40 år senere... kortkoblinger! Og det ser jo fantastisk ud!
Tror nok, jeg ender på Roco, men har nul erfaring.
Kigger i Rocos tilbehørskatalog side 25 og 26... og forstår, at for ombygning benyttes kinematik 40343 til korte vogne og 40344 for lange vogne.
Men så skal pufferplanker jo gennembrydes (NEM skakt)? eller skal/kan de benyttes med koblingshovede 40281?
Og så er der jo Profi-Schlitz kobling? bruges ikke sammen med kinematik? så hvordan fungerer det?
Der er jo også Fleischmann Profi 6516... 6517...
Kan du gøre en ende på mine gætterier, så mange tak!
Kinematik og 40281
Ole Vedel
Indlæg: 1.172
Det er ikke bare lige, at eftermontere kortkobling på vogne der ikke er forberedt til dette.
Jo længere en vogn er , jo mere kritisk i forhold til mindre spor radier.
Og alt efter koblings type, hvor nogen hurtigt kommer i konflikt med puffer.
https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem352_d.pdf
Start med dette link, der er flere
Det næste er så at nogle kortkoblinger er håbløse at koble automatisk sammen i kurver.
Mvh. Ole Vedel
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Til lukkede 2-akslede godsvogne (og 2/3-akslede personvogne) kan Symobas løsning også anbefales.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Fiona
Indlæg: 156
Orienter dig på følgende hjemmeside. Så vil du forstå principperne for kortkobling og NEM-skakt.
http://www.symoba-schniering.de/supp-dateien/einbau.htm
VH
Jørgen