McK fortjener som en større mærke til det danske marked også en egen tråd.
Disse oplysninger er taget fra hjemmesiden af McK:
- Ardelt (McK 1301DL-1304DL): 6. januar 2017
- Frichs (McK 1401D-1404D og 1401DL-1404DL): 6. januar 2017
- Ardelt (McK 1301A-1304A og 1301AL-1304AL): 20. januar 2017
- Frichs (McK 1401A-1404A og 1401AL-1404AL): 20. januar 2017
- Store ølvogne (McK 2401-2406 og McK 2501-2508): 7. februar 2017
- Bn (McK 1701-1707): 7. marts 2017
- Bns/ABns (McK 1801-1806): 4. april 2017
- Bn (McK 1708-1719): 25. april 2017
- MR (McK 1201-1202): 25. april 2017
- MR (McK 1203-1204): 20. juni 2017
- MR (McK 1205-1206): 18. Juli 2017
- EA/Dh (McK 2701-2712): 9. juni 2017
- Q (McK 21xx): Første delleverance 20. juli 2017
- Lgns/Lgs (McK 2901-2912): 1. august 2017
Jeg ved ikke, om Peter Øgaard læser dette, men tilføjelser var selvfølgelig velkomne.
mvh,
Gert (fra Holland)
__________________
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.740
Fra McK hjemmesiden:
Prisstrukturen herfra er ændret, så forretningernes indkøbspriser på AC-udgaverne fremover er højere end på DC-udgaverne.
Hvis forretningernes udsalgspriser derfor er forskellige på AC og på DC-udgaverne, er der er en naturlig forklaring på det.
Priserne på produkterne skal afspejle omkostningerne, både de direkte og de indirekte, og baseret på erfaringerne fra ME-lokomotiverne, har vi derfor lavet differentierede priser.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.740
Desværre er det vanskeligt at gøre forretninger med Kina...
Følgende besked er nu på McK hjemmeside:
"Der kommer dagligt mails med forespørgsler omkring leveringstider på kommende projekter. Det er meget forståeligt, da vi er langt forbi de estimerede leveringsterminer på adskillige projekter, bl.a. nye ME, Q, AC og Lgs/Lgns. Men desværre forholder det sig sådan, at jeg på nuværende tidspunkt intet troværdigt kan sige omkring kommende leveringstider. Det skyldes kort og godt, at begge de leverandører vi bruger, helt åbenlyst mangler respekt for terminer, og dermed for penge. For at sige det lige ud, projekterne er uden nogen som helst form for styring, og har været det alt for længe.
Det er naturligvis både useriøst og komplet uacceptabelt, og det har nu fået konsekvenser. Skuffende og uforståeligt, at leverandører man har arbejdet sammen med siden den spæde start, pludselig ikke kan finde ud af noget som helst. Jeg beklager meget, men forsyningskæden fungerer simpelthen ikke, og derfor kan jeg ikke sige noget som helst om hvornår der kommer nye produkter hjem. Men hvis der skulle komme noget hjem inden jul, bliver jeg meget overrasket, så det gør der formentlig ikke."
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
DSB1989
Frederiksberg
Indlæg: 43
Ærgerligt - men i det mindste ren besked.
Hermed et forsøg på opmuntring til McK i en kedelig situation: Det var synet af jeres MZ III, der fik mig til at gå fra at kigge på modeltog til at købe det igen efter 25 års pause siden barndommen, og jeg er dybt imponeret over den kvalitet, der leveres i til et lille marked som Danmark. Mange tak for de første modeller og for alle dem, der kommer! Jeg er sikker på, at de er værd at vente på!
Og så et enkelt spørgsmål: "nye ME"? Nu er jeg lige så glad for 1530. Er det en revideret model, eller er det "bare" nye numre?
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Gert, vem siger at det er Kina der er problemet? i følge en tråd på signalposten har McK kun en leverandør, nemlig Dekas, vilket McK selv skriver på deres hjemmeside.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Fiona
Indlæg: 156
Mck’s modeller bliver, som meget andet modeltog, produceret i Kina, hvilket også fremgår af en del af nyhedsindlæggene på Mck’s hjemmeside. I tråden på Signalposten henvises der til en tråd på et tysk forum, der ganske godt beskriver udfordringerne ved at få produceret i Kina.
VH
Jørgen
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.740
Gert, vem siger at det er Kina der er problemet? i følge en tråd på signalposten har McK kun en leverandør, nemlig Dekas, vilket McK selv skriver på deres hjemmeside.
Kina er bestemt problemet. Dekas er ikke leverandør af McK. Dekas gør udviklingsarbejdet for McK. Men ikke produktionen. Det foregår virkelig i Kina.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Læs her http://mck-h0.dk/modeller/ , der står der: "Alle modeller er udviklet og produceret af Dekas for McK".
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.740
Læs her http://mck-h0.dk/nyheder/, der stär der: "Det skyldes kort og godt, at begge de leverandører vi bruger, helt åbenlyst mangler respekt for terminer, og dermed for penge."
Jeg er meget sikker på, at produktionen foregår i Kina. Dette bekræftes også her: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8384068
Læs her om Dekas: http://dekas.dk/modeltog/hvem-er-vi/, der står der:
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.740
Og så et enkelt spørgsmål: "nye ME"? Nu er jeg lige så glad for 1530. Er det en revideret model, eller er det "bare" nye numre?
Læs her http://mck-h0.dk/nyheder/, (meddelelse af 2. december 2016) der står: "Da lageret af ME-lokomotiver efterhånden er til at overse, og da der er et par bemalingsvarianter vi gerne vil lave, er der endvidere planlagt 4 x 100 nye ME-lokomotiver. Men baseret på erfaringerne med de første 1.500 lokomotiver, laver vi nogle småændringer i værktøjerne, inden vi producerer de nye lokomotiver, både nogle indvendige (tekniske) ændringer, og nogle udvendige (visuelle) ændringer.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
MAB
Staten
Indlæg: 548
Hvorfor er det egentlig så vigtigt, hvem der gør hvad og hvorfor?
Hilsen Martin
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.595
Ja, produktionen foregår i Kina, den produktion Dekas får lavet derude og sælger videre til McK.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
MAB
Staten
Indlæg: 548
Ja, produktionen foregår i Kina, den produktion Dekas får lavet derude og sælger videre til McK.
Pointen er...?!
Hilsen Martin