Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Lemke Collection 2023

https://lemkecollection.de/wp-content/uploads/2023/01/LEMKE-Neuheiten_Winter-22_23.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

DSB MY 1138, MY 1139 og DSB Gods MY 1135 i skala N!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Det var nogle rigtig fine HBBILLNS grafitti vogne i H0

Ellers er mange af H0 nyhederne allerede i butikkerne. Flere af dem endda for længe siden. Men det kan jo være, der er tale om genoptryk.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

 Lemke, i H0 afdelingen side 36 findes en model af CIWL sovevognen type Z. Den type har kørt fast i DK og sidst lejet af DSB i TEN-pool ordningen i perioden 1970 - 1973. Det var nr. 3040 og 3042.

Altså anvendelig på et DK modelanlæg epoke tidlige IV.

Med venlig hilsen

 

Steffen Dresler

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Steffen Dresler skrev:

 Lemke, i H0 afdelingen side 36 findes en model af CIWL sovevognen type Z. Den type har kørt fast i DK og sidst lejet af DSB i TEN-pool ordningen i perioden 1970 - 1973. Det var nr. 3040 og 3042.

Altså anvendelig på et DK modelanlæg epoke tidlige IV.

Med venlig hilsen

 Steffen Dresler

Hej Steffen,

Spændende, tak for tippet  Smile

Mvh
Lasse

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CnVzkq4SZF4

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1086/lemke_collection_novelties_spring_2023_pdf


D300 Berlin–Hamburg–Kopenhagen–Malmö–Stockholm (side 5) er interessant for Danmark.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

neller8264

Indlæg: 80

PB

de køre jo i danmark! 

kan tilsynladene sige da jeg snakkede med Sami fra Perfecttrains til messen i kolding i efteråret fortalte han at de har været indvolveret i L.S. models. model af Snälltoget så det tyder jo bare endnu bedre! Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

Indlæg: 496

PB

Tjah , de melder da sent ud , Det er da et par år siden de blev frigivet til salg herhjemme , flere forhandlere har dem stadig på lager ,   billedet er klippet fra køredag marts 2022 i RudsVedby  ,  kan også ses i kørsel på you tube fra samme weekend .

__________________

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 580

PB

kylle skrev:

Tjah , de melder da sent ud , Det er da et par år siden de blev frigivet til salg herhjemme , flere forhandlere har dem stadig på lager ,   billedet er klippet fra køredag marts 2022 i RudsVedby  ,  kan også ses i kørsel på you tube fra samme weekend .

Er det ikke vognene fra Heljan på billedet?

De bliver også omtalt som supplement til sættet fra LS Models, Heljan har udgivet 2 gange 3 vogne

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 990

PB

fkm skrev:

Er det ikke vognene fra Heljan på billedet?

De bliver også omtalt som supplement til sættet fra LS Models, Heljan har udgivet 2 gange 3 vogne

Jo det er Heljan-materiel på billedet - som i øvrigt aldrig har kørt i DK i den bemaling.

Vognene fra LS er til gengæld de "rigtige" til det internationale "Snälltåg", tidligere tysk materiel.

Mvh
Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

4464 Bittern

Indlæg: 22

PB

peterw skrev:

fkm skrev:

Er det ikke vognene fra Heljan på billedet?

De bliver også omtalt som supplement til sættet fra LS Models, Heljan har udgivet 2 gange 3 vogne

Jo det er Heljan-materiel på billedet - som i øvrigt aldrig har kørt i DK i den bemaling.

Vognene fra LS er til gengæld de "rigtige" til det internationale "Snälltåg", tidligere tysk materiel.

Mvh
Peter

 

Heljan vognene er DSBs gamle Bc-t vogne som kørte i skiløberen. Veolia/Snälltoget brugte dem til at til køre til Berlin med via Ystad, frem til 2020 hvor de blev taget ud drift.

Vognene er langt fra tidssvarende mere, med manglende A/C anlæg, skivebremser og en max hast på 140, gør de sig ikke lige frem indbydende når man skal lokke nye kunder til.

Derfor blev der indsat mere moderne vogne, der tidligere kørte ved DB/CNL, da forbindelsen via danmark opstod.

Så hvis man vil køre med en realistisk oprangering så kan man ikke blande Heljan og Ls vogne  Cool

     

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

4464 Bittern skrev:

Så hvis man vil køre med en realistisk oprangering så kan man ikke blande Heljan og Ls vogne  Cool

Præcis, de har aldrig kørt sammen  Smile

Sættet fra LS Models ser rigtig flot ud. Efter min mening laver LS Models de absolut flotteste vogne på markedet, som samtidig også er yderst velkørende. Så vognsættet er absolut ikke uinteressant. Men det er lidt ærgerligt, at LS Models ikke har inkluderet restaturantvognen "Krogen" i sættet. Den er en vigtig vogn i oprangeringen gennem DK og den findes mig bekendt ikke fra andre leverandører. NMJ har lavet en anden "Snälltåget" restaurantvogn, men det er ikke den rette vogntype.

 

Like 2 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Sommer nyheder: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/1113/lemke_collection_novelties_summer_2023_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

https://turberg.de/pdf/lemke_hobbytrain_db_sbb_hbbilns_sept_2023.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Efterårs nyheder: https://lemkecollection.de/wp-content/uploads/2023/10/LEMKE-Neuheiten-Herbst-2023.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.