Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Lemke Collection 2018

Lemke Collection 2018: 

https://www.modellbahn-apitz.de/prospekte/Lemke_NH_2018.pdf

Lemke Mini's (biler): http://www.mbs-sebnitz.de/media/pdfs/prospekte/Lemke-Minis-H0-N-Neuheiten-2018.pdf

mvh,
Gert (fra Holland)

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CSCM68vXqQA

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Efterär nyheder: https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/lemke/LEMKE%20HERBST%20Neuheiten%202018%20WEB.pdf

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Super - der er fine epoke IV "Ostsee express" sæt i, skiltet D308 München Berlin (Kopenhagen )

Mvh,

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Picture

Svend

Ballerup

PB

Meget interessant idet der i Østersø-Express København-Berlin (-Mïunchen) (og omvendt ) ganske rigtig løb en DB AB-vogn. Syd for Berlin blev vognen befordret i Sassnitz-Express  (1971-1983)

Svend

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Hej Peter,

Toget kørte til København? Via Fogelfluglinie? 

mvh,

Gert

Like 0 kan lide

Picture

Svend

Ballerup

PB

Nej, Gert

Ostsee-Express /Østersø-Express kørte via Gedser-Warnemünde (med direkte sovevogn til Moskva et par gange om ugen og direkte siddevogn til München).

Svend

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Tak Svend, et interessant tog!

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Picture

Svend

Ballerup

PB

Toget i 1:1 er interessant men modellerne 1:87 fra Hobbytrain/Lemke/LSM er der noget galt med. Østersø-Express nord for Berlin er det ikke (med undtagelse af en enkelt Deutsche Bundesbahn ABm-vogn). Togets internationale del til og fra København H bestod jo primært af vogne fra østblokken (DR, Mitropa, SZD .....).

Bortset fra det virker sættene ganske fornuftige og vognene kan bruges til meget andet  Smile

Svend

Like 1 kan lide

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

PB

Hej,

Svend skrev:

Toget i 1:1 er interessant men modellerne 1:87 fra Hobbytrain/Lemke/LSM er der noget galt med. Østersø-Express nord for Berlin er det ikke (med undtagelse af en enkelt Deutsche Bundesbahn ABm-vogn). Togets internationale del til og fra København H bestod jo primært af vogne fra østblokken (DR, Mitropa, SZD .....).

Bortset fra det virker sættene ganske fornuftige og vognene kan bruges til meget andet  Smile

God pointe mht. østblok-materiel på Berlin-København forbindelsen, det var jeg ikke lige opmærksom på...  Smile

Vognene som sådan er der helt sikkert ikke noget at udsætte på, jeg har et sæt D-zug wagen fra en 3-5 år siden fra LS. Absolut kræs med fine undervognsdetaljer, gennembrudte trin, fjedrende puffere og ditto "gummivulster". (Lave af hård plast med fjeder under, ikke som McK på det punkt.)

Mvh,

Peter

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.