Picture

claus rasmussen

vejIngeniør

Kirke hyllinge

PB  Blog

Märklin slanke sporskifte 2271

Hej der ude.

Er der nogen som har erfaring med märklins slanke sporskifte af den gamle type (2271) med bevægeligt hjertestykke i forhold til de nye (22715/16) uden bevægeligt hjertestykke.

Giver de gamle sporskifter driftsmæssige problemer pga. det bevægelige hjertestykke? Har vogne eller lok problemer ditto?

Mvh Claus

H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.

Like 0 kan lide

Picture

gejo

PB

Jeg har lang tidsmæssig erfaring med Märklins slanke sporskift af gammel type. Jeg fik de første i begyndelsen af 80'erne. Mange af dem virker upåklageligt også idag, men ca. 1/3 del har problemer med at flytte hjertestykket, hvilket giver anledning til afsporinger.

I dag ville jeg holde mig til den nye traditionelle udgave, selvom disse sporskift ikke kan lide hjul efter 2-skinne NEM-normen. De nye sporskift giver dog på sigt og med de rette hjul en større driftsikkerhed.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide

Picture

claus rasmussen

vejIngeniør

Kirke hyllinge

PB  Blog

gejo skrev:

Jeg har lang tidsmæssig erfaring med Märklins slanke sporskift af gammel type. Jeg fik de første i begyndelsen af 80'erne. Mange af dem virker upåklageligt også idag, men ca. 1/3 del har problemer med at flytte hjertestykket, hvilket giver anledning til afsporinger.

I dag ville jeg holde mig til den nye traditionelle udgave, selvom disse sporskift ikke kan lide hjul efter 2-skinne NEM-normen. De nye sporskift giver dog på sigt og med de rette hjul en større driftsikkerhed.

Hilsen

Gert

Super, tak for svar. Jeg vil holde mig til den nye type 22715/16 Smile

Mvh Claus

H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.

Like 0 kan lide

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

PB  Hjemmeside

Jeg bruger dem som udkoerselssporskifter i mine skyggebanegaarde. Der giver de absolut 0 problemer Wink

Og "ja"; Jeg ville helt klart holde mig fra dem. -Isaer hvis disse aeldre skifter allerede har vaeret i  brug. 

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

PB  Blog

I sin tid købte jeg nogen brugte skinner hvor der var nogle 2271 sporskifter imellem. Efter en test og en hurtig overvejelse, valgte jeg at gå af med dem igen. De nye slanke sporskifter fungerer bedre.

Det er ærgeligt at konstatere at det ikke fungerer optimalt, når sporene er lagt, og der skal til at køre tog.

Mvh

Claus

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.