Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Igra Model 2023

https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/962/igra_model_novelties_2023_pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Der var ikke meget "nyt under solen" fra Igra i denne omgang. Men måske kommer der flere nyheder til senere i 2023.

Jeg havde personligt håbet på lysegrå Zacns 98 tankvogne med stort GATX logo. Men måske kommer de fra Roco i 2023 Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Det er da nogle ganske fine passagervogne til Albatrossen. Er der nogen der har erfaringer med IGRA og kan fortælle mere om kvalitet og køreengenskaber? Gerne ifm 3-skinne

 

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Klaus_H skrev:

Det er da nogle ganske fine passagervogne til Albatrossen. Er der nogen der har erfaringer med IGRA og kan fortælle mere om kvalitet og køreengenskaber? Gerne ifm 3-skinne

 

Jeg kender desværre ikke til deres passagerervogne. Men jeg har en del af deres godsvogne, hvor jeg især kan anbefale deres flotte flotte tankvogne. De kører virkelig fint, men de dc hjul, som vognene er født med, er ikke gode venner med Märklin skinner. Så jeg har måtte skifte til AC hjul på alle mine Igra vogne.

Den lange Sggnss containervogn fra Igra er da også ganske fin. Men for en vogn i den prisklasse, synes jeg man bør kunne forvente en vogn udført i metal og ikke udført i tynd skrøbelig plast. Køreegenskaberne er heller ikke 100% i top, men det skyldes igen hovedsageligt en vogn udførsel i plast.
Igra har (desværre) fortsat de eksklusive rettigheder til fremstilling af Sggnss vognen. Så hvis man vil have den vogntype i sin samling, bliver man nødt til at købe modellerne fra Igra. (Sggnss modellerne fra P.i.R.A.T.A. er også produceret af Igra)

Som en sidebemærkning kan jeg også nævne, at containerne fra Igra i min optik hører til blandt eliten af containers på modelmarkedet. De kan (heldigvis) også købes i løs vægt, hvis nu man ikke er fan af Sggnss vogn modellen  Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.