Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Modelspoor Design 2024: litra Ucs (II) i skala 0

Det hollandske firma 'Modelspoor Design' er en lille producent af modeller og tilbehør i (blandt andet) skala 0.

Der blev for nylig annonceret produktion af 'bollenwagens', som vi i Danmark kender som litra Ucs (II).
DSB købte jo i 1989 tolv af dette vogne fra NS. Hun blev efterfølgende udlejet til Phønix, Vejle Dampmølle og Aalborg Portland.

Billede

Jeg spurgte ejeren af ​​Modelspoor Design, om han ville være villig til at lave Phønix-versionen til mig. Det reagerede han positivt på.
Måske er der entusiaster på 0 skala i Danmark, som også gerne vil købe sådan en model. Du kan kontakte Modelspoor Design via dette link:
https://www.modelspoordesign.nl/intekenen-bollenwagen-1-43

Under 'Eventuele wensen' kan du angive, at du gerne vil have Phønix-versionen. Det er bedst at skrive på engelsk.

Hvis du har spørgsmål, eller hvis den hollandske tekst på hjemmesiden ikke er klar, kan du sende mig en besked. Jeg hjælper gerne med at realisere disse modeller.


mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Arne Nielsen

Seniorborger

Indlæg: 8

PB  Hjemmeside

Hej Gert

Jeg har skrevet til ModelSpoorDesign i dag, og forespurgt på Phoenix udgaven, og fil dette svar tilbage:

(Oversat af GoogleTranslate)

Tak for din uforpligtende tilmelding til Bollenwagen skala 1:45/1:43,5 Vi vil informere dig hurtigst muligt om status for projektet.

 

Mvh
Arne

Like 1 kan lide
Top

Picture

Arne Nielsen

Seniorborger

Indlæg: 8

PB  Hjemmeside

Igen i dag kom der mail fra ModelSpoorDesign

***************************************************

Hello Mister Nielsen,

Thank you for intrest in the ''Bollenwagen''.
On special request a danish version is posible, and for the danish market the Phoenix version is 1 of the possibilities. A special request wagon comes with 10% extra from the regular price.
All wagons will be delivert with Lenz couplers so it is compatible with regular 0 scale wagons.

With kind regards,
Wesley Munnik
Modelspoor Design

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Dejligt at du også har bestilt en, Arne. Jeg har lige bestilt et andet eksemplar, og producenten er nu meget tæt på minimumsmængden. Han har brug for et par ordrer mere.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Besked fra Modelspoor Design:


Today we have reached the 19 Ucs wagons, although this is still 1 below the minimum, we decided to let the project go ahead.
A total of 25 units will be built, of which 6 are still available for free sale.

For your information, what materials we are going to use: 
- Lenz 49025 for the shafts, this shaft complies with the NEM331 standard and has a flange height of only 1.15 mm
- Lenz 49010 for the couplings
- Lenz 49013 for the nemschacht

If you want working screw couplings on the wagon and NOT the Lenz couplings, please indicate this in a response to this e-mail, Lenz 49015 is used for the screw couplings. 
Furthermore, the wagon will mainly consist of resin 3D printing, where necessary in the frame brass profiles and the piping will consist of brass.

If you are still interested in the car, I would like to receive your address details for the invoice in an answer to this e-mail. This invoice concerns the 10% deposit. Preferably before the end of January.

During the Ontraxs weekend (Railwaymuseum Utrecht)  in March I will have an almost finished Ucs wagon with me.

Kind regards,
Wesley Munnik


Så der bliver kun produceret 25 eksemplarer. Hvis du er interesseret, så tøv ikke længere.
(Jeg har selv bestilt to.)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne Nielsen

Seniorborger

Indlæg: 8

PB  Hjemmeside

Hej Gert

Så ser det ud til, at vores fælles fodarbejde har båret frugt, det skal blive spændende at se det færdige resultat!

Jeg har naturligvis også bestilt mig et eksemplar i Phønix versionen!

De bedste hilsner
Arne

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Tegning af kuglerne:

Billede

 

Og det første resultat:

Billede

 

 

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Flere billeder:

Billede

Billede

Billede

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.