Så kom den endelig. Den nye MY'er fra B Models. Kører fantastisk og kanon lyd.
Set og købt hos SMT i Skjern.
Kopier nedenstående link, for at se en lille video af det nye vidunder, eller se den på SMT's hjemmeside
http://smtmodeltog.dk/WebRoot/StoreDK/Shops/SMTModeltog/MediaGallery/Pro...
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.050
Smukke video!
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Nydelig model, men hornet er da helt forkert - For en DSB maskine
Jeg ved ikke, om det er videoen, men de nederste frontlanterner ser for små ud?
Med venlig hilsen
Skott
Langelandsbanen
Indlæg: 133
Hornet er da det mindste problem, som den maskine har
Med Venligste Hilsner
Mikkel Fagerli
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
[quote=Langelandsbanen]
Hornet er da det mindste problem, som den maskine har
Hvad ander problemer syntes du denne maskine har?
Høeg
Indlæg: 1
Godaften
Hvad ander problemer syntes du denne maskine har?
Udover at B-Models model af My 1159 er en Belgisk maskine der stortset bare ommalet til Dansk.
Det vil sige at følgene ting er galt.
1. My 1145 -1159 havde alle en rilleudstødning modellen har ovale udstødninger som de tidlige maskiner har.
2. Varmekedlens placering på taget er forkert. Skal side i samme plade på taget
3. Skørtet ved brandolie tankene er for kort.
4. Batterikassen på undervognen forkert.
5. De nederste front lygter sidder for tæt sammen .
6. Huller i snuden ilge forand førevinduet.
7. Gitterene på lokomotiv siden er af forkert tybe og sider desuden som håret på en Svensker.
8. Generelt bære dette projekt præg af manglende recerts og det kommer til udtryk i denne modell som ikke ligner sit forbillede
9 OSV.
Godnat
MVH. Høeg
Johnnie
Indlæg: 9
Tillykke med din fine ny maskine Sdunker.
Det er også et flot anlæg du har bygget.
må jeg spørge hvordan køre den igennem skifte/krysspor, og små radiuser?
Til BROKØRENE tag jer sammen lav den fejlfri maskine til den samme fornuftig pris, ellers luk skuffen. Det er trals at høre på jer(der er en side for fremo og nitte tæller).
Hilsen Johnnie
marrix
IT Udvikler
Valby
Indlæg: 339
Til BROKØRENE tag jer sammen lav den fejlfri maskine til den samme fornuftig pris, ellers luk skuffen. Det er trals at høre på jer(der er en side for fremo og nitte tæller).
Hvorfor må folk nu ikke påpege de fejl der er på maskinen?
Jeg synes det er dejligt at nogen bruger tid på at gennemgå modellen og deler viden med os andre, der så derefter kan beslutte om vi vil købe modellen.
Det bliver godt nok et kedeligt og tandløst forum, hvis man kun må skrive positive ting.
- Martin
AndreasM
LKF
Indlæg: 79
Til BROKØRENE tag jer sammen lav den fejlfri maskine til den samme fornuftig pris, ellers luk skuffen. Det er trals at høre på jer(der er en side for fremo og nitte tæller).
Jeg har helt overset annonceringen af at det nu er dig der bestemmer hvem der må ytre sig, og hvordan, herinde, kan du ikke lige pege mig i den rigtige retning så jeg kan læse op på det? :)
The Bernina Project - Smalle spor, store visioner - Schweizisk alpeanlæg under opbygning
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Så må I godt skrue ned for blusset - alle tre!
I forhold til Sporskiftet er Høegs indlæg sobert, så nogenlunde objektivt - og helt klart et indlæg af den slags, vi gerne vil se på Sporskiftet.
Selvbestaltede politifolk, der mener at vide, hvad folk må skrive eller ej, er til gengæld ikke velsete på Sporskiftet: Vi har moderatorer, der tager den slags beslutninger.
MVH
Lars
Johnnie
Indlæg: 9
Undskyl jeg ikke kan holde min mund Lars.
Jeg syntes bare at her under generelt kunne der godt være en mere posetiv tone.
Manden har brugt 2500kr af sin lompenge og tid på at lave en fin vidio til os andre, og så får han bare at vide det er noget skrot han har købt. ER det okay? manden gør noget godt for vores hobby, som jeg ser det, og så bliver han bare kritiseret for sit nye lok. Jeg tror på at manden er glad og stolt for sit nye lok, og at det var der for han lagde videoen her ind. Ikke for at få at vide det var fejl fra ende til ande. Der for går jeg ind og forsvare ham, brokørene de gør ikke noget godt for vores hobby generelt.
Vi er på en generel side, der er det ene vel lige så godt som det andet? jeg kritiser kun dem der ikke havede noget posetiv at sige starteren af den tråd. Jeg henviser de ander til fremo siden, og os andre der bare er glad for vores nye tog kunne være her under generelt.
Jeg er ikke politi og ikke Webmaster, så jeg kan da nemt holde mig væk.
Hilsen Johnnie
Langelandsbanen
Indlæg: 133
Der var ingen der brokkede sig over mandens køb, der blev spurgt til hvilke fejl maskinen havde iforhold til forbilledet ud over hornet og der blev svaret.

Uanset om en model har fejl, så er det et spørgsmål om man kan lide maskinen eller ej og det har han tydeligtvis kunne.
Men ligesom at man har lov til at kunne et tog fordi man kan lide det, mener jeg også at man bestemt har lov til at lade være hvis man ikke kan, og ikke mindst have en åben debat om hvorfor.
Jeg har selv fravalgt Myérne fra B-models, så længe at der er så store kosmetiske fejl, for med seks virksomheder der iøjeblikket netop producere denne maskine, syntes jeg at der er bedre alternativer, men det er min mening, ligesom der er argumenter den anden vej.
Tilgengæld har jeg købt en McK Ag, for selvom at den er meget flot, så har den også væsentlige fejl, men det er ikke fejl som jeg syntes ødelægger helhedsindtrykket af vognen, måske fordi jeg ikke er vokset op med denne vogntype, som jeg er vokset op med My.
Så det har intet med brok at gøre, kun et spørgsmål om kvalitet og smag.
Med Venligste Hilsner
Mikkel Fagerli
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Da' Johnnie.
Men det er dog dig, der lægger ud med den negative tone?
Ja, det er OK.
Vi har jo alle sammen vildt afvigende meninger om, hvad der er OK - men hvis et forum som Sporskiftet skal have mening, skal vi naturligvis have lov at debattere disse meninger. Personligt har jeg lige købt en rangertraktor fra Real-Modell - den kostede mere end dobbelt så meget som B-Models MYer - men der er stadig noget, der kan kritiseres: Sådan vil det altid være.
Jeg er dog ret glad for min model.
Jeg er ked af at sige det - men hvis du vil forsvare din ret til sure opstød: Så - ja tak - du må gerne holde dig væk.
MVH
Lars
fjorbak
Indlæg: 583
Hej Sdunker
Det er da et flot anlæg du har fået stillet op, rigtig god signalføring ved udkørslen af stationen. :)
Jeg tilslutter mig helt klart at du nu har fået en MY 1159, men må dog erkende at litreringen burde have været en som passer til rille udstøndingen, der er også en som kommer med en del bemærkninger omkring lighedspunkter med den i 1:1 modellen.
Jeg lægger nu mere mærke til alle de vogne som du hænger bagefter maskinen, hvad er vægten på hver vogn, og totalvægten, nu kan vi så diskutere om det skal være den ene vægt eller den anden, men det anlæg og evt. stigninger på dit anlæg, burde afpasses mere. Dette har intet med selve maskinen at gøre.
Min generelle holdning er at lokomotivs trækkraft og vogne burde følges ad.
Så kan man sige at B-model ikke har lært hvad det er man gerne vil have nemlig så tæt på DANSK 1:1.
Lars dette forum er ved at være lidt tamt ingen rigtige gode indlæg mere. De gode kritikere og lidt hidsige debatter afsted kom nogle ting som ikke burde være kommet frem. Men der var også guldkorn imellem. Jeg har selv høstet meget godt her på sitet men hvor er her blevet tamt, syntes jeg ikke der er meget at hente, det er blot min mening.
Jeg har læst dine indlæg Lars.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
LasseSteen
Indlæg: 1.801
Jeg lurer også rigtig meget på at købe en AC version, da lige præcis 1159 er min yndlings MY.
Lyden virker til at være meget realistisk (på nær hornet). Men hvordan kører den på dine Märklin skinner ? Er der DC eller AC hjul på den ?
Jeg er nemlig lidt bange for at investere i så dyrt et lokomotiv, hvis nu den er udstyret med DC hjul og hvis der skulle være problemer med afsporing m.v.
(Jeg har desværre haft en del uheldige oplevelser med dette på flere Heljan lokomotiver og med et enkelt ESU lokomotiv
)
PS: Og sikke et flot anlæg
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Som en der ikke körer MY vil jeg gerne komme med lidt generelle indspark.
Man ser her en fin video af et fint anläg og en ganske fin og flot MY med gode features som lys der slukker pänt og roligt og så med rög, der godt nok ikke er diesel SORT (sjovt at det ikke kritiseres)
Der kommer så lidt nittetäller indläg om fejl og mangler...ikke et eneste positivt ord i samme indläg.... er der nogen der bedte om dette indläg ?
Iövrigt undre det mig, at jeg själdent ser et nittetäller anläg der er fuldfört til samme perfektion som nittetällerne kräver af andre i hobbyen . Det virker som om det er nemmere at kritisere andre og deres anläg end at lave noget godt selv.... og DET irreterer mig voldsomt.... jeg acceptere kritik hvis folk selv bygger bedre eller flottere...
Jeg syntes nittetäller indläg bör begränses til indläg der vedrörer anmeldelser af materiel og ikke medlemmers opslag. Vis lidt respekt for de medlemmer der bruger tid på at vise film fra deres indläg
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.647
I er klar over at det er en video på SMTs hjemmeside der henvises til? Så det er slet ikke sikkert at det er fra hans eget anlæg.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
F.Ormstrup
Indlæg: 2.674
I er klar over at det er en video på SMTs hjemmeside der henvises til? Så det er slet ikke sikkert at det er fra hans eget anlæg.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 400
Jeg lurer også rigtig meget på at købe en AC version, da lige præcis 1159 er min yndlings MY.
Lyden virker til at være meget realistisk (på nær hornet). Men hvordan kører den på dine Märklin skinner ? Er der DC eller AC hjul på den ?
Jeg er nemlig lidt bange for at investere i så dyrt et lokomotiv, hvis nu den er udstyret med DC hjul og hvis der skulle være problemer med afsporing m.v.
Der er AC-hjul på
Mvh
Johnni Christensen
LasseSteen
Indlæg: 1.801
Der er AC-hjul på
Så må jeg også have én
*edit* . . . så er den bestilt hos Banetilbehør
Jeg glæder mig til at spænde den foran en stamme BNS + BN vogne (også selvom rilleudstødningen mangler
)
mymx
Indlæg: 1
Godaften
Hvad ander problemer syntes du denne maskine har?
Udover at B-Models model af My 1159 er en Belgisk maskine der stortset bare ommalet til Dansk.
Det vil sige at følgene ting er galt.
1. My 1145 -1159 havde alle en rilleudstødning modellen har ovale udstødninger som de tidlige maskiner har.
2. Varmekedlens placering på taget er forkert. Skal side i samme plade på taget
3. Skørtet ved brandolie tankene er for kort.
4. Batterikassen på undervognen forkert.
5. De nederste front lygter sidder for tæt sammen .
6. Huller i snuden ilge forand førevinduet.
7. Gitterene på lokomotiv siden er af forkert tybe og sider desuden som håret på en Svensker.
8. Generelt bære dette projekt præg af manglende recerts og det kommer til udtryk i denne modell som ikke ligner sit forbillede
9 OSV.
Godnat
MVH. Høeg
Det er så rigtig som det er sagt, det er den belgiske der er ommalet i en dansk farve. Lad mig påpege at de buede vinduer også er for spidse i kanten.
nmj kan lave en perfekt og meget flottere model med ekstra lanterner end b-models
røg ser ikke engang godt ud
tinsfloorball tar 2798 kr
http://www.timsfloorballogmodeltog.dk/product.asp?product=12639
smt tar 2599 kr
http://smtmodeltog.dk/epages/SMTModeltog.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/SMT...
mange penge for en så ukorrekt model, i resin plast eller i messing ?
den findes åbenbart kuni ac version
Loftsnissen
Ringkøbing
Indlæg: 96
ja helt bestemt - tillad mig at spørge til eventuel funktion af de to messing rør på modellens underside. Er der en funktion gemt i dem? Tilsyneladende kan de to rør godt få lokomotivet til at sætte sig fast over k-sporskifter fordi de rammer midter lederen (de højeste af dem).
MVH LoftsNissen, "Generaldirektøren"
H0 / ac, digitalt - i etatens periode.
LoftsNissens modeltogbane - http://instagram.com/loftsnissen
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 507
Hejsa
De er til at dræne hvis man får fyldt for meget olie på til røgen , og ja de er for lange og har tilbøjelighed at ramme midterlederen , så på med dremlen og snup en mm , så kører den fint ,
min gør i al fald ,
Christian
http://3modul.dk/
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Kære Jan
Såvidt jeg kan se er der ingen der har bedt om nogen af de indlæg der er i denne tråd! Selv om jeg er nittetæller, synes jeg at mange Mærklin anlæg er både flotte og grundigt udført, jeg kan også sagtens se glæden ved at samle et bestemt mærke - det er altsammen modelbane! Jeg bliver lidt trist når nogen bruger "Nitttetæller" og "Märklinist" som skældsord og direkte gal når du vil censurere "nittetæller" Jeg kunne måske forstå din harme hvis det var sådan at Høeg var nedladende eller hakkede på produktet - for mig var det hans observationer der blev remset op! Dem kan man bruge eller lade være, mon ikke mindre erfarne modelbane folk er glade for at nogen videregiver deres observationer og viden. Endelig er din ønsker om censur af en bestemt gruppe direkte ubehagelig at læse!!
Venlige hilsner fra en Nittetæller
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Kære Flemming.
Hvorfor dog rippe op i den gamle historie?
Det er 8 år siden, der er nogen, der har skrevet nittetæller indlæg, så det er lidt sent at beklage sig.
MVH
Lars
Flemming
Lokomotivfører
Korsør
Indlæg: 288
Kære Lars
Uuuups det havde jeg ikke lige set - sorry!
Bedste hilsner
Flemming
1956, sådanne årgange laves ikke mere