Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Märklin 2022

Nogle nyheder er allerede lækket:

http://www.rensenmodelbaanwereld.com/index_htm_files/RMW%20-%20Maerklin%20Neuheiten%202022.pdf

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

Steffen,

Tak for din (og andres) indsats for en fantastisk model Smile

Steffen Dressler og Märklin DSB Litra E

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/lp/website/Landingpages/Andreas/2022/litra-e991/Posterprospekt_39491_DE-EN-online.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

E maskinen er også bygget af svenskerne som en litra F maskine inden den så blev overflådig og DSB købte F maskinerne byggede flere efter lidt omtegning af de svenske byggetegninger.

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

joergen1978

søgende

Indlæg: 179

PB  Blog  Hjemmeside

Med al den brok der er over den ekstra lanterne, er det utroligt at ingen har brokket sig over prisen på 4.676kr som er langt mere en hvad almindelige damplokomotiver fra mærklin koster og hvad et ER4 sæt fra McK koster.

__________________

Jørgen Rasmussen

medlem af FREMO, Stambord Vejen.

Køre Dansk epoke 4c-6

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

Nu bliver der jo nok ikke produceret så mange da det danske modeltogs marked er ret niche 

ellers bliver McKs IR4 4200kr så vidt jeg kan forstå Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Nu er der jo ingen købetvang. det står enhver frit for atlade modellen blive i butikkerne, hvadenten det skyldes prisen eller de tre frontlys. Wink

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Min udgave er endnu ikke kommet.

Det er min første Litra E'er, og jeg håber - når den kommer - at den vil fungere lige ud af æsken om det er med 2 eller 3 lanterner foran !

Men jeg er lidt loren med en epoke V'er .....

Nu skulle det være, men der kommer sikkert en III'er på et senere tidspkt. 

 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 1 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Många Litra E maskinen har kommit ut på marknaden och jag tittar på videor om danska ångloket.

Men jag tycker att ångloksljudet är detsamma som en tysk ånglok BR 01.

Kör Märklin samma ljudfil!?

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

bygger01 skrev:

Min udgave er endnu ikke kommet.

Det er min første Litra E'er, og jeg håber - når den kommer - at den vil fungere lige ud af æsken om det er med 2 eller 3 lanterner foran !

Men jeg er lidt loren med en epoke V'er .....

Nu skulle det være, men der kommer sikkert en III'er på et senere tidspkt. 

 

 

Möjligen kommer det ut epok 3.

Den svenska modellen F1200 tror jag inte på förren Sveriges Statsjärnvägar fyller 175 år.

Alltså år 2031!!

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Har lige hentet mit eksemplar hos Kystbanen rundt om hjørnet (næsten). De har lige fået en ny sending hjem.

Må tilstå, at jeg først havde bestilt et andet sted, men dér er leveringen blevet udskudt, mens de fleste andre forhandlere allerede har fået en eller flere leverancer. Så jeg tænkte, at jeg hellere måtte være på den sikre side og handle med det samme.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Kære Peter

Jamen tak for det skrevne Smile   

Jeg blev bedt om at hjælpe og har lært en masse ting om profssionel produktion af modeltog og at forstå tegninger i 3D. Og selvom totalt uenig i 3 lys fronten, var det det Märklins "Product Mangagers" ønske. Og set med DERES briller og hvad der sælger i udlandet, er det den rigtige beslutning. Husk på det er forretning og der sælges langt flere litra E i udlandet end samlet i Danmark. Men jeg havde fået den fjernet, men så blev jeg opdaget  Big smile  

Her til slut, jeg ved IKKE noget om en eventuel senere udgave som epoke III, det er niveauet et par trin højere end mig det bliver truffet hvis engang!! Og med hensyn til en "svensker" i SJ udgave overhovedet ingen anelse.

Endnu engang tak for billedert (må se at få farvet det hår, ser lidt gråt ud).

Bedste hilsener

 

Steff

__________________

Steff

Like 2 kan lide
Top

Picture

Bo

Företagare

Malmö Sweden

Indlæg: 275

PB

Märklin modellen av E-maskinen är byggt efter de lok som byggdes i Danmark alltså efter E 969, den Svenska/respektive den Danska har inte den extra domen längst bak.

Jag har modellerna av Svenska F 1202 som blev ombyggt till E 966 utav Brimalms utgåvor, som är väldigt fina, nu har jag dessa endast som vitrinmodeller då jag inte har någon anläggning, men fullt fungerande.

 

__________________

Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.

Hemsida: http://www.modellbyggare.se/

[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Sommer nyheder: https://streaming.maerklin.de/public-media/1az3b/snh22/maerklin/DE_mae_sonh2022.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video sommer nyheder: https://www.youtube.com/watch?v=lEx7lHaO8v0

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

Er der andre end mig, der har/havde forudbestilt Märklins 39491 hos Nettog, og i en mail blevet lovet følgende:

men det er vigtigt at pointerer at alle der HAR bestilt, er sikret deres model af E991 senest i juni/juli måned

For nu kan jeg se at det forventede leveringstidspunkt i (næsten) al ubemærkethed er flyttet til september... Puzzled

I samme mail forklares det at modellen blot blev smidt på markedet worldwide, i stedet for kun i Danmark - derfor kunne alle købe det - på bekostning af os, der forudbestilte det i den tro at man ville være sikret et eksemplar. Jeg er godt klar over at det er Märklins fejl, men man føler sig nu en smule r*vrendt alligevel! Jeg kunne godt forledes til at tro at loket ér udsolgt. Og at der bare ikke kommer flere....

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Lincoln skrev:

Er der andre end mig, der har/havde forudbestilt Märklins 39491 hos Nettog, og i en mail blevet lovet følgende:

men det er vigtigt at pointerer at alle der HAR bestilt, er sikret deres model af E991 senest i juni/juli måned

For nu kan jeg se at det forventede leveringstidspunkt i (næsten) al ubemærkethed er flyttet til september... Puzzled

I samme mail forklares det at modellen blot blev smidt på markedet worldwide, i stedet for kun i Danmark - derfor kunne alle købe det - på bekostning af os, der forudbestilte det i den tro at man ville være sikret et eksemplar. Jeg er godt klar over at det er Märklins fejl, men man føler sig nu en smule r*vrendt alligevel! Jeg kunne godt forledes til at tro at loket ér udsolgt. Og at der bare ikke kommer flere....

..eller måske er det Nettogs fejl?

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

Godsbanen skrev:

Lincoln skrev:

Er der andre end mig, der har/havde forudbestilt Märklins 39491 hos Nettog, og i en mail blevet lovet følgende:

men det er vigtigt at pointerer at alle der HAR bestilt, er sikret deres model af E991 senest i juni/juli måned

For nu kan jeg se at det forventede leveringstidspunkt i (næsten) al ubemærkethed er flyttet til september... Puzzled

I samme mail forklares det at modellen blot blev smidt på markedet worldwide, i stedet for kun i Danmark - derfor kunne alle købe det - på bekostning af os, der forudbestilte det i den tro at man ville være sikret et eksemplar. Jeg er godt klar over at det er Märklins fejl, men man føler sig nu en smule r*vrendt alligevel! Jeg kunne godt forledes til at tro at loket ér udsolgt. Og at der bare ikke kommer flere....

..eller måske er det Nettogs fejl?

 

Ikke utænkeligt...

I mailen stod der også dette:

Det betyder at de kunder som bestilte senere end 4. april omkring eftermiddagstid først vil modtage lokomotivet fra 2. produktionen...

Jeg bestilte mit eksemplar d. 4. april kl. 9.47... men var ikke blandt de heldige, der fik et eksemplar som lovet.... Stare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

9.juni ca. kl 16:00 var jeg omkring Felderbanen i Kolding og købe en E-maskine. Han tog bare en fra hylden uden forudbestilling eller lignende. Ifølge deres webshop er den stadig på lager.

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

Thomas Jespersen skrev:

9.juni ca. kl 16:00 var jeg omkring Felderbanen i Kolding og købe en E-maskine. Han tog bare en fra hylden uden forudbestilling eller lignende. Ifølge deres webshop er den stadig på lager.

Thomas

Det samme ser ud til at være tilfældet hos både Kystbanen og Hobbykæden

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Anderscn

Indlæg: 47

PB

Hej,

Har bestilt 40360. Herlige gamle blikvogne til min 3035.

mvh,

Anders

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Lincoln skrev:

I samme mail forklares det at modellen blot blev smidt på markedet worldwide, i stedet for kun i Danmark - derfor kunne alle købe det - på bekostning af os, der forudbestilte det i den tro at man ville være sikret et eksemplar. Jeg er godt klar over at det er Märklins fejl, men man føler sig nu en smule r*vrendt alligevel! Jeg kunne godt forledes til at tro at loket ér udsolgt. Og at der bare ikke kommer flere....

Det er jo en løgn. Dengang maskinen kom frem, var forhandlerne jo netop glade for, at de fik muligheden for at forudbestille modellen på forhandlermødet der var før arrangementet i Odense. Det virker da som om, at Märklin har gjort hvad man kunne for at give danske forhandlere et forspring. Jeg tror ærlig talt ikke det er Märklins fejl.

Da maskinen jo er på lager hos de mange andre forhandlere, så afbestil din maskine hos Nettog, og køb den et andet sted.

Like 2 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

peterw skrev:

Det samme ser ud til at være tilfældet hos både Kystbanen og Hobbykæden

Link til Felderbanen's webshop.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Lincoln, du skriver at det er Märklins skyld at Nettog ikke kan levere. Ud fra lagerbeholdningen i andre butikker lader det til at det er Nettogs skyld. Hvis de andre butikker har kunnet få masser af lokomotiver leveret, har Nettog tydeligvis gjort et eller andet forkert, men det vil de næppe fortælle deres kunder og stikker dig derfor en "plade". Afbestil hos Nettog og køb lokomotivet hos en anden forhandler!

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Kasper100

Indlæg: 72

PB

Hej

Kunne det tænkes så enkelt, at Nettog der generelt har lavere priser på Märklin, har fået flere bestillinger end de andre forhandlere som ligger med højere priser og derved er endt med at løbe tør for lokomotivet ud for den tildeling Märklin giver forhandlerne...!?

Like 0 kan lide
Top

Picture

dd_tog

Indlæg: 20

PB

Hej Kasper

Jeg tænker lidt i samme retning som dig. Nettog har sandsynligt fået mange flere bestillinger end troede de ville få, og er derfor meget bagud med leverancerne. Men som andre fortæller er man desperat efter et eksemplar så fås dette hos andre forhandler. 

 

VH

D

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lincoln

Indlæg: 289

PB

Jeg har nu - efter aftale med forretningen - annulleret min bestilling. Ingen problemer dér. Og bestilt loket andetsteds :) 

__________________

CS2 & Märklin 3-skinne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Kasper, om du har ret, så har Nettog solgt et stort antal maskiner stort set uden at tjene nogle penge på det. Det må være surt, når de andre forhandlere skovler dem ud over disken med en okay fortjeneste.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kasper100

Indlæg: 72

PB

Hej igen

Nu har Nettog lagt butikken lidt uden for alfavej, så jeg kunne forstille mig at prisen skal være så lav at de kan konkurrere med at få folk en tur til Frederikssund, hvis ikke det hele skal ende i netbutikker.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 374

PB

Kasper100 skrev:

Hej

Kunne det tænkes så enkelt, at Nettog der generelt har lavere priser på Märklin, har fået flere bestillinger end de andre forhandlere som ligger med højere priser og derved er endt med at løbe tør for lokomotivet ud for den tildeling Märklin giver forhandlerne...!?

Nej. Sådan hænger det ikke sammen.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

Kasper100 skrev:

Nu har Nettog lagt butikken lidt uden for alfavej, så jeg kunne forstille mig at prisen skal være så lav at de kan konkurrere med at få folk en tur til Frederikssund, hvis ikke det hele skal ende i netbutikker.

Placeringen er ikke så vigtig. Navnet NET-tog indikerer i hvert fald et vist sats på nettet...

Butikken ligger vel også kun uden for Alfavej, hvis ens verdenssyn ikke rækker uden for København. For alle andre i landet er der lige så langt til Frederikssund, som til så mange af de andre butikker der, alt er jo relativt, ligger skæve steder. De butikker "ludrer" ikke varene af.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Hvis I følger lidt med i det, vil I se, at en større dansk forretning har sænket prisen med ca 400,- kr

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Efterårs nyheder: https://streaming.maerklin.de/public-media/m/hn_22/DE_mae_henh2022.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=JRevOs_Tpz0

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Endnu et uventet damplokomotiv: Märklin overraskelses lokomotiv 2022
Der Albatros Baureihe Rh 498.1 fra de Tjekkoslovakiske Jernbaner
DKK 4998.- forventet levering oktober 2022
Engangsserie – begrænset oplag

https://www.maerklin.de/de/lp/2022/ueberraschungsmodell-2022


mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/lp/website/Landingpages/2022/ueberraschungsmodell_2022/Posterprospekt_39498_DE_EN.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

I Holland er Märklin-nyheder for 2023 allerede blevet lækket:

https://www.modeltreincenter.nl/blogs/hetlaatstenieuws/de-maerklin-ns-koploper-icm-keert-weer-terug-in-20/

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.