Er der andre end mig, der har svært ved at få butikken i tale?
Jeg har ellers altid været tilfreds, når jeg har bestilt varer hos dem, men nu foregår kommunikationen kun den ene vej...
__________________
CS2 & Märklin 3-skinne
Indlæg: 289
Er der andre end mig, der har svært ved at få butikken i tale?
Jeg har ellers altid været tilfreds, når jeg har bestilt varer hos dem, men nu foregår kommunikationen kun den ene vej...
CS2 & Märklin 3-skinne
Godsbanen
Vanløse
Indlæg: 383
Du har ret. Det må være efter, de har fået ny hjemmeside.
Lincoln
Indlæg: 289
Men mailen er jo den samme...
Jeg må nok se mig om efter en anden modeltogs-pusher...
CS2 & Märklin 3-skinne
okhansen
Indlæg: 229
Men mailen er jo den samme...
Jeg må nok se mig om efter en anden modeltogs-pusher...
Man kunne også prøve den gammeldags telefon?
Der kunne jo være noget som ikke spiller 100% efter skiftet til ny webshop uden at forhandler er klar over det.
H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal
Lincoln
Indlæg: 289
Hvis det blot skyldes skiftet til en ny hjemmeside, så skulle man tro at de ville undre sig over at de ikke længere modtog nogen mails fra nogen, eftersom mailen ifølge hjemmesiden er uændret. Jeg har skrevet til to forskellige mailadresser i alt 7 gange - uden at få noget svar.
Men jeg har indirekte fået svar. På hjemmesiden kan jeg se at 7 ud af de 10 ting, jeg bestilte hhv. d. 3. marts og 12. marts, fortsat ikke er på lager. Én af tingene var endda på lager på bestillingstidspunktet, men er det ikke længere - trods min bestilling.
Så jeg har d.d. annulleret mine ordrer. Det synes jeg godt, jeg kan være bekendt, efter at have ventet forgæves i over 2 måneder.
CS2 & Märklin 3-skinne
Niels
Ingeniør
Indlæg: 313
Lincoln,
Det er præcis sådan, at der opstår krige rundt om i verden. De fleste pga. misforståelser og fordi folk ikke kan finde ud af at tale sammen!
Tænk nu hvis:
Varen du har bestilt på nettet netop også var blevet købt af en anden, så du kom sidst i køen?
At varen du har bestilt evt. var i restordre hos fabrikken, og at forhandleren faktisk har stået på hovedet for at skaffe den hjem til dig?
Eller at der er 1000 andre reelle grunde til at forhandleren ikke kunne levere straks?
Gør dog som okhansen foreslår - ring og få den rette forklaring. Der er ingen forhandlere, der ikke ønsker at servicere sine kunder bedst muligt. Sådanne geschæfter er for længst lukket og slukket.
Mvh
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.611
https://dk.trustpilot.com/review/www.nettog.dk 30 % giver 1 stjerne.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Lincoln
Indlæg: 289
Det er præcis sådan, at der opstår krige rundt om i verden. De fleste pga. misforståelser og fordi folk ikke kan finde ud af at tale sammen!
Jeg tror nu nok at stridighederne gennem tiderne skyldes meget mere end det. Og at tale sammen fordrer at der er en eller anden form for respons den anden vej – hvilket jeg som nævnt ikke har fået.
Tænk nu hvis:
Varen du har bestilt på nettet netop også var blevet købt af en anden, så du kom sidst i køen?
Det er langt værre; at sælge den samme vare flere gange, er ganske enkelt bedrageri. Så det scenarie taler ikke ligefrem til deres fordel.
At varen du har bestilt evt. var i restordre hos fabrikken, og at forhandleren faktisk har stået på hovedet for at skaffe den hjem til dig?
Det er/var varer (i dette tilfælde skinner), der er hyldevarer i de fleste andre modeltogsbutikker. At jeg bestilte dem hos Nettog skyldtes: A) prisen, B) geografien, C) tidligere tilfredshed, og D) at én af varerne ikke var at finde hos andre butikker i DK, men den var på lager hos Nettog (men blev trods min bestilling solgt til anden side).
Gør dog som okhansen foreslår - ring og få den rette forklaring. Der er ingen forhandlere, der ikke ønsker at servicere sine kunder bedst muligt. Sådanne geschæfter er for længst lukket og slukket.
Og måske bliver Nettog den næste. For det er ikke mig, der skal kæmpe med næb og kløer for at butikken kan komme med sin forklaring på, hvorfor de A) ikke svarer mig, B) stadig ikke har fået almindelige hyldevarer hjem, og C) sælger varer, jeg har bestilt, til andre, for næsen af mig. Det må være butikken, der skal komme til mig. Især efter +2 måneders venten og 7 ubesvarede mails. For de fleste butikkers vedkommende, så er de afhængige af deres kunder, og ikke omvendt.
Jeg er i det mindste glad for at jeg ikke har betalt forud – jeg kan se på Trustpilot at flere tilsyneladende har problemer med at få deres tilgodehavender retur.
Hvorom alting er, så er Nettog nu blevet en mangeårig kunde fattigere.
CS2 & Märklin 3-skinne
Niels
Ingeniør
Indlæg: 313
Lincoln,
jeg tror ikke du forstår min pointe.
Det er jo tydeligt, at du ikke har TALT fysisk med nogen hos forretningen, dvs. du har alene forsøgt at komme igennem via mails. Jeg forstår simpelthen ganske enkelt ikke, hvorfor du ikke har prøvet den mulighed? Tænk nu - og det kan man ikke vide på baggrund af det du skriver - tænk nu, hvis det er dig der vitterligt tager grueligt fejl?
Hvad er definitionen på "hyldevarer"? For den ene modelbanemand er det måske noget i skala N, for den anden noget i skala 0. Men ingen forretninger ligger inde med alt.
Solgt til anden side! Hvordan i alverden kan du vide det? Varen kan være bestilt af en anden køber før eller endda samtidig med du trykkede på ordreknappen i netbutikken. Jeg tror ikke, at mange forhandlere sidder og opdaterer info om de aktuelt tilgængelige varer døgnet rundt på deres hjemmesider. Og netop mange ældre hjemmesider med netbutikker, havde IKKE deres aktuelle varelager koblet op på hjemmesiderne. Så her kan du let tage fejl.
SÅ: Giv dog forretningen chancen for at svare, i stedet for at forsøge at oppiske en dårlig stemning her på indeværende side. Hvad får du ud af det? Er der nogen, der får noget ud af det?
Kommentar på trustpilot er i den sammenhæng irrelevant. Dette sted er intet andet end en galde-ventil, for de trods alt fåtallige utilfredse kunder. Prøv eks. at checke de overraskende dårlige kommentarer til store kendte firmaer som IKEA (48% dårlige), NETTO (39% dårlige), Bilka (30% dårlige) osv. Handler du så heller ikke i IKEA, NETTO eller Bilka? Næppe, da tallene for utilfredse kunder versus tilfredse kunder heldigvis er meget langt fra virkeligheden.
Fortsat god aften
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
Lincoln
Indlæg: 289
Helt korrekt – jeg har ikke talt med nogen fysisk i forretningen. Det har jeg ikke gjort i de +10 år jeg har handlet hos dem, ud over selvfølgelig når jeg hentede mine bestillinger. Men når butikken opgiver en mailadresse som kontaktform, så må det være butikkens pligt at vedligeholde den. Det er ikke min opgave også at henvende mig til forretningen fysisk, pr. telefon, pr. brev eller via brevdue, blot fordi det ikke længere passer dem at besvare mails. To uafsluttede bestillinger, der er over 2 måneder gamle, 7 ubesvarede mails, sendt til to forskellige mailadresser, anvendt af butikken gennem alle årene, taler for mig sit tydelige sprog – denne forretning tager ikke (længere) sine kunder alvorligt.
Tænk nu - og det kan man ikke vide på baggrund af det du skriver - tænk nu, hvis det er dig der vitterligt tager grueligt fejl?
Tager grueligt fejl? Angående hvad? Jeg forholder mig til fakta, og fakta er, at de ikke svarer mig. Hvad årsagen til dette måtte være – det er jeg temmelig ligeglad med.
Med hyldevarer mener jeg ganske almindelige C-skinner, som jeg kan finde i de første 10 andre butikker.
Solgt til anden side! Hvordan i alverden kan du vide det?
Eftersom jeg ikke har fået besked om at varen kan afhentes, og den ikke længere er på lager, så er min mest nærliggende tanke at den må være solgt til anden side. Den kan selvfølgelig også være forsvundet fra lageret, stjålet eller hvad ved jeg. Jeg ved blot at jeg har bestilt en vare, som var på lager, men som nu ikke længere er tilgængelig.
Varen kan være bestilt af en anden køber før eller endda samtidig med du trykkede på ordreknappen i netbutikken.
Hvis det er tilfældet – at flere købere kan gå ind og bestille samme vare (og tilmed betale for den) - så har Nettog et større problem end først antaget. Især henset til at folk har umådeligt svært ved at få pengene tilbage for forudbetalte varer.
Jeg tror ikke, at mange forhandlere sidder og opdaterer info om de aktuelt tilgængelige varer døgnet rundt på deres hjemmesider.
Så burde de nok investere i et lagerstyringssystem. For at falbyde varer, man ikke har, lyder for mig som opskriften på sure kunder, svigtende omsætning og til sidst en lukket butik.
Giv dog forretningen chancen for at svare, i stedet for at forsøge at oppiske en dårlig stemning her på indeværende side.
Jeg afgav to bestillinger i starten af marts, for hvilke jeg har rykket for d. 4. april, 13. april, 4. maj, 12. maj, 15. maj, 16. maj og 21. maj – jeg synes nu nok jeg har givet forretningen både chancer og tid nok til at svare. Hvis det er at ”oppiske en dårlig stemning” at fortælle at man i en given butik ikke får de varer, man har bestilt, og at butikken ikke besvarer ens henvendelser, så lægger det godt nok en stærk begrænsning på, hvilken kritik man må lufte i dette forum.
Hvad får du ud af det?
Jeg kunne jo spørge dig om det samme. Du tager blindt forretningen i forsvar, og mener det er helt ok at forretningen kan sælge samme vare til flere på samme tid, at 2 måneders ventetid er ok, og at 7 ubesvarede henvendelser til forretningen ikke er nok, og at det i øvrigt er min opgave som kunde at sætte himmel og jord i bevægelse for at få forretningen i tale. Det er muligt at du synes det er en udmærket måde at drive forretning på – det er så bare ikke en forretning, jeg vil være kunde i.
Vh
CS2 & Märklin 3-skinne
gejo
Indlæg: 673
Hvorfor bruger du så megen energi og tid på, at udgyde galde, når du ikke har betalt for din bestilling - er det nemmeste da blot at annullere bestillingen og købe "hyldevaren" et andet sted. Færdigt arbejde. Du er jo ikke tvunget til at vente eller handle i butikken.
Hilsen Gert
Niels
Ingeniør
Indlæg: 313
Lincoln,
Min absolut sidste kommentar til den her tråd vil være, at du på ingen måde har ret i, at jeg tager Nettog.dk i forsvar. Prøv at læse mine indlæg igen og du vil se, at jeg alene kommenterer på, hvad jeg anser for generelle og rimelige principper for ethvert kunde-leverandør forhold. Jeg har intet personligt forhold til Nettog.dk, udover at have handlet med dem, som med så mange andre forretninger.
Så hvorfor overhovedet bruge tid på at besvare dit indlæg? Simpelthen, fordi jeg synes at din tråd er urimelig over føromtalte forretning. Du indrømmer endda, at du ikke engang har gidet følge op ved at ringe til dem eller ved at møde op personligt. Tænk nu alligevel, hvis dine mange henvendelser på mails blot uforvarende er havnet i et eller andet spamfilter? Den slags sker hyppigere end du tror, selv ved mailadresser, der ellers har fungeret upåklageligt i årevis. Pludselig fanges de i ”uønsket post ”pga. opdaterede definitioner hos modtageren. Men det mener du så ikke er dit problem.
Har du for resten hørt om Märklins nylige problemer med at skaffe nok arbejdskraft til flere af deres produktionssteder? Med forsinkelser/udskydelser af mange af deres artikler til følge. Det kunne måske være en årsag til problemer med levering af det du kalder ”hyldevarer”, men igen – det mener du nok ikke er dit problem.
Anyway, meningen med din tråd, var vel at få andres mening på banen, og du har så hermed modtaget min. Jeg kan kun ønske dig held og lykke fremover med dit modelbaneprojekt og håber at andre forretninger vil formå at servicere dig til et niveau du anser som tilfredsstillende. Som gejo skriver, er du jo ikke bundet af at handle det pågældende sted.
Fortsat god dag
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Det kan sagtens lade sig gør at sælge en vare, der kun er et stk af tilbage på lager, to gange på samme dag. Hvis en kunde i butikken køber den vare du har bestilt, inden varen slås ind på kasseapperatet og fra skrives lageret, kan du faktisk godt købe samme vare uden at forhandleren kan se det, det kræver at Nettog hele tiden, inden de sælger en vare, skal ind og tjeke om den pågældende vare nu er solgt på nettet, inden den kan sælges til kunden. Indkommen order på nettet ekspederes, når der er tid i overskud og ikke så snart den et tikket ind, derfor kan det lade sig gøre at sælge en vare to gange. Nu vil du sikkert påstå at det er for galt at de ikke holde øje med det, ja men, jeg har været i Nettogs butik og de har travlt og ikke tid til at stå og se hvad er nu gået ind af order på nettet.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.611
Vis nettog har så travlt, er det minste de kan gøre vel at svare på mails? Vis man som internetbutik ikke jævnligt kigger i sim spam mappe, så er man for dum, idet der kan være nogen der falder i filtret.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 264
Dette er ikke hverken for eller imod en forretning eller andet, blot nogle facts, der måske kan forklare nogle forhold vedr. billige eller billigere køb over nettet.
Der er ikke nogle faste priser på modeltog (anti EU kartel lovgivning mv.), men ofte en vejledende pris, der dog på ingen måde behøver at blive fulgt. Forhandlerne må altså selv bestemme prisen på en vare, om de vil tjene, tabe eller lige over. Hvad de så skal leve af må jo så blive deres sag.
Tager vi f.eks. prisen på et Märklin sporskifte er den p.t. 22,95€ incl. tysk moms = 172,- kr. Med dansk moms 180,- kr. Så hvis et sporskifte bliver solgt billigere til en køber i DK, tjener forhandleren ingen penge og forskellen i indkøbsprisen til betalingen til sælger (her Märklin) skal så findes et andet sted, ganske enkelt (ind- og udgående MOMS taget i betragtning).
Når man køber som ny forhandler hos Märklin, Roco, McK, Heljan eller andre, betales normalt kontant i begyndelsen FØR end varen afsendes. Er man god (stabil) kunde og betaler, får man normalt en kreditaftale på 15, 20 eller 30 dage samt selvfølgelig et maksimumbeløb, f.eks. mellem 5 til 50.000 € afhængig af ens forretnings størrelse og omsætning af varer.
Har man allerede varer liggende til maksimumsbeløbet, får man ikke yderligere vare, før end der er betalt eller betalt af på den værende regning. Kommer der f.eks. en nyhed her og nu, kan man så efter aftale, betale en regning på en dellevering og derved kommer man under maksimalbeløbet og kan igen købe op til dette.
Når man bestiller vare vil de normalt blive afsendt, hvis beløbet ligger indenfor den maksimale købsgrænse og kreditaftale. Er betingelser ikke iorden, bliver varen ikke afsendt. Bestiller man andet som man har brug for nu og her, en kunde bestiller f.eks. sporskifter, bliver bestillingen lagt nederst i bunken og bliver først effektueret, når den tidligere bestilling er betalt. Man kan ikke bare afbestille det tidligere bestilte for at få det nye!! Hvis, så ryger hele bestillingen og man skal starte forfra med mindre der ligger en aftale!!
Modeljernbanefabrikanterne ser jo også på de enkelte forretninger når den/de kommer som kunder og kan de se, at priserne generelt ligger under bare den vejledende pris (altså den lige til øllet) vil kredit og maksimalbeløb ofte være ikke tilgængelig og der kan kun købes kontant. Fabrikanterne vil ikke levere, da de ved et eventuelt konkurs ikke kan få deres vare retur, de tilfalder nemlig boet (3 mdr. reglen).
Det der ofte sker er, at forhandleren ”shopper rundt” og betaler det der lige er nærmest og mest presserende, altså det der skulle betales til ”Bummerlund”, går så til f.eks. Märklin i dette eksempel. Der vil altså hele tiden være et underskud et og andet sted. I værste tilfælde kan man ”leve af momsen”, hvilket jo er forbudt!
Altså, hvis varer generelt bliver solgt under liste/vejledende pris KAN der være noget galt. De faste udgifter skal jo betales, leje af lokaler, vand, lys og løn. Og derfor kan det være svært for forhandleren at tilgodese de kunder der bestiller vare. De kan nemlig ikke bestilles hjem fra fabrikanten, da der ikke er enten kreditmulighed, man skylder i forvejen eller at maksimalloftet er nået.
Som skrevet først, har jeg ingen viden om eller interesse i om den i denne tråd nævnte forretning og er ligeglad. Dette er kun til en eventuel forklaring på, hvorfor der muligvis ikke kommer vare når bestilt.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
NB: Vil man være sikker på at få det man ønsker så er sikkerheden jo nok størst hos en autoriseret fast forhandler med en fysisk forretning!
Steff
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 998
NB: Vil man være sikker på at få det man ønsker så er sikkerheden jo nok størst hos en autoriseret fast forhandler med en fysisk forretning!
- Enig (hvilket Nettog dog faktisk har fået...) Og hvis man endelig vælger at købe over nettet fra såvel almindelig butik som ren netbutik bør man vælge en forretning hvor man kan handle pr. dankort (i dk) eller pr. PayPal (i udlandet.)
Sidst jeg checkene brugte Nettog kun bankoverførsel, hvor man som forbruger principielt er dårligere stillet. (Edit: De har så faktisk fået den mulighed siden da!)
Mvh
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
gejo
Indlæg: 673
Steffens fabuleringer kan kun stå for egen regning og er i denne sammenhæng helt overflødige.
Peter, før du udtaler om betalingsformen på Nettoget, burde du have besøgt deres hjemmeside, hvoraf det fremgår, at betaling kan ske med bl.a. Dankort - så bankoverførsel er fortid, og Nettoget er også en "autoriseret" Märklinforhandler med fysisk forretning og Märklin montre.
At branche har priskonkurrance er kun sundt, og med en fornuftig lagerstyring er der stadig overskud at hente.
Hilsen Gert
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 264
Kære Gert
Dette er ikke fabuleringer men kolde facts om hvordan bl.a. Märklin m. fl. handler d.d. med forhandlerne, herunder OGSÅ netforretninger.
Om det er overflødigt i denne sammenhæng, alment at orientere om hvordan markedsmekanismerne fungere i tilfældet modeljernbane, skal jeg lade andre om at bedømme. Men det KUNNE jo være, at det gav nogle købere en forklaring på manglende eller ikke mulige/udeblevne/forsinkede leveringer fra en forhandler i al almindelighed.
Hvordan omtalte netforretning fungere er mig stadig fuldstændigt uvedkommende og ikke interessant. Jeg har ingen part i hverken nethandel eller rigtige professionelle butikker. Men engang imellem er der en årsag til at varer udebliver!
Iøvrigt vil jeg da gerne give dig ret i at konkurrence er sundt, men det kommer bare helt an på måden det gøres på, ingen nævnt ingen glemt.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
Steff
gejo
Indlæg: 673
Kære Steffen
Nu kunne der også være andre grunde til manglende leveringer fra Märklin, end dem du omtaler, og ved din beskrivelse af "facts" antyder du, at manglende leveringer skyldes et spørgsmål om forhandlerens likviditet. Det kan være årsagen, men behøver ikke at være det.
Din kommentar til konkurrencen kunne antyde, at du skelner mellem om konkurrencen er moralsk acceptabel eller ej. For mig er al lovlig konkurrence en del af vilkårene i en markedsøkonomi.
med venlig hilsen
Gert
Steffen Dresler
NIL
Indlæg: 264
Godformiddag Gert m.fl.
Selvfølgelig behøver en udeblivelse af varer ikke at betyde likviditetsproblemer hos forhandleren, der forekommer jo også problemer af den ene eller anden art for fabrikanterne, delleveringer udebliver, kapacitet, logistik mv. Men det bliver jo for fabrikanters vedkommende altid meldt ud til kunderne!
En forhandler kan også være langt nede på listen med hensyn til prioritet i f.eks. forbindelse med eksklusivmodeller og hvor fabrikanten tilgodeser de største forhandlere først. Endelig behøver det jo ikke at være likviditetsproblemer i negativ betydning, men bare at forhandleren – en mindre forhandler - har nået sit maksimalloft og først skal sælge en del vare og betale fabrikanten for at komme under loftet og få sin nye bestilling.
Men, hvis man driver handel, især på internettet, har man vel en stor forpligtigelse til at informere sine kunder enten direkte eller alment på sin hjemmeside, at en vare er udsolgt, den er i restordre eller hvad ved jeg. DET er jo en del af den almene service en kunde kan forlange.
Sidst, ja, konkurrence er godt vel og mærke, hvis den drives på lige vilkår.
Med venlig hilsen og fortsat god dag til alle
Steffen Dresler
Steff
AE800
Indlæg: 68
Hej Alle!
Kunne det tænkes, at indehaveren muligvis er blevet syg & derfor ikke har haft mulighed for at besvare henvendelser? & har nogen ringet for at hører hvordan det forholder sig? Det er ikke raket videnskab at ringe, ej heller at bede en i forumet, som bor i området, at tage kontakt til butikken, for at få løst mysteriet.
&, hvis man ellers gider at finde oplysninger på indehaveren, skal man bare indtaste CVR nummeret i VIRK, bumelum, så dukker der en hel masse oplysninger op.
O
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.611
Syg, jo det er en mulighed. Men jeg håber da ikke at man her i slutningen af maj måned har været så syg siden begyndelsen af marts, at man ikke har svaret på henvendelser der er kommet på mail.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
gejo
Indlæg: 673
Kære Steffen
Det er kun i sport, at konkurrence er på lige vilkår - og måske alligevel ikke. I den virkelige verden er konkurrence aldrig på lige vilkår. Den ene har en billigere husleje, den anden en større egenkapital og den tredje en større omsætning - sådan er verdenen uretfærdig.
Hilsen Gert
AE800
Indlæg: 68
Hej Alle!
Nuvel, jeg tjekkede i VIRK, ved at indtaste virksomhedens CVR nummer, der dukker en e-mail adresse op som ikke er Nettog, men sikkert indehaverens. Der dukkede &så et andet tlf nummer op, end det som er på nettogs hjemmeside, sikkert indehaverens private tlf nummer.
Det forholder sig sådan i den virkelige verden som selvstendig, at alle oplysninger om ens virksomhed som regl er offentlig, specielt når vi taler enkeltmands, hvad Nettog er.
Der er en grund til det, for ellers kan det offentlige ikke holde styr på os selvstændige, ej heller utilfredse kunder, som så har en mulighed for at forfølge hvad de nu vil forfølge.
Så, hvis man fra starten af havde gjort sig den ulejlighed at finde oplysningerne, var denne her tråd jo ikke nødvendig.
Det tog mig mindre end 2min.
O
trainmad
Indlæg: 160
Hej Alle!
Nuvel, jeg tjekkede i VIRK, ved at indtaste virksomhedens CVR nummer, der dukker en e-mail adresse op som ikke er Nettog, men sikkert indehaverens. Der dukkede &så et andet tlf nummer op, end det som er på nettogs hjemmeside, sikkert indehaverens private tlf nummer.
Det forholder sig sådan i den virkelige verden som selvstendig, at alle oplysninger om ens virksomhed som regl er offentlig, specielt når vi taler enkeltmands, hvad Nettog er.
Der er en grund til det, for ellers kan det offentlige ikke holde styr på os selvstændige, ej heller utilfredse kunder, som så har en mulighed for at forfølge hvad de nu vil forfølge.
Så, hvis man fra starten af havde gjort sig den ulejlighed at finde oplysningerne, var denne her tråd jo ikke nødvendig.
Det tog mig mindre end 2min.
O
Hej AE800 og andre..
Hmm... Du skriver at det tog dig mindre nd 2 min.. Prøvede du så også at få fat på ejeren af tlf-nummret??
Jeg var, tilfældgvis, på FRB.-marked d. 12-05-2019, og der var ægteparret, der står i førnævnte butik, tilstede, og de så da aldeles helt friske ud, så sygdom... Nah... Ikke lige det..
Jeg vil her, uden at sprede flere rygter, sige at vedkommendes moral over for kunder OG producenter, kan ligge på et MEGET ille sted, dem der har været på besøg i den nye butik, kan nikke til dette:
Generelt rodet, tomme vitriner, manglende varer på hylder OG lager... Jeg tror at den nedadgående spiral er godt igang, og næppe kan stoppes, på trods af flere fidustekniske tiltag ...
Fra andre forhandlere hører jeg også at der prøves at handles varer, som så kan sælges, stadig billigt... Og det er nok noget af det dummeste man kan i den branche, da ALLE stort set taler med ALLE!!!
Jeg tror at butikkerne (WEB og FYSISK) ligger som man har redt, og derfor må vi nok se i øjnene at i denne butik skal man KUN handle kontant og fysisk, og ikke regne med garanti på det købte...
Det var bare mit indspark i denne efterhånden lidt kedelige debat...
Mvh..
TrainMad..
Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??
3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
gejo
Indlæg: 673
Nå - det var det, der var hensigten med at starte tråden. Tja. Jeg har kun meget gode erfaringer, fået god service, den rigtige pris og forsætter gerne med at handle i Nettoget.
Der er heldigvis frit, hvor den enkelte ønsker at handle.
Hilsen Gert
DSB1989
Frederiksberg
Indlæg: 43
På den ene side undgår jeg helst at skrive eller tale dårligt om andre. Det giver som regel bedre mening at konfrontere dem selv. På den anden side må en del af meningen med et forum som dette være, at MJ-folk kan udveksle erfaringer, og min erfaring med Nettog er:
Det gik fint, første gang jeg handlede der. Anden gang måtte jeg indlevere en vare til Nettog igen med en reklamation. I næsten 4 måneder forsøgte jeg derefter med mellem 2 og 3 ugers mellemrum at ringe til dem, uden at telefonen blev taget, og hver gang sendte jeg opfølgende mails til de to eller tre forskellige adresser, de har brugt på deres hjemmeside. De blev heller ikke besvaret. Pludselig en dag var der dog svar, og min reklamation blev behandlet på en rimelig måde.
Sammenholdt med det, jeg kan læse på Trustpilot og her på forum, er min konklusion, at jeg ikke handler hos Nettog mere. Jeg ser ingen grund til at spekulere nærmere over, hvorfor betjeningen er som den er. Fra mit eget perspektiv må jeg bare sige, at modeltog er en ren fritidsinteresse, som gerne skulle være forbundet med lyst og glæde. I en travl hverdag gider jeg derfor ikke bruge tid på at rykke i tide og utide eller vente så længe på svar, at jeg begynder at tvivle på, om jeg mon nogensinde ser den vare, jeg har betalt for, igen.
Hansen2010
Indlæg: 7
Jeg kan ikke forstå manges jammer over Nettog, jeg bestilte sidste år (februar) Heljan MY 1201 og Märklin T 297, jeg fik Heljan umiddelbart efter og aftalte at få leveret T 297 når den kom fra Märklin. Jeg glemte af forskellige årsager min bestilling men så for 2-3 uger siden at maskinen var på lager hos Nettog og forespurgte pr. mail om de havde glemt min ordre. Ja, var det hurtige svar (2-3 dage) den var desværre blevet slettet da jeg fik min MY, jeg fik en faktura, betalte maskinen og 3 dage senere fik jeg pakken. Fin forklaring , hurtig respons og levering, jeg handler gerne hos Nettog igen !!. Mvh. Bo Hansen
TogSvendsen
Indlæg: 445
Mine erfaringer med Nettog er præcis som de andre her og på Trustpilot. Købte et sæt vogne, der manglede nogle dele. De havde desværre ikke flere med, fint, ingen problem, de ville sende.
Der gik en uge, jeg hørte ikke noget. Skrev en mail, fik svar, delene kommer, ingen problem. Der gik yderligere en uge, skrev en mail igen. Ingen svar. Ingen reservedele. Ventede en uge, skrev ny mail, ingen svar og stadig ingen reservedele.
Nuvel, ringede, ingen svar.
Jeg gav op og betalte mig fra reservedele hos en anden forhandler, fik dem efter få dage med posten. Har aldrig handlet hos Nettog siden. Den anden forhandler har derimod nydt godt af sin investering i god service.
Hørte i øvrigt aldrig fra Nettog ang. delene...
PTMadsen
Haderslev
Indlæg: 481
Hej
Når man læser diverse indlæg i denne tråd, får man det indtryk at det er 3 skinne folket = Maerklin kørene der har den absolutte korteste lunte. Det er vel forhåbentlig ikke sådan at blot fordi man har valgt nævnte fabrikat også mener at man har lov til at brokke sig i tide og utide.
Klientellet mangler en smule pli, samt sund fornuft. Det er vel her, som i mange andre tilfælde kun forældrene der kan blames da de ikke har formået at opdrage deres afkom ordentlig.
Venlig hilsen!
Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/
LasseSteen
Indlæg: 1.747
Hej
Når man læser diverse indlæg i denne tråd, får man det indtryk at det er 3 skinne folket = Maerklin kørene der har den absolutte korteste lunte. Det er vel forhåbentlig ikke sådan at blot fordi man har valgt nævnte fabrikat også mener at man har lov til at brokke sig i tide og utide.
Klientellet mangler en smule pli, samt sund fornuft. Det er vel her, som i mange andre tilfælde kun forældrene der kan blames da de ikke har formået at opdrage deres afkom ordentlig.
BANG . . .og med ét er alle AC folk sat i samme bås. Aaj, come on . . . . hånden på hjertet, var det ikke noget underligt noget at konkludere og især skrive ?
Skal vi nu ikke passe på, at denne tråd stikker alt for meget af . . . .som det desværre er set alt for mange gange før
AE800
Indlæg: 68
Hej Alle!
Nu virker den som ret udbrændt, denne her tråd, så kunne en af moderatorene ikke lukke den ned. Det virker mere som spild af tid & ikke om MJ.
Kan i alle have en go aften.
O
LasseSteen
Indlæg: 1.747
Hej Alle!
Nu virker den som ret udbrændt, denne her tråd, så kunne en af moderatorene ikke lukke den ned. Det virker mere som spild af tid & ikke om MJ.
Kan i alle have en go aften.
O
E N I G
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.611
Vem er det præcist du mener der mangler opdragelse, butikken eller kunderne? Ja, jeg hører til blandt dem der kører Märklin og jeg hører til blandt dem der var fristet af ovennævnte butiks lavere priser. Men det stoppede, da jeg modtog et defekt lokomtiv, som jeg i føle aftale med butikken returnerede for ombytning/reparation. I elleve måneder havde jeg telefonisk kontakt, mail kontakt og talte med dem til to udstillinger. De lovede og lovede, så var det galt med Märklin, så kunne de ikke skaffe et ombygningslokomotiv, så var de ramt af sygdom, så lovede de mig pengene retur. Til sist truede jeg med en politianmeldelse, hvorefter jeg fik mine penge retur og kunne købe et nyt eksemplar fra Märklins webshop, vor det havde været tilgængeligt unner hele forløbet. Er det mangel på pli fra min side, Peter Madsen?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.153
Ja, der er vist blevet sagt, hvad der skal siges i denne tråd.
Tråden er lukket.
MVH
Lars