Hej allesammen
Jeg har et 25 år gammelt sæt MR fra Lima som jeg er ved et sende på værksted så det kan blive lavet om til AC med lyd. Jeg sidder så og læser om litreringen af dem på jernbanen vil så lige checke begge mine vogne (havde kun checket nr på motorvognen). Det viser sig at de begge to hedder 4051 på enden og på den ene side og 4052 på den anden side.
Det er vel en fejl fra Lima side både at de hver har 2 forskellige nr men også at de hver især har samme nr.
Mit spørgsmål er bare om der er andre der er ude for det eller jeg bare har fået praktikantens opgave?
Mvh Trads
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
næ - sådan var første levering, ifølge det jeg ved, mener at det blev rettet senere - men om det blev det - ved jeg ikke - da jeg på det tidspunkt skiftede over til kun epoke 3 ting
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Trads
Indlæg: 70
Okay så er det ikke kun mig der har været uheldig. Kan se at de andre 3 sæt jeg har set er korrekt med f.eks 4017 på motorvognen og 4217 på medløberen. Om de så har det samme nr på siderne ved jeg ikke
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
foresten er et besøg på denne side et eller flere besøg værd ( fast link ) når det gælder dansk modeltog
eller kontakte Torben Z - hvad han ikke ved om dansk modeltog - så....
http://www.danskmodel.dk/
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
De første MR-tog der blev leveret fra 1978 og frem til direkte afløsning af MO-vognene, havde litra MR+MR. Senere fandt man ud af at det var særdeles nyttigt med et rum til cykler, barnevogne mm. Derfor blev der lavet MRD-vogne, der så blev parret med MR-vognene. Så i det meste af deres levetid har de kørt som MR+MRD. 40-nummeret er MR, 42-nummeret er for MRD. MRD-delen kan kendes på at have dobbelte døre for at lette ind- og udstigning, akkurat som CL-vognene havde det i den sjællandske lokaltrafik. MRD-rummet har været særdeles nyttigt, især om sommeren med mange cykler samt lejrskoler med bunker af bagage. Da der er højt op til vognen fra perronen, har de dog givet mange enlige mødre med barnevogne og cyklister med tungt læssede cykler, mange kvaler ved ind- og udstigninger. Dette er man nu helt udover med Desiro- og Lint-togene, der som bekendt er lavtgulvstog. Rigtig mange mødre har her draget et lettelsens suk!
Gå i øvrigt ind på www.jernbanen.dk og kig i materieldatabasen, der står mange gode ting.
Og så er det faktisk ret utroligt at der endnu ikke er dukket en uptodate halv 0 model af MR-toget op. Den ville med garanti blive en storsællert! Og den kan laves i mange varianter og versioner.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
DSB DRM tegninger af MR/MRD (1982) lagt ind her
tiff og pdf
http://kmk-ho87.dk/forum/showthread.php?tid=664
og betjeningsvejledning i pdf her
http://kmk-ho87.dk/forum/showthread.php?tid=522
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved