Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.710

PB  Hjemmeside

Liliput 2020

https://www.memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/LILIPUT_Neuheiten_2020.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Spændende nyt fra Liliput, må man sige.

Bl.a. Lgjs-vognen, som kunne udgives i 2 danske versioner, enten som Lgjs eller Lgjns.

Billede

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole P

Civilingeniør, Forsyningsvirksomhed

Nørresundby

Indlæg: 28

PB

Hej Carsten

Det ser desværre ud til at Liliputs DB's vogn er længere end DSB's. Lilliput nævner Lüp på 17,1 m og akselafstand på 10,0m, hvorfor de ikke kunne RIV mærkes. I følge Jernbanen.dk har de danske Lgjs en længde over puffer på 14,8 m og en akselafstand på 9,0m.

Jeg kan også se at Lilliputs vogne er læsset med veksellad, som er længere end 20 fods containere. Så vidt jeg husker fra mine unge dage i Aalborg fyldte 2 stk. 20 fods containere DSB's vogne fuldt ud.

Både DB's og DSB's har dog samme litra og de 3 første ciffre i vognnummeret det samme, selv om der åbenbart er forskellige vogne?

Mvh. Ole P 

__________________

Mvh. Ole P.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

DSB Lgjs/Lgjns er (kun) 40 fods vogne. Denne her vogn fra DB er faktisk en del længere og kan lastes som afbilledet med 2 stk. Veksellad.

Jeg har to tidligere modeller fra liliput og det er virkelig flotte vogne. Vekseladene er også virkelig fine og detaljerede. Eneste minus er at vognene er udført i plast og at vægten ligger i vekseladene. 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.151

PB

Ole P skrev:

Hej Carsten

Det ser desværre ud til at Liliputs DB's vogn er længere end DSB's. Lilliput nævner Lüp på 17,1 m og akselafstand på 10,0m, hvorfor de ikke kunne RIV mærkes. I følge Jernbanen.dk har de danske Lgjs en længde over puffer på 14,8 m og en akselafstand på 9,0m.

Jeg kan også se at Lilliputs vogne er læsset med veksellad, som er længere end 20 fods containere. Så vidt jeg husker fra mine unge dage i Aalborg fyldte 2 stk. 20 fods containere DSB's vogne fuldt ud.

Både DB's og DSB's har dog samme litra og de 3 første ciffre i vognnummeret det samme, selv om der åbenbart er forskellige vogne?

Mvh. Ole P 

Hej Ole  Smile

 

Tak for info.
Nå, det var da noget øv, for Liliput laver virkelig fine ting nu om dage.
Pyt, hvis vognen er af plastic og dermed er noget "undervægtig", så går vi vel egentlig ikke glip af noget alligevel   Smile

 

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.