Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Märklin 74491 sporskiftedrev hænger!

Hej

Jeg har netop købt nogle af disse drev. (Artikel nr. 74491, dateret 30/05/2013).

Problemet er at de hænger, med det resultat at, jeg er nød til, at skifte manuelt. Derefter virker det fint igen.

Systemet er ESU ECOS 2 med Märklin drift.

Drevene får strøm via Märklin M 83 dekoder (60831), - som igen får strøm via skinnerne.

Jeg kører C skinner.

Hvad kan problemer være? er det en bytter?

Ps. i det testanlæg jeg har er det 2 uf af 6 der er problemer med.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Bytter...

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Var også min formodning Bent.

God aften.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jørnet

IT nørd

Indlæg: 400

PB  Hjemmeside

Märklins sporskifte-drev er noget bras!  Såvel den gamle som den nye "forbedrede" version.

-regn med at du kommer til at skifte dem i en uendelighed.  Sørg for at du altid kan komme til dem, evt. ved at skære hul i pladen under dem.

Jørgen

__________________

H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert

Like 0 kan lide
Top

Picture

Traxx

Indlæg: 115

PB

interessant jørnet. jeg har ikke hørt der skulle være problemer med de 'nye'... viessmann 4554 har jeg heller ikke hørt det bedste om.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jørnet

IT nørd

Indlæg: 400

PB  Hjemmeside

 Jeg har allerede måttet skifte de første 2 "nye" Märklin sporskiftere fordi de holdt op med at virke |(  

Jørgen

__________________

H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert

Like 0 kan lide
Top

Picture

malawicarsten

Selvstændig

Aalborg SØ

Indlæg: 28

PB  Hjemmeside

Hvad sporskiftedrev vil i så anbefale hvis der allerede er 2 som er problematiske?

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 993

PB  Hjemmeside

Nu ved jeg ikke om dette tip er direkte brugbart for C-skifte-drev, da jeg ikke kender dem, MEN; Med K-skinne-drevene er det naesten "obligatorisk" at lodde den automatiske ende-afbryder af (eller over). ("Endabschaltung") -Ved ikke lige om C-modellen ogsaa har dette.

Derudover kan jeg tilfoeje at jeg skifter dem med 24Vdc via en industrial stroemforsyning, fremfor Märklins trafoer. -Dette skulle ogsaa kunne lade sig goere ved digital koersel svjv...

Det jeg vil frem til, er at jeg ikke har maattet kassere en eneste af dem i mere end 8 aar!

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Busk

Indlæg: 475

PB

MEN; Med K-skinne-drevene er det naesten "obligatorisk" at lodde den automatiske ende-afbryder af (eller over). ("Endabschaltung") 

 

Kan du ikke uddybe dette ? Hvis det er en løsning til at undgå problemer med K-skinne drev vil det være en fornøjelse. 

Vh Torben

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jørnet

IT nørd

Indlæg: 400

PB  Hjemmeside

Dermed fjerner man også tilbagemeldingen.  Hvis man, som jeg, bruger tilbagemeldingen, så er dette ikke en løsning.

Jørgen

__________________

H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert

Like 0 kan lide
Top

Picture

LauR90

Roskilde

Indlæg: 118

PB

Hej Thrane

Jeg har også brokket mig godt og grundigt over Märklins sporskiftedrev - både de gamle og de nye - her på sporskiftet. Har for nylig skrevet til Märklin og "forlangt" at de laver nogle drev som virker - hver gang, og ikke sætter ud - mere. Der skulle være nye på vej ifølge en af deres ingeniører. Men jeg vil se det før jeg tror det!

I mellemtiden har jeg gjort det, at jeg har udtaget strøm fra de skinner der ligger tættest på strømskinnen, og fordelt strømmen til fjernere/fjerneste områder på mit layout. Det er gjort 6 steder med det resultat, at alle mine sporskifter virker indtil nu (7-9-13), hvilket jeg ikke på noget tidspunkt har oplevet før. Jeg vil anbefale dig at prøve dette, hvis ikke du har prøvet det før.

LauR90

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.