Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Lenz 2023

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Digital Plus: Digital Starter, en 'mini digitalcentral' og en håndcontroller, hvormed du kan styre op til fire tog.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Lenz nya starter set är det sämsta förslag jag har sett! 

Pikos nya SmarterSet WLAN är bättre liksom Märklins nya MS WLAN.

Cool

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

https://www.lenz-elektronik.de/src/pdf/90210-10.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

Jeg kan godt lide ideen med en meget simpel digital styring, ja vi har måske snart nået punkt, hvor de digitale fuktioner er ved at blive for meget?  Wink

Den her styring er nem at overskue, hvilket giver mulighed for at flere kan være med i vores hobby, uden nødvendigvis at den tekniske snilde er der.

Nu har jeg været i denne hobby i over 20år og har været med udviklingen fra analog til digital, men hvis man kommer som nybegynder idag,  syntes jeg at det godt kan være svært at komme igang.

For der jo så mange forskellige digital styringer der kan (næsten) alt for meget, så det virker som en skræmmende jungle.     Shock

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

4464 Bittern skrev:

Jeg kan godt lide ideen med en meget simpel digital styring, ja vi har måske snart nået punkt, hvor de digitale fuktioner er ved at blive for meget?  Wink

Den her styring er nem at overskue, hvilket giver mulighed for at flere kan være med i vores hobby, uden nødvendigvis at den tekniske snilde er der.

Nu har jeg været i denne hobby i over 20år og har været med udviklingen fra analog til digital, men hvis man kommer som nybegynder idag,  syntes jeg at det godt kan være svært at komme igang.

For der jo så mange forskellige digital styringer der kan (næsten) alt for meget, så det virker som en skræmmende jungle.     Shock

Problemet er bare at den hurtigt bliver for lille og ikke kan udbygges.

Maks. 4 lok. Med en ekstra håndkontroller 8 lok. OG maks. 8 F taster, hvilket betyder man ikke kan bruge alle

Funktioner på lyd dekodere.

Den er prissat til omkring 100 Euro, så nok omkring 8-900 i DK.

Mvh. Ole Vedel

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Ole Vedel skrev:

4464 Bittern skrev:

Jeg kan godt lide ideen med en meget simpel digital styring, ja vi har måske snart nået punkt, hvor de digitale fuktioner er ved at blive for meget?  Wink

Den her styring er nem at overskue, hvilket giver mulighed for at flere kan være med i vores hobby, uden nødvendigvis at den tekniske snilde er der.

Nu har jeg været i denne hobby i over 20år og har været med udviklingen fra analog til digital, men hvis man kommer som nybegynder idag,  syntes jeg at det godt kan være svært at komme igang.

For der jo så mange forskellige digital styringer der kan (næsten) alt for meget, så det virker som en skræmmende jungle.     Shock

Problemet er bare at den hurtigt bliver for lille og ikke kan udbygges.

Maks. 4 lok. Med en ekstra håndkontroller 8 lok. OG maks. 8 F taster, hvilket betyder man ikke kan bruge alle

Funktioner på lyd dekodere.

Den er prissat til omkring 100 Euro, så nok omkring 8-900 i DK.

Mvh. Ole Vedel

 

 

Så hellere en z21 og en MultiMaus, den kan i det mindste håndtere op til 31 funktioner og du kan på den almidelige gemme 50 lokomotiver og 100 på Wlan Maus - taster du direkte adresse så har du alle 9999 adresser til rådighed

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

fkm skrev:

Ole Vedel skrev:

4464 Bittern skrev:

Jeg kan godt lide ideen med en meget simpel digital styring, ja vi har måske snart nået punkt, hvor de digitale fuktioner er ved at blive for meget?  Wink

Den her styring er nem at overskue, hvilket giver mulighed for at flere kan være med i vores hobby, uden nødvendigvis at den tekniske snilde er der.

Nu har jeg været i denne hobby i over 20år og har været med udviklingen fra analog til digital, men hvis man kommer som nybegynder idag,  syntes jeg at det godt kan være svært at komme igang.

For der jo så mange forskellige digital styringer der kan (næsten) alt for meget, så det virker som en skræmmende jungle.     Shock

Problemet er bare at den hurtigt bliver for lille og ikke kan udbygges.

Maks. 4 lok. Med en ekstra håndkontroller 8 lok. OG maks. 8 F taster, hvilket betyder man ikke kan bruge alle

Funktioner på lyd dekodere.

Den er prissat til omkring 100 Euro, så nok omkring 8-900 i DK.

Mvh. Ole Vedel

 

 

Så hellere en z21 og en MultiMaus, den kan i det mindste håndtere op til 31 funktioner og du kan på den almidelige gemme 50 lokomotiver og 100 på Wlan Maus - taster du direkte adresse så har du alle 9999 adresser til rådighed

Det jeg mener er at selvom den måske ikke kan så meget som alle andre digitalstyringer, så behøver den jo ikke være dårlig.

Det sker af og til at jeg støder på folk som syntes at den "simple" Multimaus er for kompleks at bruge, så der for syntes jeg at det er meget godt initaitiv Lenz har taget, med at få det digitale lidt mere ned på jorden. 

Vi kan hurtig blive enige om at 30+ lyd/lys/røg fuktioner er smart og fancy, men hvor mange af dem bruger vi egentlig når det kommer til stykket? og andre har nok i at der bare er tre hvide lanterner foran.  

Nu skriver Lenz selv at der er 10 funktions taster, så hvis man bruger en til lys og en til motorlyd og en til horn, så er der jo stadig et par stykker at tage af  Wink

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1061/lenz_elektronik_news_march_2023_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1132/lenz_elektronik_autumn_surprises_2023_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

chuff-chuff

Indlæg: 97

PB

Ingen stor nyhet av Lenz om digital system.

Väldigt tråkigt att Lenz har tappat greppet om digital marknad.

Tycker dom borde satsa pengar på bättre system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Jag misstänker att Lenz främst fokuserar på modeller i skala 0 eftersom det går att tjäna mer pengar på dem.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.