Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

McK nyheder 2017

McK fortjener som en større mærke til det danske marked også en egen tråd.

Disse oplysninger er taget fra hjemmesiden af McK:

  • Ardelt (McK 1301DL-1304DL): 6. januar 2017
  • Frichs (McK 1401D-1404D og 1401DL-1404DL): 6. januar 2017
  • Ardelt (McK 1301A-1304A og 1301AL-1304AL): 20. januar 2017
  • Frichs (McK 1401A-1404A og 1401AL-1404AL): 20. januar 2017
  • Store ølvogne (McK 2401-2406 og McK 2501-2508): 7. februar 2017
  • Bn (McK 1701-1707): 7. marts 2017
  • Bns/ABns (McK 1801-1806): 4. april 2017
  • Bn (McK 1708-1719): 25. april 2017
  • MR (McK 1201-1202): 25. april 2017
  • MR (McK 1203-1204): 20. juni 2017
  • MR (McK 1205-1206): 18. Juli 2017
  • EA/Dh (McK 2701-2712): 9. juni 2017
  • Q (McK 21xx): Første delleverance 20. juli 2017
  • Lgns/Lgs (McK 2901-2912): 1. august 2017

 

Jeg ved ikke, om Peter Øgaard læser dette, men tilføjelser var selvfølgelig velkomne.  Wink

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Fra McK hjemmesiden: 

Prisstrukturen herfra er ændret, så forretningernes indkøbspriser på AC-udgaverne fremover er højere end på DC-udgaverne.
Hvis forretningernes udsalgspriser derfor er forskellige på AC og på DC-udgaverne, er der er en naturlig forklaring på det.
Priserne på produkterne skal afspejle omkostningerne, både de direkte og de indirekte, og baseret på erfaringerne fra ME-lokomotiverne, har vi derfor lavet differentierede priser.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Desværre er det vanskeligt at gøre forretninger med Kina...

Følgende besked er nu på McK hjemmeside: 

Citat:

"Der kommer dagligt mails med forespørgsler omkring leveringstider på kommende projekter. Det er meget forståeligt, da vi er langt forbi de estimerede leveringsterminer på adskillige projekter, bl.a. nye ME, Q, AC og Lgs/Lgns. Men desværre forholder det sig sådan, at jeg på nuværende tidspunkt intet troværdigt kan sige omkring kommende leveringstider. Det skyldes kort og godt, at begge de leverandører vi bruger, helt åbenlyst mangler respekt for terminer, og dermed for penge. For at sige det lige ud, projekterne er uden nogen som helst form for styring, og har været det alt for længe.

Det er naturligvis både useriøst og komplet uacceptabelt, og det har nu fået konsekvenser. Skuffende og uforståeligt, at leverandører man har arbejdet sammen med siden den spæde start, pludselig ikke kan finde ud af noget som helst. Jeg beklager meget, men forsyningskæden fungerer simpelthen ikke, og derfor kan jeg ikke sige noget som helst om hvornår der kommer nye produkter hjem. Men hvis der skulle komme noget hjem inden jul, bliver jeg meget overrasket, så det gør der formentlig ikke."

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

DSB1989

Frederiksberg

Indlæg: 43

PB

Ærgerligt - men i det mindste ren besked.

Hermed et forsøg på opmuntring til McK i en kedelig situation: Det var synet af jeres MZ III, der fik mig til at gå fra at kigge på modeltog til at købe det igen efter 25 års pause siden barndommen, og jeg er dybt imponeret over den kvalitet, der leveres i til et lille marked som Danmark. Mange tak for de første modeller og for alle dem, der kommer! Jeg er sikker på, at de er værd at vente på!

Og så et enkelt spørgsmål: "nye ME"? Nu er jeg lige så glad for 1530. Er det en revideret model, eller er det "bare" nye numre?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Gert, vem siger at det er Kina der er problemet? i følge en tråd på signalposten har McK kun en leverandør, nemlig Dekas, vilket McK selv skriver på deres hjemmeside.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Mck’s modeller bliver, som meget andet modeltog, produceret i Kina, hvilket også fremgår af en del af nyhedsindlæggene på Mck’s hjemmeside. I tråden på Signalposten henvises der til en tråd på et tysk forum, der ganske godt beskriver udfordringerne ved at få produceret i Kina. 

__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Gert, vem siger at det er Kina der er problemet? i følge en tråd på signalposten har McK kun en leverandør, nemlig Dekas, vilket McK selv skriver på deres hjemmeside.

 

Kina er bestemt problemet. Dekas er ikke leverandør af McK. Dekas gør udviklingsarbejdet for McK. Men ikke produktionen. Det foregår virkelig i Kina.

mvh,
Gert

 

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Læs her http://mck-h0.dk/modeller/ , der står der: "Alle modeller er udviklet og produceret af Dekas for McK".

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Læs her http://mck-h0.dk/nyheder/, der stär der: "Det skyldes kort og godt, at begge de leverandører vi bruger, helt åbenlyst mangler respekt for terminer, og dermed for penge."

Jeg er meget sikker på, at produktionen foregår i Kina. Dette bekræftes også her: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8384068

Læs her om Dekas: http://dekas.dk/modeltog/hvem-er-vi/, der står der: 

  • Konstruktion og produktion af miniaturemodeller, herunder modeltog og dele til modeltog, både egne produkter og som OEM for andre firmaer (både i Danmark og andre EU lande) og egne produkter.
  • Produktion af sprøjtestøbte plastemner og drejede/fræsede metaldele til bl.a. bilindustrien, centralsmørringsanlæg og møbelindustrien.
  • Konsulentarbejde i forbindelse med konstruktion af plastdele, produktion i Kina.
  • Grafiske opgaver og CAD-tegneopgaver (ad hoc)

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

DSB1989 skrev:

Og så et enkelt spørgsmål: "nye ME"? Nu er jeg lige så glad for 1530. Er det en revideret model, eller er det "bare" nye numre?

Læs her http://mck-h0.dk/nyheder/, (meddelelse af 2. december 2016) der står: "Da lageret af ME-lokomotiver efterhånden er til at overse, og da der er et par bemalingsvarianter vi gerne vil lave, er der endvidere planlagt 4 x 100 nye ME-lokomotiver. Men baseret på erfaringerne med de første 1.500 lokomotiver, laver vi nogle småændringer i værktøjerne, inden vi producerer de nye lokomotiver, både nogle indvendige (tekniske) ændringer, og nogle udvendige (visuelle) ændringer.

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hvorfor er det egentlig så vigtigt, hvem der gør hvad og hvorfor? 

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Ja, produktionen foregår i Kina, den produktion Dekas får lavet derude og sælger videre til McK.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Bent_P skrev:

Ja, produktionen foregår i Kina, den produktion Dekas får lavet derude og sælger videre til McK.

Ja, og det har McK heller aldrig lagt skjul på.

Pointen er...?!

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.