, de skal bare tie stille  (Med mindre du gerne vil høre på dem selvfølgelig  Smile )

Men som jeg ser det, så ligner denne PIKO MY forbilledet, som den så ud mellem 1972 og frem til ca 1980 (Måske 1979). Men det kan være der er andre herinde, som kan sige det mere præcist ?  

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Thomas Jespersen skrev:

Den er faktisk ret interessant da den netop viser 1147 som den så ud lige da den blev malet om som den første i 1973.  

Ifølge jernbanen.dk blev den designmalet i 1972:

 DSB MY 1147 blev bygget af Nohab i 1964 (jernbanen.dk)

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Men hvad er klappen? Måske forstår jeg ikke ordet rigtigt (hvilket selvfølgelig bare er mig).

Tilsyneladende er det en del, der ikke var til stede i starten og senere var til stede. Men hvad var det? Og er det meget mærkbart?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togsøn

Indlæg: 222

PB

Hmm.

Du har nok ret Thomas, det er UIC stikket som sidder i fronten og siden bliver monteret bag en låge, så det bliver mere strømlinet, ja selv Piko´s 1964 model er 1/87 så der er Märklin og sågar Roco lysår bagud.

Forøvrigt kører mine Piko My´ere super med sine to motorer, men trækkraften slår aldrig den Danske 1/87 byggede Long My, den slæber af med Pikos, eller Heljans, mens de bare laver forgæves hjulslip i modsat retning !

Den er uovervindelig og savner ingen lyddekoder, det kan den selv klare, og lyden følger omdrejningerne smukt!

Men dengang det var før, kørte DSB My med over 2000 tons på maskinen alene, det gik ikke stærkt, men med 80 Km/t og over Storestrømsbroen, den er kurvet,stejl og forbandet lang til godstoget når midten og kan accelere igen, så der gik det ikke stærkt !

Måske en ny Piko, må prøves, de kan det med precision og erfaringerne med det nye Piko er meget tilfredsstillende.

Hilsen Erling.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.