Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Loxx Berlin lukker 31. August 2017

Hejsa,

Desværre forsvinder en turistattraktion fra Berlin. Loxx lukker og slukker.

http://loxx-berlin.de/

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 580

PB

Hej Ulrik

Har du lige været dernede, hvor meget kørte ??

jeg var dernede sidste vinter og det var ikke den store glæde men dyrt og så syntes jeg ikke der var megen reklame for stedet. Smile

Smile

 

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Vi var dernede for nogle år siden - og jeg kunne rigtigt godt lide anlægget, så jeg synes, det er trist, det lukker.

Er der nogen, der kender årsagen?

Jeg var specielt imponeret over de mange flotte modeller af virkelige bygninger fra Berlin; der var noget helt særligt over at kunne gå der med min søn og sige "Se, der var vi i forgårs - og der var vi i går!" På det felt synes jeg Loxx er meget bedre end MiWuLa.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.590

PB

På Baneforum har Klaus fundet denne artikel:

http://www.pilentum.org/loxx/index.htm

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 580

PB

Da vi var der var vi alene med en ung knægt som fortalte at der ikke var penge til at få det hele til at køre, så lidt synd men med mange mangler.

Sad

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

modeljernbane

smed

Indlæg: 353

PB

 Det er rigtig nok, jeg har set på you tube at den er sat til salg, pga. sagde de at de ville bruge pengene til noget andet, om det så er til modeltog ved jeg ikke.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Vi tog et smut forbi Berlin på vej hjem fra ferie for at tage afsked med Loxx.

Det var et lidt trist syn: Der var ikke mange mennesker, og der var heller ikke meget, der kørte. Et par unge fyre gik rundt for dog i det mindste at holde det lidt i gang - men det var vist også alt. Lufthavnen var vist lukket, der var ihvertfald absolut ingen aktivitet i den times tid, vi var der.

Men det var også flot at se de mange halvfærdige modeller af Berlin, der stod rundt omkring: Ikke mindst Regierungsviertel og omegn, der nu var blevet færdig - sidst jeg var der, var de kun lige gået i gang med Brandenburger Tor.

Der var dog en anden interessant nyskabelse, der måske forklarer, hvorfor Loxx lukker: Loxx ligger jo i indkøbscentret Alexa, og det er der naturligvis en model af:

Billede

Som det kan ses, har Alexa fået et temmeligt højt tårn - med en byggekran på toppen: Mon ikke Alexa skal udvides? Og måske Loxx har fået et tilbud, man ikke kunne sige nej til, hvis man rykkede ud af Alexa?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke byde mange penge for banen. Den fremstod meget træt og i desperat behov for en omfattende opfriskning - hvilket må være ret bekosteligt med så stort et anlæg. Det vil nok være lettere at starte forfra, selvom man forhåbentligt vil kunne genbruge mange af de flotte modeller af rigtige huse. Det er stadig fedt at kunne genkende hele gadeforløb på en model. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

birkla

Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)

Nakskov

Indlæg: 242

PB  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

ckh

Faglig sekretær

Indlæg: 87

PB

Den kan jeg bekræfte Smile

Fik en artikel fra "Der Wecker" (en lokal avis fra Ostfriesland) tilsendt fra en tysk bekendt.
"Das Leeraner Miniaturland" har købt hele molevitten for omkring 600.000 euro (ifølge artiklen).

__________________

 

Mvh. Claus

Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...
Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

 

Norddeutscher Rundfunk har lagt nyheden ud online i går (video).

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.