Så er jeg i gang igen. Vi er flyttet igen igen og denne gang er der et fint værksted som nu er udnævnt til "Det Allerhelligste". Banen er tænkt som en række tableauer, en ide om at genskabe nogle scener fra virkeligheden, billeder fra bøger osv. Selve strækningen bliver Sdb Te (Pa, Fa, Tdr) Sdb har trafik med alt fra meterspor til Expres- og lyntog, så rig mulighed for at køre med snart sagt alt. De første skridt er taget og her er lidt billeder fra prøveopostillingen af første etape: Pa, Te, Fa, Tdr. Tinglev er den eneste rigtige station på denne del af anlæget. de andre er blot opstilling, men i stedet for en skjult banegård har jeg valgt at lave området omkring Post Tårnet på Gb (hvor jeg i sin tid selv arbejdede, eller rettere ansat)
PED
Indlæg: 144
Hej Mylle,
dejlig at se du er i gang igen - din tidligere bane så godt ud - gode miljøer på læssevejen, etc.
De malede baggrunde var også fine.
Har du en sporplan over det gamle anlæg?
venligst
pediHg
Dansk Epoke 3 Märklin HO
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Spændende sporplan, kan man få nogle L X B mål på.
Mvh Kurt
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Rummet var 270 x 420 Der ligger nogle bileder her: http://mylle.dk/Mylle/Jernbane/Jernbane.html
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.341
Jeg var også vild med det gamle anlæg - specielt med de kompromiser, du havde valgt. Farvevalg, ballast, sporplan gik op i en højere endhed
:exmark:
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Lassefar2009
Indlæg: 303
Jeg kan godt lide din gamle bane, har du også en sporplan over underetagen?
Vh
Lasse
Lassefar2009
www.helsingormodelskibsvaerft.dk
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Ja det var sgu da et godt anlæg og det med farverne virkede rigtig fint. Jeg var mægtig tilfreds med det. Det nye bliver så sandelig også godt. Jeg har valgt at improvisere sporplanen frem. Foreløbig en hjemmelavet udgavet af Tinglev Te, med nedkørsel til Sønderborg i underetagen på den modsatte side på 1. sal er Post Tårnet bygget som opstillingsbanegård. På det første billiede ser I Post Tårnet, fra venstre er det hovedspor, der er un rundstrækning så maskinerne kan "strække ud", tre spor der er til strækningen mod hhv Fa og Tdr, et maskinspor til remisen og omløb, og to spor der er Padborg. Det ligger ikke helt fast endnu, men jeg eksperimenterer med at få TKP 1956 til at fungere med de væsenligste tog. Nedkørslen til Sønderborg og Mommark sker via en 2% rampe langs bagvæggen. I stueetagen kommer der en næsten Sdb-sporplan, men det varer nok lidt inden den strækning åbner.
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Nej sporplanen til underetagen har jeg ikke på tryk, men mod højre forsvinder toget og et spsk deler strækningen mod en opstillingsbanegård med vendesløjfe, og en mod Bogense.
Lassefar2009
Indlæg: 303
Tak. Hvad sker der med sporet fra Brenderup der går til venstre. Det ser ud som det forsvinder sammen med sporet fra Bogense.
Lassefar2009
www.helsingormodelskibsvaerft.dk
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Det gik også til opstillimg, men så vidt jeg husker ændrede jeg på det så der kom en rundstrækning hvor man kunne nyde maskinerne i fuld fart. Men jeg er nu ikke helt sikker på det
PED
Indlæg: 144
Hej Mylle,
Tak for sporplan - nu er det nemmere at forstå.
Jeg ser frem til udviklingen på det nye...
venligst
pediHg
Dansk Epoke 3 Märklin HO
Lassefar2009
Indlæg: 303
Tak for sporplan og forklaring. Det er en bane jeg godt kunne finde på at kopiere når / hvis jeg får plads nok, hvis det er ok?
Vh
Lasse
Lassefar2009
www.helsingormodelskibsvaerft.dk