Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

noget om H087s hæfteklemme - en gammel sag

 

 

Hej Alex og andre sporskiftere

langt om læng fik jeg fotodyret hjem og har taget nogen foto af "hæfteklemmen" eller bøjle eller hvad vi nu skal kalde det

alt efter stivhed der ønskes i bøjlen laves den i det metal der ønskes - jeg har brugt både pianotråd, alm stål, og nysølv - og sørge for at bøjlen bliver bred nok til udsving - det eneste den ikke kan afhjælpe på er for små kurveradius

 Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

og så lige huske at male den - så ses den ikke - det kan også være at der skal tilpasses på bogien - men det er i de fleste tilfælde ikke særligt meget - hvis noget 

og det nedenstående skal i skifte mellem : drifterfaringer med S maskine - da det er en "samtale" med UTJ - hvor det ovenstående er flyttet fra

 

Og det drejer sig om nogle af de første leveringer hvor der var for meget spillerum eller blød plastic, ihvertilfælde gav det problemer - når jeg skulle koble ( bruger Fleischmann profi ) sammen - ( går lidt op i at skulle opformere og nedformere stammerne ) havde så løst det på denne måde - senere i samme tråd skrev jeg også - tror det var i forbindelse med CA at koblingerne var blevet meget bedre - og fik en god service fra Heljan da jeg købte ny koblingsholdere - da jeg så kunne lime koblingen fast i holderen og have reserver - men måtte på nogle af vognene stadig have denne tråd på  - jeg skal også ærligt indrømme at det lige så godt være profien - der ikke er "lang" nok - da det ikke kun var på disse Heljanvogne problemet var - på Hobbytrades Q vogne var der det samme problem med at jeg ikke kunne koble - med der løste jeg det ved at skifte puffere - så alt i alt var det ikke det store problem - men Alex spurgte  og jeg svarede - Mine senere AV, CA, CAR, CB og CC, CD har været gode nok

og det mener jeg også jeg skrev i den anden tråd - da vi var inde på koblinger - så mere var der ikke ment med det - og jeg køber stadig Heljanvogne - de er stadig noget af det ypperste - og venter med længsel på ACen (4stk) - og skal da også have BL, CM og det andet der er rygter om - håber da også på en EA og DB (1936) - men lad os nu se

og vi kommer også ind på AC - hvor mine planlagte indkøb af 4AC desværre ikker er nok til en produktion ( forståentlig nok ) men hvor jeg så spørger om det ville hjælpe at lave en brevstorm ( og som ekstra tilføjelse senere ) på en pæn måde 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej Henning

Du skal have mange tak for dit svar, nu kan jeg se hvad jeg skal få tiden til at gå med. Jeg har heller ikke haft problemer med de efterfølgende vogne fra Heljan, det er bare CC vognene.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.