Picture

Amatør

2750 Ballerup

Indlæg: 34

PB

Märklin skinner, fra før 1956

Et spørgsmål;

De gamle metalskinner med massiv 3. skinne, er der overhovedet nogen der bruger dem mere?

Jeg spørger fordi jeg har købt et anlæg hvor der fulgte over 100 skinner + nogle skiftespor og krydsskifter med, en del af dem i de originale æsker. Jeg kommer ikke til at bruge dem, så spørgsmålet er om de kan sælges? Hvis de skal sælges, er det så til næsten ingenting, eller kan de koste mere end de nyere metal skinner?

De ser iøvrigt ud til at være i ret godt stand.

På forhånd tak... Smile

Amatør

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 436

PB

De er intet værd. Sæt dem til salg med billeder og lad folk byde. Så får du mest for dem.

Men mere værd end nyere skinner, næppe...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amatør

2750 Ballerup

Indlæg: 34

PB

Det var nok det jeg regnede med...

Så ryger de bare over i hjørnet, så kan de altid blive foræret til et barn det gerne vil lege med lidt tog... Wink

Tak for svaret...

 

Amatør

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.852

PB

Hej Amatør,

Så vidt jeg ved er der kun to slags M-skinner, der er noget værd af betydning. Det er de buede skinner og sporskifter i serien 3800/3900 (R3 og R4, r535mm og r585mm). De er nemlig ret sjældne. Og de har punktkontakter...


Venlig hilsen

Lars

 

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Jeg vil vove at tro at de kan vaere en del vaerd. ISAER hvis de er i originale aesker og er i god stand.

Der er mange som samler vintage-Märklin!!!
Der er sikkert gode muligheder for at faa en del for dem, hvis du saelger dem internationalt; Altsaa E-bay fremfor QXL.

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amatør

2750 Ballerup

Indlæg: 34

PB

Det vil jeg da kigge lidt på...

Jeg handler en del på E-bay, men som køber. Jeg har én gang før prøvet at sætte noget til salg på E-bay, men må indrømme at jeg dengang opgav, da det virkede sindsygt besværligt at sætte noget til salg derinde. Måske jeg skulle prøve igen... Big smile

Tak for input.

 

Amatør

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Amatør skrev:
Jeg handler en del på E-bay, men som køber. Jeg har én gang før prøvet at sætte noget til salg på E-bay, men må indrømme at jeg dengang opgav, da det virkede sindsygt besværligt at sætte noget til salg derinde. Måske jeg skulle prøve igen... Big smile

Tja... Maaske du kunne proeve at saette til salg paa;  www.m-users.net

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.