Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

Märklin sommer 2021

Lidt nyt: marklin_novelties_summer_2021_catalog_pdf (trainsdepot.org)

Supermodel af EB men DD-vognene ret forkerte

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 225

PB

De ser meget forkerte ud, både med længde, antal vinduer, placering af døre.

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 1 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

det ser også ud som om at fronten kommer til at se sjov ud siden den er baseret på et tidligere design fra märklin 43586

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 128

PB  Hjemmeside

Supermodel?... Så er det vidst heller ikke mere super end eksempelvis det skrå dørhåndtag er trykt på.

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

fkm skrev:
....... men DD-vognene ret forkerte

Helt sikkert et flot vognsæt.

Men det jo bare en DSB bemaling af Märklins 1:100 støbeform af den første tyske serie af DD vogne + første serie DD styrevogn. Uden tvivl flotte i model, men selvfølgelig på ingen måde korrekte. 
Men jeg er nu sikker på, at vognsættet nok skal skabe glæde rundt omkring i det lille Danske Land . . . og det skal man da lade folk nyde.

EB´eren ser fin ud, men som sædvanlig ser det ud til, at Märklin igen har lavet en model, hvor pantograferne ligger alt for højt i forhold til taget. Jeg undrer mig over hvorfor de bliver ved med det ?
Jeg har måtte rette pantografer på stort set alle mine Märklin epoke 6 lokomotiver.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Ang. dobbeltdækkervognene, så er det tydeligvis Märklins "billig"-serie. Så det er nok den ønskede vejl. pris der spiller ind. De kunne have taget deres IC2-forme, som er næsten identiske med DSB's vogne og trykt dem (bortset fra styrevognen). Prisen havde så været en ganske anden, og formentlig ikke ramt den rigtige målgruppe.

Ang. pantoer på Vectron'en. Märklins lokomotiver skal kunne holde til at køre med køreledning (uden at man skal fiksere strømaftageren), deres strømaftagere er kopier af Sommerfeldts tilsvarende. Så det er formentlig robustheden der gør det. Det ser også sådan ud, hvis du monterer en Sommerfeldt strømaftager. Andre strømaftagerer er mere filigrane, men kan ofte heller ikke håndtere de samme slag. Jeg er enig i, at det ikke ser helt så nice ud, men jeg tænker det er en opvejning af hvad man ønsker.

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Langelandsbanen skrev:

Supermodel?... Så er det vidst heller ikke mere super end eksempelvis det skrå dørhåndtag er trykt på.

Det ved du jo sådan set ikke, eftersom det er "handmuster" som du ser i kataloget. Men mit gæt vil da være, at det selvfølgelig er trykt på. PIKO har slet ikke noget, og vi ved endnu ikke hvad Roco gør, da deres katalog også er photoshopped. Så lad os nu se. Hvis det er det eneste anke mod modellen, så er den sg' da super! Den er i hvert fald federe end det hidtige skravl af en Vectron (billig hobby-model)...

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 128

PB  Hjemmeside

Jeg kan skam sagtens fortsætte. Forkerte antal antenner, mangler en kæmpe rtist på taget. Det er jo bare at sætte sig og sammenligne, hvis man vil være "nittetæller".  Big smile

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

birkla

Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)

Nakskov

Indlæg: 242

PB  Hjemmeside

Vi er ikke nemme at gøre tilfredse åbenbart..  :|  Men hvilken producent laver noget 100% idenditetstro i 1/87?? Og som kan købes uden at man skal smide det meste af mellemafrikansk stats BNP efter det?

Personligt kan jeg godt "leve" med disse småfejl, jeg syntes at det positivt at der kommer noget "næsten Dansk" på skinnerne, livet er squ for kort til at hænge sig i så små småting  Wink

Nå, jeg går i togrummet med en kande kaffe, kan I alle have en rigtig god dag  Party og måske lang weekend  Cool

 

__________________

Mvh Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

MIST Zealand

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Like 1 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Langelandsbanen skrev:

Jeg kan skam sagtens fortsætte. Forkerte antal antenner, mangler en kæmpe rtist på taget. Det er jo bare at sætte sig og sammenligne, hvis man vil være "nittetæller".  Big smile

Hvilken kæmpe rist? Der er to på modellen. Er der flere?

Hvilke antenner? Jeg har ikke set billeder af taget på DSB's udgaver, jeg kan kun se de samme antenner på modellen som på de billeder jeg har set.

Jeg er oprigtig interesseret i dine fund. Det er ikke et forsøg på at forsvare modellen.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 128

PB  Hjemmeside

2 Grå "hajfinne antenner" mangler i den ene ende. (I den ende ende skal der være en hvid, og en grå hajfinde og i den anden tre grå hajfinner, hvor den ene er lidt tilbagetrukken). 
Overfor risten i samme ende, skal der være yderligere en rist/plade/hvad end det hedder.
I modsatte ende er der en antenne for meget
Isolatorer er i forkert farve
for blot at konkretisere et par ting.  Smile

Du kan sammenligne billeder fra kataloget og deres præsentationsvideo med dette omkring tagdetaljer https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Education_run_with_D...

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Langelandsbanen skrev:

Overfor risten i samme ende, skal der være yderligere en rist/plade/hvad end det hedder.

Det skal der ikke. Det er kun på lokomotiver med flere end to strømaftagere, eller hvor strømaftagerne "peger indad". På DSBs Vectron'er peger de udad, og her er ingen tredje rist. På billedet du har linket til, kan du se dækpladen, hvor risten ville sidde på de andre typer Vectron (tættest på fotografen).

Langelandsbanen skrev:

 Isolatorer er i forkert farve

Det går nok, de bliver alligevel sorte med tiden, og så er der ingen der kan se de rigtige farver alligevel. Antennerne kan jeg godt se er forskellige. Måske de ændrer det.

 

Jeg synes nu modellen er meget godt gået, hvis ovenstående (minus risten, som er uberettiget) er eneste kritikpunkter.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Hvor er det godt, at den slags diskutioner kan holde liv i f.eks. Sporskiftet, nu hvor Face Book har rigtig mange lignende "blogs".

På en måde er synd for vores hobby, at de 3 gamle kanaler's trafik nu er spredt ud over så mange, og FB struktur gør det svært at finde baglæns til et bestemt emne.

Grupperne på FB har også den fordel, at der vises mange billeder af diverse anlæg.

Der er alle slags, og alt bliver vist uden at noget filter eller "dumme" bemærkninger.

Men What to do

 

PS. Undskyld at mit indlæg landede midt en diskusion om et par vogne

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 128

PB  Hjemmeside

Dækplade var så det rigtige ord! Men den er der ikke Big smile

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

bygger01 skrev:

På en måde er synd for vores hobby, at de 3 gamle kanaler's trafik nu er spredt ud over så mange, og FB struktur gør det svært at finde baglæns til et bestemt emne.

Grupperne på FB har også den fordel, at der vises mange billeder af diverse anlæg.

Der er alle slags, og alt bliver vist uden at noget filter eller "dumme" bemærkninger.

Folk i dag er ligeglade med at kunne "finde tilbage", de stiller bare det samme tåbelige spørgsmål igen, og igen, og igen, og folk svarer igen, og igen, og igen. Det er min erfaring med Facebook, at det kører i ring. Jeg finder det ekstremt intetsigende, og har derfor også slettet min Facebook profil. Jeg ved ikke med Sporskiftet her, men jeg har ladet mig fortælle at Baneforum tillader "drag-and-drop" upload af billeder, så hvad der holder folk tilbage for at vise deres ting på andet end Facebook, det ved jeg ikke. Signalposten får jeg aldrig rigtig læst, da der ofte er langt mellem snaps'ne derinde, så jeg glemmer at kigge.

Ang. tonen på Facebook, så har jeg læst at ca. 60% af danskerne ikke deltager i debatter på Facebook fordi de ikke orker tonen. Det forstår jeg godt. Jeg synes det er fint, at der er nogen som fjerner indlæg der ikke holder en høflig tone. Facebook er ofte bare et "se mig, se mig, se mig". Det er godt nok sjældent jeg oplevede seriøse debatter derinde.

Like 1 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

Langelandsbanen skrev:

Dækplade var så det rigtige ord! Men den er der ikke Big smile

Det kan jeg ikke vurdere ud fra billederne. Den er næsten heller ikke til at se på forbilledet.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

CH

Indlæg: 65

PB

Der er en meget mere fri og åben tone inde på Facebook, og en større gensidig respekt for hinandens modeltogsinteresser, end man ofte ser i et af fora´erne, hvor der nogen gange godt kan være mere "nittetælleri".  Samtidig bliver der faktisk dagligt vist fotos fra private hjemmeanlæg, og som afspejler de mange interesser og aspekter der ligger i hobbyen her. Der bliver jævnligt vist rigtig mange fine anlæg og ting. Der er noget for enhver smag og interesse. Debatterne/diskussionerne kan man jo bare holde sig fra. 

Mht. Märklins EB, så syntes jeg også den er ramt rigtig godt (ligesom den nye MY og den patinerede N-maskine). 

DD-vognene skal nok blive solgt, og med de priser Hobbytrades ligger i som brugte...... (har set dem blive handlet til 5000 kr.....). 

Mvh

Claus

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Må da håbe at Märklin vågner op, og får lavet DD-vognene om, så de ligner virkeligheden. 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

Må da håbe at Märklin vågner op, og får lavet DD-vognene om, så de ligner virkeligheden. 

 

Det kan du være helt sikker på, at Märklin IKKE gør. De bliver med statsgaranti udsendt som afbilledet i kataloget.

Desuden har Märklin ikke 1/87 vogne i deres sortiment og det kommer de nok heller ikke til at have. Så kunne Märklin selvfølgelig (som også nævnt tidlligere i denne tråd) bruge deres DB IC2 støbeforme. De minder trods alt lidt mere om DSB DD vognene. Men de vil stadig "kun" være i skala 1/93 og med døre over boogier . . . så med andre andre ord vil de stadig ikke være korrekte.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Kan se at "alex" fra Tyskland-Tyrkiet bruger samme model som i Danmark, så der er da formentlig et større behov, end blot Danmark.

 Kan være et billede af tog, jernbane og tekst

 

https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/186540147_1015943299391...

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

http://www.t2m-train.fr/images/img_produits/Train/PIKO/P57687.jpg

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

RE 29028 (Konstanz-St.Georgen(Schwarzw)) mit Schublok 146 236-5  Triberg/Schwarzwaldbahnerlebnispfad  bei Radolfzell 3.5.21

https://www.bahnbilder.de/1200/re-29028-konstanz-stgeorgenschwarzw-mit-s...

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Er der ikke behov for den danske model i DD-vogne, kan jo også bruges til i hverttilfælde 2 tyske firmaer.

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Piko har vognen i model - https://www.piko-shop.de/en/artikel/bi-level-coach-db-regio-vi-10477.html

Piko har også den tilhørende styrevogn, men om den også svarer til DSB's, har jeg ikke kontrolleret. https://www.piko-shop.de/en/artikel/bi-level-coach-db-regio-vi-10477.html

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

gejo skrev:

Piko har vognen i model - https://www.piko-shop.de/en/artikel/bi-level-coach-db-regio-vi-10477.html

Piko har også den tilhørende styrevogn, men om den også svarer til DSB's, har jeg ikke kontrolleret. https://www.piko-shop.de/en/artikel/bi-level-coach-db-regio-vi-10477.html

Hilsen Gert

De 2 Piko modeller ligner måske en lille smule mere, men må være fra en "entry-level" serie, da de er ret grove i detaljerne.

Fronten på styrevognen er dog helt skæv i forhold til 1:1 - ikke engang den gamle udgave ligner: Bi-Level Control Car DB Regio VI Buy modeltrains | PIKO Webshop (piko-shop.de)

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

PIKO mangler så 2/3 vinduer i/på begge etager.

mvh Ivan Holck

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Men vel tros alt bedre end Märklin DD-vognene. Her tænker jeg på mellemvognene.

 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Ivan - så må du enten vente på en evt. dansk producent, eller selv gå i gang med at producere den rigtige model.

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

gejo skrev:

Ivan - så må du enten vente på en evt. dansk producent, eller selv gå i gang med at producere den rigtige model.

Gert

Det bliver så ikke mig der kan producere. Syntes blot at når det er flere end de godt 100 danske, kunne det måske betale sig.

 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 437

PB

PIKOs model er en østtysk dobbelt dækker vogn. Dørene sidder måske korrekt, men det er så ca. det eneste der er til fælles. Selv formen (firkantet, med skrå sider) vil se helt forkert ud. Så "ligner" Märklins, efter min mening, mere .

 

Om end 1:100 ikke er noget for mig.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

DABpbzkfa mit Schublok 146 534-3  Seevetal-Hittfeld  der Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH (LNVG), vermietet an die metronom Eisenbahngesellschaft mbH, als  Leerfahrt  durchfährt den Bahnhof Hamburg-Harburg auf Gleis 10 Richtung Hamburg-Wilhelmsburg.
Aufgenommen von Bahnsteig 5/6.
[5.8.2019 | 16:24 Uhr]

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Fint foto - og?

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

 

An der Spitze des Zuges befand sich am 27.11.2007 der Steuerwagen
D-ME 5580 86-73 204-4. Am Zugschluss schob 246 009 den IGT-Probezug von Görlitz nach Dresden. Vom alten Wasserturm am Bahnhof wurde der Zug für den Metronom aufgenommen.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

gejo skrev:

Fint foto - og?

Gert

For at vise at der findes mange mage til de danske DD-vogne. Så en produktion burde vel være mulig. Wink

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Så giv dig da i kast med det!

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerR

Indlæg: 68

PB

Himmerlandsbanerne skrev:

 

An der Spitze des Zuges befand sich am 27.11.2007 der Steuerwagen
D-ME 5580 86-73 204-4. Am Zugschluss schob 246 009 den IGT-Probezug von Görlitz nach Dresden. Vom alten Wasserturm am Bahnhof wurde der Zug für den Metronom aufgenommen.

Den nederste række vinduer er ikke magen til DSBs ABS vogne.

Se: DSB litra ABs. Oversigt over samtlige vogne. (jernbanen.dk)

 

 

 

__________________

Mvh Per

 Marklin K/(C) skinner / Marklin CS3+ (60216) /CS2 (60214, 60215) / Marklin 60061/60101 /  60174 Booster / MS1 / MS2
Tilbehør :  7286 Drejeskive(analog)  Applikationer : Marklin Mobilstation (Android), iTrain PC software

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

PerR skrev:

Himmerlandsbanerne skrev:

 

An der Spitze des Zuges befand sich am 27.11.2007 der Steuerwagen
D-ME 5580 86-73 204-4. Am Zugschluss schob 246 009 den IGT-Probezug von Görlitz nach Dresden. Vom alten Wasserturm am Bahnhof wurde der Zug für den Metronom aufgenommen.

Den nederste række vinduer er ikke magen til DSBs ABS vogne.

Se: DSB litra ABs. Oversigt over samtlige vogne. (jernbanen.dk)

 

Ordrup 2007 m.f.

 

 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerR

Indlæg: 68

PB

Rocos vognsæt 74151 passer rimelig godt.     https://www.roco.cc/en/product/243607-0-0-0-0-0-0-001-0/products.html

Som jeg kan se så passer styrevognen med en ABs (antallet af vinduer passer)

Nummer 2 vogn ligner en DSB B (antallet af vinduer passer næsten; der mangler et vindue helt til højre)

__________________

Mvh Per

 Marklin K/(C) skinner / Marklin CS3+ (60216) /CS2 (60214, 60215) / Marklin 60061/60101 /  60174 Booster / MS1 / MS2
Tilbehør :  7286 Drejeskive(analog)  Applikationer : Marklin Mobilstation (Android), iTrain PC software

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

Bent_P skrev:

Så giv dig da i kast med det!

 

Hvem er det der har de gamle støbeforme fra HT?

 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

PerR skrev:

Rocos vognsæt 74151 passer rimelig godt.     https://www.roco.cc/en/product/243607-0-0-0-0-0-0-001-0/products.html

Som jeg kan se så passer styrevognen med en ABs (antallet af vinduer passer)

Nummer 2 vogn ligner en DSB B (antallet af vinduer passer næsten; der mangler et vindue helt til højre)

 

Mon så ikke der kommer et dansk sæt senere?

 

 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

McK

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Himmerlandsbanerne skrev:

Hvem er det der har de gamle støbeforme fra HT?




McK har dem. Og Roco ville producere nye versioner i samarbejde med McK. Men denne meddelelse er også fra et par år siden.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

Rocos katalog siger HMB Huppertz Modellbau. De har iøvrigt overtaget navnet Hobbytrade og hører hjemme på samme adresse.

http://www.hmb-modell.dk/

Thomas

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

HBM-websitet inspirerer ikke meget tillid ...


McKs websted rapporterer følgende:
 
"McKinley ApS, som er den juridiske enhed bag McK, købte 14. september 2018 alle aktiverne fra F 2010 ApS under konkurs. Det drejer sig primært om et meget stort antal støbeværktøjer og -forme, som oprindeligt var produceret af Hobby Trade ApS, men som efter forskellige overdragelser og konkurser, var blevet købt af F 2010 ApS tilbage i maj 2013.

F 2010 ApS blev begæret konkurs 23. marts 2018, og efterfølgende købte McKinley ApS aktiverne ud af konkursboet. Med denne handel, ejer McKinley ApS i dag værktøjer og forme til stort set samtlige modeller fremstillet og solgt under handelsnavnene ”Hobby Trade” og ”F 2010”.

En meget stor del af disse værktøjer er enten modelmæssigt uaktuelle eller teknisk forældede, og bliver derfor skrottet. Et mindre antal af værktøjerne vil blive brugt til OEM-produktion for et antal udenlandske producenter. Nogle ganske få værktøjer, er konstrueret stort set som vores egne værktøjer, og da modellerne samtidigt passer godt ind i produktprogrammet, bliver disse værktøjer opdateret, og herefter brugt til produktion i eget navn. Det gælder i første omgang F-maskinen og dobbeltdækkervognene (B, Bk og ABs)."


Er det ikke dobbeltdækkervogene, der står på spil? Eller tager jeg fejl?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

ptmadsn

Indlæg: 92

PB

Hej!

Undres over din absolutte tillid til hvad MCK skriver.

Venlig hilsen

Peter Madsen

Like 1 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Ved du da noget vi andre ikke ved om dobbeltdækkervognene?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

ptmadsn skrev:

Undres over din absolutte tillid til hvad MCK skriver.




Jeg kan næsten ikke forestille mig, at et firma lyver om sådan en ting. Det kommer helt sikkert altid ud, og du ville have beskadiget dit eget omdømme, ville du ikke?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

ptmadsn

Indlæg: 92

PB

Hej Gert!

Nu tror jeg såmænd ikke at MCK lyver, for nu at bruge dine ord. Kunne det tænkes at at der var færre forme i kassen, da man købte end man havde forventet.

 

Venlig hilsen

Peter Madsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Der kan. Men da dobbeltdækkervogene specifikt er nævnt, ser det ud til, at de virkelig tilhører McK. Jeg mødte ejeren af ​​McK en gang og talte med ham i over en time. Han gjorde et godt indtryk på mig.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Gert skrev:

Men da dobbeltdækkervogene specifikt er nævnt, ser det ud til, at de virkelig tilhører McK. 

McK købte så vidt jeg ved kun F2010's forme. - F2010 har udelukkende lavet epoke II og III materiel - så hvor moderne dobbeltdækkere dukker op i ligningen ???

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Så enten lyver McK, eller din viden er mangelfuld?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.