Hej der ude.
Er der nogen som har erfaring med märklins slanke sporskifte af den gamle type (2271) med bevægeligt hjertestykke i forhold til de nye (22715/16) uden bevægeligt hjertestykke.
Giver de gamle sporskifter driftsmæssige problemer pga. det bevægelige hjertestykke? Har vogne eller lok problemer ditto?
Mvh Claus
__________________
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
gejo
Indlæg: 681
Jeg har lang tidsmæssig erfaring med Märklins slanke sporskift af gammel type. Jeg fik de første i begyndelsen af 80'erne. Mange af dem virker upåklageligt også idag, men ca. 1/3 del har problemer med at flytte hjertestykket, hvilket giver anledning til afsporinger.
I dag ville jeg holde mig til den nye traditionelle udgave, selvom disse sporskift ikke kan lide hjul efter 2-skinne NEM-normen. De nye sporskift giver dog på sigt og med de rette hjul en større driftsikkerhed.
Hilsen
Gert
claus rasmussen
vejIngeniør
Kirke hyllinge
Indlæg: 199
Jeg har lang tidsmæssig erfaring med Märklins slanke sporskift af gammel type. Jeg fik de første i begyndelsen af 80'erne. Mange af dem virker upåklageligt også idag, men ca. 1/3 del har problemer med at flytte hjertestykket, hvilket giver anledning til afsporinger.
I dag ville jeg holde mig til den nye traditionelle udgave, selvom disse sporskift ikke kan lide hjul efter 2-skinne NEM-normen. De nye sporskift giver dog på sigt og med de rette hjul en større driftsikkerhed.
Hilsen
Gert
Super, tak for svar. Jeg vil holde mig til den nye type 22715/16
Mvh Claus
H0 2-skinne Tillig Elite code 83, Dansk epoke 3, 4 og 5, DCC med Digikeijs dr5000 & ITrain.
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 999
Jeg bruger dem som udkoerselssporskifter i mine skyggebanegaarde. Der giver de absolut 0 problemer
Og "ja"; Jeg ville helt klart holde mig fra dem. -Isaer hvis disse aeldre skifter allerede har vaeret i brug.
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
I sin tid købte jeg nogen brugte skinner hvor der var nogle 2271 sporskifter imellem. Efter en test og en hurtig overvejelse, valgte jeg at gå af med dem igen. De nye slanke sporskifter fungerer bedre.
Det er ærgeligt at konstatere at det ikke fungerer optimalt, når sporene er lagt, og der skal til at køre tog.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.