Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Märklin nyheder 2013

Den første Märklin nyheder. Selvfølgelig der er meget mere. Så snart jeg ved mere, vil jeg rapportere her.
Priser i Euro.

29040 Digital-Startpackung Bundesbahn 899,95
29169 Startpackung Serie 5906 + Güterzug 159,95
29171 Startpackung DSB 129,95
29214 Startpackung Güterzug 89,95
29310 Startpackung Forstwirtschaft 169,95
29486 Digital-Startpackung BLS 349,95
29720 Digital-Startpackung Personen 499,95
29740 Mega-Startpackung Bundesbahn 1499,95
37358 E-Lok BR 101 DB AG 299,95
37764 Diesellok BR 218 DB 299,95
37956 Schnellzug-Dampflok BR 03 DB 399,95
37957 Schnellzug-Dampflok BR 03 DB 349,95
37995 Dampflok Big Boy U.P. 849,95
39024 Schnellzug-Dampflok BR 18.3 D 399,95
39233 Personenzug-Dampflok BR 23 DB 399,95
39371 E-Lok BR 101 Polio DB AG 299,95
41929 Schnellzugwagen-Set Rheingold 349,95
44310 Wagen-Set Forstwirtschaft 32,95
78310 Themen-Ergänzungspackung Forst 89,95
81870 Startpackung Intercity DB 329,95

mvh,
Gert (fra Holland) 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

29171 Startpackung DSB 129,95 ... hmmmm Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=325172380928931&set=a.32517157759...

 

Kystbanen har fået MASSER af dem Smile

 

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

humlebumletog

Pedel / Lærer

Indlæg: 58

PB  Hjemmeside

Er der nogen der har et billede af 29171 Startpackung DSB 129,95 ? Google syntes ikke at vide alt Laughing out loud

__________________

Nojn, Carsten.

 

C-skinner. Dsb epoke. Alt hvad jeg har råd til

Når man nu har 3 piger så må farmand jo bare køre lokomotiverne for dem.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

nu er 29670 og 29171 ikke ens - jeg tvivler også på at 29670 sælges for 130 euro... endvidere er 29670 en 2012 nyhed, og dette er 2013 nyhederne.

nej marklin har ikke udsendt billeder endnu, men det rygtes de kommer på mandag.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Yderligere oplysninger om Märklin nyheder (tilpasset fra en engelsk forum):

The canadian set is a ALPCO-PA doppelpack with streamlinned aluminium like Blue bird

The swedisk lok is a DM3 in brown and in Noruegan with two body in green scheme and two set of waggons

There's too a Re4/4 with the new tooling and the last scheme of SBB with the big logo on the side ( like HAG) model

Two new loks bavarian: Mallet like 37964 and one very similar the Tolz 37971 and waggons for each one

BR50 Borsig edition

BR53 condensation tender for 20 years insider membership and BR 05 in blue scheme like 37916

BR189 in red and only DB symbol

Sybic french with "Bon Voyage"

BR94.5 in italian and Belgien

A new Taurus in red scheme DB

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Hvad jeg har set hidtil (Märklin server er overbelastet)

37753: Dm3. SJ
37754: El 12, NSB
42693: 2 Bcm vogne, DSB 

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

Det danske startsæt:

"Vorbild: Fiktive Tenderlokomotive Gp Nr. 608 der Dänischen Staatsbahn (DSB), ein offener Güterwagen EDE und ein zweiachsiger Niederbordwagen Tx der Dänischen Staatsbahn (DSB), sowie ein Kesselwagen der Shell Dansk."

Fiktivt tenderlokomotiv GP Nr. 608 DSB, en åben godsvogn EDE og en 2 akslet åben godsvogn samt en tankvogn i Shell udgave"

 

 Billede

Det ser ret uinteressant ud hvis i spørg mig. Smile

 

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Pdf-file:
http://medienpdb.maerklin.de/produkte/pdfs/Maerklin_NH_2013.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Nyt: mfx+ dekodere med virtuelle brændstof lager...

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

Märklins nyhedskatalog kan læses online her: http://issuu.com/harlaar/docs/maerklin-neuheiten-2013

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

lidt mere 'dansk':

http://www.maerklin.de/de/produkte/detailsh0.html?art_nr=36617

185.2 der DB Schenker Rail

- godt nok fra før de fik 'green cargo' skrevet på.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Talt om "Dansk": Jeg frygter den dag, Roco eller Hobby Trade præsenterer en MZ lokomotiv met DB inskriptioner... Oups

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

condor-9 skrev:

Märklins nyhedskatalog kan læses online her: http://issuu.com/harlaar/docs/maerklin-neuheiten-2013

Volvo-container igen, dejligt! Men smag og behag er jo selvfølgelig forskellig Smile

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ascot

Indlæg: 48

PB  Hjemmeside

Et af de grimmeste startsæt til dato  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Traxx skrev:

lidt mere 'dansk':

http://www.maerklin.de/de/produkte/detailsh0.html?art_nr=36617

185.2 der DB Schenker Rail

- godt nok fra før de fik 'green cargo' skrevet på.

De har heller aldrig haft Green Cargo mærker. Det er en maskine fra DB Schenker Rail Deutschland.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hej

 

Så både roco og marklin går ud og laver liggevognesæt, så et sæt i rigtig størelse som de danske vogne var og et mere fordansket der ikke er ikke er så lange som de danske.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

condor-9 skrev:

Det danske startsæt:

"Vorbild: Fiktive Tenderlokomotive Gp Nr. 608 der Dänischen Staatsbahn (DSB), ein offener Güterwagen EDE und ein zweiachsiger Niederbordwagen Tx der Dänischen Staatsbahn (DSB), sowie ein Kesselwagen der Shell Dansk."

Fiktivt tenderlokomotiv GP Nr. 608 DSB, en åben godsvogn EDE og en 2 akslet åben godsvogn samt en tankvogn i Shell udgave"

 

 Billede

Det ser ret uinteressant ud hvis i spørg mig. Smile

 

 

Til gengæld disker Märklin op med rigtig flotte moderne godsvogne i bl.a. dette startsæt, og i dette tankvognssæt.

Dette flotte moderne godsvognssæt kunne være særligt interessant som "påhæng" til sin Roco DB Schenker BR 185 - for som omtalt i denne tråd er det netop denne type vogne, der indgår i godstogene sydfra til Fredericia (f.eks. dette), hvor enten BR 185 eller MZ IV er "trækdyr".

Husk, at forhandleren gerne og gratis udskifter Märklin-hjulakslerne til isolerede (Hamo-)hjulaksler - og så er man også som 2-skinne-kører rigtig godt kørende med disse superflotte og velkørende godsvogne. Vognene er desuden født med Märklin's geniale kortkobling, som kobler fint sammen med Roco's universalkobling, med standard A-koblinger og med Krois' koblinger - så her sparer man udgiften til udskiftning af koblinger. Dette kunne Roco lære noget af - de burde i stedet vedlægge vogne og lokomotiver deres geniale universalkoblinger, frem for deres meget lidt universelle kortkoblinger.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

Cargoman skrev:

De har heller aldrig haft Green Cargo mærker. Det er en maskine fra DB Schenker Rail Deutschland.

...du misser pointen. det er først i nyere tid, de fik green cargo mærker og der stod 'scandinavia' på dem.

man har altså kunne set en maskine som ligner den i danmark... et af utallige fotos:

http://www.jernbanen.dk/forum/images/uploaded/201103211257444d874b48dfca...

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Gert skrev:

Talt om "Dansk": Jeg frygter den dag, Roco eller Hobby Trade præsenterer en MZ lokomotiv met DB inskriptioner... Oups

mvh,
Gert 

Det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til :-)  Selvom jeg allerede selv har konverteret både min MZ1414 og min MZ1459 til DB Schenker loks (sidstnævnte endda med DK logoer), så vil jeg faktisk meget gerne have en eller flere af de andre MZ4´ere med anden litra i DB version med logoer og det hele . . . og gerne med de korrekte rangerhåndtag monteret som ellers mangler på Hobbytrade´s modeller af MZ4 Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Jeg synes rent personligt at det ser lidt halvsløjt ud med Märklin nyhederne . . . men så går det jo heller ikke så hårdt ud over økonomien her i det nye år Smile

Men spændende med et BR218 lok med ny litra til samlingen og et BR120 med både lyd og hvidt/rødt lysskift. De to ryger ihvertfald på min "ønskeseddel".

Lidt underligt at jeg som Märklin mand igen i år må konstatere, at alle de store og spændende nyheder til AC kommer fra Roco.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Gert skrev:

Talt om "Dansk": Jeg frygter den dag, Roco eller Hobby Trade præsenterer en MZ lokomotiv met DB inskriptioner... Oups

mvh,
Gert 

Det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til :-)  Selvom jeg allerede selv har konverteret både min MZ1414 og min MZ1459 til DB Schenker loks (sidstnævnte endda med DK logoer), så vil jeg faktisk meget gerne have en eller flere af de andre MZ4´ere med anden litra i DB version med logoer og det hele . . . og gerne med de korrekte rangerhåndtag monteret som ellers mangler på Hobbytrade´s modeller af MZ4 Smile

Hej Lasse,

Selvfølgelig unde jeg dig denne model. Men jeg er ked af, at tyskerne overtage alt...

mvh,
Gert 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Gert skrev:

LasseSteen skrev:

Gert skrev:

Talt om "Dansk": Jeg frygter den dag, Roco eller Hobby Trade præsenterer en MZ lokomotiv met DB inskriptioner... Oups

mvh,
Gert 

Det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til :-)  Selvom jeg allerede selv har konverteret både min MZ1414 og min MZ1459 til DB Schenker loks (sidstnævnte endda med DK logoer), så vil jeg faktisk meget gerne have en eller flere af de andre MZ4´ere med anden litra i DB version med logoer og det hele . . . og gerne med de korrekte rangerhåndtag monteret som ellers mangler på Hobbytrade´s modeller af MZ4 Smile

Hej Lasse,

Selvfølgelig unde jeg dig denne model. Men jeg er ked af, at tyskerne overtage alt...

mvh,
Gert 

 

Dét kan jeg så til gengæld også godt forstå Smile

Jeg står lidt med et ben i hver lejr her . . så at sige Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars79

Indlæg: 15

PB

LasseSteen skrev:

Jeg synes rent personligt at det ser lidt halvsløjt ud med Märklin nyhederne . . . men så går det jo heller ikke så hårdt ud over økonomien her i det nye år Smile

Men spændende med et BR218 lok med ny litra til samlingen og et BR120 med både lyd og hvidt/rødt lysskift. De to ryger ihvertfald på min "ønskeseddel".

Lidt underligt at jeg som Märklin mand igen i år må konstatere, at alle de store og spændende nyheder til AC kommer fra Roco.



Nu ved jeg ikke om du kun kører dansk, men Märklin kommer da med denne nyhed i år:

http://www.haertle.de/out/1/html/0/dyn_images/z1/maerklin-37608-diesel-t...

Egentlig skulle det være kommet i 2012, men efter som det ikke skete må det vel være en 2013 nyhed Smile  

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.