Pisen kommer af at serien heder Superline og lokomotiverne var lavet i messing, dengang. De nye er nok lavet med overdel i plast, det er jo er noget billigere
Lækkert nok - men så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.
Det bliver nok svært for alle 3 producenter på en gang rent faktisk at tjene penge på en ny version - især indenfor et marked der er tæt på oversvømmet af gamle Fleischmann, Märklin, Long, Heljan, Roco og NMJ Superline...
Peter
Så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.
Jeg har haft skrevet lidt med NMJ på Facebook - link til diskussionen . Det lyder og ser meget godt ud vil jeg sige! Bygger på deres oprindelige Superline model.
Linket bør ikke kræve login til Facebook - men for alle tilfældes skyld er teksten fra NMJ pastet her:
Peter, after having seen our competition at Nürnberg toy fair we are 110 % sure to bring the best Nohab to the market this year. We make 8 different main molds with all possible details. The model is of course based on our award winning Superline model. We are also the only supplier that brings all the different bogies, roofs and specific details for each country. We have investigated the Nohabs for years, and we believe that our shape and proportions (nose, lamps, roof etc) are as close to the "real" thing as possible. We also add photo-etched elements to improve detailing. The prices listed are not final and we will also be able to compete on price with the other manufacturers.
Andetsteds har der været spekuleret i om My'eren var Roco-NMJ samarbejde - det ser det faktisk ikke ud til!
Mvh,
Peter
Lækkert nok - men så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.
Det bliver nok svært for alle 3 producenter på en gang rent faktisk at tjene penge på en ny version - især indenfor et marked der er tæt på oversvømmet af gamle Fleischmann, Märklin, Long, Heljan, Roco og NMJ Superline...
Peter
Finn Moe fra NMJ har netop fat i den lange ende. Der er endnu ingen producenter der har lavet en flot og korrekt norsk Di3A med 18.6m længde med norske detaljer. Alle hidtil prodceret har været den lange Di3B med detaljer fra før de blevrenoveret omkring 1970. MEd undtagelse af Heljan der ahr lavet nogle stykker i samarbejde med NMJ af den lange Di3B i renoveret udgave.
Hvad angår detaljer ser det ud til at både Heljan og Roco godt kan pakke sammen. De tre første mener du vel ikke seriøst kan konkurrere med en ny model?
Peter
Finn Moe fra NMJ har netop fat i den lange ende. Der er endnu ingen producenter der har lavet en flot og korrekt norsk Di3A med 18.6m længde med norske detaljer. Alle hidtil prodceret har været den lange Di3B med detaljer fra før de blevrenoveret omkring 1970. MEd undtagelse af Heljan der ahr lavet nogle stykker i samarbejde med NMJ af den lange Di3B i renoveret udgave.
Hvad angår detaljer ser det ud til at både Heljan og Roco godt kan pakke sammen. De tre første mener du vel ikke seriøst kan konkurrere med en ny model?
Thomas
Jeg mindes at have læst - et sted her på forum - at Heljan også kommer med " nye" MY' er, og MX' er vist også. Det drejer måske kun om nye driftsnumre?
[/quote]Jeg mindes at have læst - et sted her på forum - at Heljan også kommer med " nye" MY' er, og MX' er vist også. Det drejer måske kun om nye driftsnumre?
[/quote]
Den fornemmelse har jeg også! Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?
Henrik
Jeg burde slet ikke have brugt tid til at skrive min umiddelbare tanke, jeg skulle bare have fortsat med at læse med det ene øje og kigge efter snyd med det andet!!
Jeg kunne ikke engang finde ud af at citere ordentlig under tidspres
Jeg skal nok tage mig lidt mere sammen næste gang - men vedgår gerne her (hvor chefen ikke læser med) at selv i arbejdstiden skal jeg lige have et Sporskiftet-fix... Og det er en STOR ros til dit dejlige univers her, Lars!!!
Henrik = Sporskiftet.dk-narkoman
Små slag hr. Skjærlund, små slag... Hvorfor ikke bare være en flink fyr og hjælpe dine brugere, ligesom de hjælper dig? Jeg beklager da virkelig at have bragt de nye Heljan MY/MX på banen (sporet) samt, at jeg heller ikke lige brugte DIT forums uovertrufne søgemaskine. Som det nævnes er vi altså nogle stykker, der ikke er på sporskiftet 24/7! I øvrigt har jeg aldrig oplevet at webmaster på fx signalposten har " øffet" overfor sine brugere. Tænk lidt over det! Tak for dit link og tak fordi, du vil oplyse os uoplyste. Du ønskes god weekend, for det trænger du da vist til.
Egentlig ikke - men når man sidder som vagt til en terminsprøve i 10. klasse (skriftlig tysk), så skal man ikke forsvinde ind i dit dejlige univers alt for længe.... fx 15 sekunder
Nej, det kan jeg godt se - jeg står skam også gerne til disposition i situationer som denne; og så havde jeg måske en lille fordel - jeg vidste præcist, hvad jeg skulle søge efter.
Citat:
Jeg skal nok tage mig lidt mere sammen næste gang - men vedgår gerne her (hvor chefen ikke læser med) at selv i arbejdstiden skal jeg lige have et Sporskiftet-fix... Og det er en STOR ros til dit dejlige univers her, Lars!!!
Jeg kan næsten heller ikke forestille mig noget mere kedeligt end at være eksamens/prøvevagt, så jeg er glad for, at Sporskiftet kan være med til at lette byrden en smule!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Men hvis man ser nøje, kan du finde nogle: Nye rundnæser!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Oversigt alle nye rundnæser.
mvh,
Gert
Skott
Ingeniør
Priserne er da noget mere fornuftige nu, end da NMJ første gang kom med deres eksklusive MY - errindrer prisen var omkring de 5000?
Med venlig hilsen
Skott
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Priserne er da noget mere fornuftige nu, end da NMJ første gang kom med deres eksklusive MY - errindrer prisen var omkring de 5000?
Ja, jeg husker det også, som et beløb i den størrelse....
Til 1995,- NOK = 1775,- DKK må den da siges, at være yderst attraktiv...!!
Nu har jeg ikke set en NMJ MY´er i virkeligheden, men kunne ikke forestille mig andet, end at dem som resten af deres modeller er top-kvalitét..
Imponerende at markedet tilsyneladende er umætteligt mht. disse maskiner... Jeg tænker på Trix/Märklin som også kommer med en ny udgave...
h087
togtosse
Græsted
hej
kostede ca 7000 dengang
og var/er top top top kvalitet
problemet var/er at der aldrig kom koplingsindbygningssæt til den ( den havde skruekobling )
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Lundgaard
Norway
Pisen kommer af at serien heder Superline og lokomotiverne var lavet i messing, dengang. De nye er nok lavet med overdel i plast, det er jo er noget billigere
Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Ja, men de er meget mere detaljeret end Roco rundnæsere!
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Ja, men de er meget mere detaljeret end Roco rundnæsere!
mvh,
Gert
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Korrekt.... De første var i messing... Til en heftig pris...
http://shop.nmj.no/product_info.php?manufacturers_id=2&products_id=203
Men flot ser den ud...!!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!
mvh,
Gert
h087
togtosse
Græsted
og så fra dengang
de glemte også at skrive at dørene til førerummene kunne åbnes
men en ska da ha et par stykker af den nye i Topline kvalivare
og så må en jo fjerne frontnummeret for at passe ind i epoken
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
mvh,
Gert
Virker jo næsten lidt absurd.... Men ok, hvis det betyder fine billige modeller til os, så er det fint med mig...
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Skott
Ingeniør
Der er selvfølgelig international afsætning i de fleste modeller, men man kan da lidt frygte, at der kommer til at være en overmætning af markedet alligevel
Med venlig hilsen
Skott
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.
Jeg har haft skrevet lidt med NMJ på Facebook - link til diskussionen . Det lyder og ser meget godt ud vil jeg sige! Bygger på deres oprindelige Superline model.
Linket bør ikke kræve login til Facebook - men for alle tilfældes skyld er teksten fra NMJ pastet her:
Peter, after having seen our competition at Nürnberg toy fair we are 110 % sure to bring the best Nohab to the market this year. We make 8 different main molds with all possible details. The model is of course based on our award winning Superline model. We are also the only supplier that brings all the different bogies, roofs and specific details for each country. We have investigated the Nohabs for years, and we believe that our shape and proportions (nose, lamps, roof etc) are as close to the "real" thing as possible. We also add photo-etched elements to improve detailing. The prices listed are not final and we will also be able to compete on price with the other manufacturers.
Andetsteds har der været spekuleret i om My'eren var Roco-NMJ samarbejde - det ser det faktisk ikke ud til!
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Thomas Jespersen
Peter
Thomas
Jan Nøhrgaard
Debattør
Peter
Thomas
De bedste hilsner
Jan
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
[/quote]Jeg mindes at have læst - et sted her på forum - at Heljan også kommer med " nye" MY' er, og MX' er vist også. Det drejer måske kun om nye driftsnumre?
[/quote]
Den fornemmelse har jeg også! Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
h087
togtosse
Græsted
Hej
her side om NMJ GM og hvad de skriver om det
Udpluk, idet kataloget indeholder 12 sider om GMerne
mvh
henning h087
med venlig hilsen
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Henrik.
Det tog mig mindre end 15 sekunder at finde det via Sporskiftets søgefunktion - er den virkeligt så svær at bruge?
http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/nyhed-fra-heljan-præsenteret-hos-togcenters-fødselsdagsfest
MVH
Lars
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
Da' Henrik.
Det tog mig mindre end 15 sekunder at finde det via Sporskiftets søgefunktion - er den virkeligt så svær at bruge?
http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/nyhed-fra-heljan-præsenteret-hos-togcenters-fødselsdagsfest
Hej Lars!
Egentlig ikke - men når man sidder som vagt til en terminsprøve i 10. klasse (skriftlig tysk), så skal man ikke forsvinde ind i dit dejlige univers alt for længe.... fx 15 sekunder
Jeg burde slet ikke have brugt tid til at skrive min umiddelbare tanke, jeg skulle bare have fortsat med at læse med det ene øje og kigge efter snyd med det andet!!
Jeg kunne ikke engang finde ud af at citere ordentlig under tidspres
Henrik = Sporskiftet.dk-narkoman
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
Jan Nøhrgaard
Debattør
Da' Henrik.
De bedste hilsner
Jan
Jan Nøhrgaard
Debattør
[quote=h087]
Hej
her side om NMJ GM og hvad de skriver om det
Udpluk, idet kataloget indeholder 12 sider om GMerne
mvh
henning h087
[/quota... Tak for info
De bedste hilsner
Jan
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Henrik.
Nej, det kan jeg godt se - jeg står skam også gerne til disposition i situationer som denne; og så havde jeg måske en lille fordel - jeg vidste præcist, hvad jeg skulle søge efter.
Jeg kan næsten heller ikke forestille mig noget mere kedeligt end at være eksamens/prøvevagt, så jeg er glad for, at Sporskiftet kan være med til at lette byrden en smule!
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
NMJ rundsnuder i dag i Dortmund:
mvh,
Gert