Hej
det lader så til at der nu vil blive begyndt at blive kigget på koblingsophæng - ihvertilfælde fra LSmodels
læs selv her
foresten ikke helt så nyt - Lilliput havde også denne mulig fra slutningen af 70erne på gruppe 28, 29 30 DB vogne - De havde det bare ved hjælp af hak på koblingsarmen bagerst
og der vil også komme en bog om belgisk tog - nærmere når jeg ved mere
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
Lidt mere forklaring burde være medsendt
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej Stef
ja - det kan du nok have ret i.
men jeg får først de franske personvogne samt de små kølevogne fra STEF hjem i næste måned - hvorpå det er lavet
men som man kan se på billedet ser det ud til at på LS vognene er der 2 stillinger for koblingen i NEM skakten - ser så også ud til at det kan bruges med A-koblingen !!
på Lilliputs vogne var det lavet således at bagerst på koblingen mod vognmidten var en tap der kunne fastgøres på koblingsarmen - der så havde flere huller til tappen - og dermed flere afstande
når kameraret kommer hjem fra udflugt - skal jeg fået taget nogle foto af det - men LS må vi vente med til jeg har fået dem hjem - foriøvrigt ihurinder det mig at jeg har lovet noget med hvordan jeg laver den bøjle der forhindre hængende koblinger - skrives lige på huskeseddlen - og så skal jeg så bare huske hvor jeg lægger den
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.590
Det vi nu skal se - er det en kobling, der sidder i en kulisse og kan ændre længde ( manuelt ) alt efter forholdene på den bane, hvor vognen skal køre ??
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej Stef
ja - stort set - men ikke i kulisse
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Steff og andre
Skrevet af h087, lør 20/8/2011 - 15:44Hej Stef og andre sporskiftere - havde fået lagt det et andet sted - men bedre sent end aldrig
her så foto af Lilliput løsning af kort / mellem / lang koblingsarm - faktisk duede det også med den almindelige A kobling - dog skulle bynden i harmonikaen fjernes i visse tilfælde pga bøjleløsning / mekanik på forskellig mærker af A kobling - så lad os håbe at fotoerne kan ses - på armens bagerste det kan ses en aflang slidse med 3 stillinger til den lille arm i bunden
ved LS ser det ud til at det skal ske i NEM holder - hvor der er 2 stillinger - men senere - nå vognene fra LS er ankommet vender jeg tilbage med det
lang udhæng
mellem udhæng
kort udhæng
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
hej
noget om de omtalte koplinger - en billederepotage
der er 2 stillinger i NEMholderen til boblingen
øverste i stilling 2 og nederste i stilling 1
begge koblinger i stilling 2
venstre kobling i stilling 1 og højre i stilling 2
begge i stilling 1
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved