Det har de i hvert fald skrevet på deres FB side
__________________
H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Det lyder spændende. Er busserne "døde" modeller eller egnet til Faller Car? Jeg kan ikke blive klog på det.
De bedste hilsner
Jan
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.647
I følge de rygter jeg har hørt, er forhjulene som på en startsæt-bus, men mangler slæbesko og magnet. Ved bagakslen er der gjort klar til montering af motor og gearkasse.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Ole Vedel
Indlæg: 1.172
Det lyder spændende. Er busserne "døde" modeller eller egnet til Faller Car? Jeg kan ikke blive klog på det.
Der er kun forhjul og styretøj der er forberedt for FCS, samt der er lavet plads til tandhjul på bagaksel.
Den kommer ikke fra Heljan som FCS.
De kræver så enten en Faller Decra bus som donor, eller motor, reedrør, styremagnet, aku, ladestik, og omskifter som løsdele.
mvh. Ole Vedel
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Rygtet kan bekræftes efter selvsyn. Og busserne er i mine øjne meget fine. 'Hos Dorthea' i Give havde et sæt klar til mig i eftermiddag.
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Mange tak for svarene.
De bedste hilsner
Jan
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Så har jeg fået leveret mine Volvobusser. Det er virkelig flotte modeller, det må man sige.
Nogen vil helt sikkert gøre indvendinger mod prisen, men man må bare se i øjnene at til det begrænsede danske marked hvor denne model kun vil kunne bruges, da koster det altså noget at udvikle en ren dansk model. Og prisen er bestemt rimelig i forhold til de småserieproduktioner af danske busser, der hidtil har været.
Ud fra de fotos af prøvemodeller mm. der har været vist, og sammenholdt med den færdige model, må man sige den sidder lige i øjet.
Er det muligt at komme ind til sæderne, hvis man nu gerne vil "befolke" bussen?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Så har jeg fået leveret mine Volvobusser. Det er virkelig flotte modeller, det må man sige.
Nogen vil helt sikkert gøre indvendinger mod prisen, men man må bare se i øjnene at til det begrænsede danske marked hvor denne model kun vil kunne bruges, da koster det altså noget at udvikle en ren dansk model. Og prisen er bestemt rimelig i forhold til de småserieproduktioner af danske busser, der hidtil har været.
Ud fra de fotos af prøvemodeller mm. der har været vist, og sammenholdt med den færdige model, må man sige den sidder lige i øjet.
Er det muligt at komme ind til sæderne, hvis man nu gerne vil "befolke" bussen?
Mvh
Claus
De bedste hilsner
Jan
UTJ
Indlæg: 438
Det er det - der sidder fire tappe, en bag hver hjulskærm. Der er højtgulvsbus for at der et tilstrækkelig plads til Faller-systemet......
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Det er det - der sidder fire tappe, en bag hver hjulskærm. Der er højtgulvsbus for at der et tilstrækkelig plads til Faller-systemet......
De bedste hilsner
Jan
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er det - der sidder fire tappe, en bag hver hjulskærm. Der er højtgulvsbus for at der et tilstrækkelig plads til Faller-systemet......
Tak for svaret, det må prøves med "halve" figurer, det behøver jo ikke lige at være Preisers de dyreste.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er som sagt en virkelig flot model, man kunne godt forestille sig at den blev hurtigt solgt ud.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.