Picture

Jan K.

Indlæg: 44

PB

Hvis jeg forstår Roco kortkoblinger ret...

40 år senere... kortkoblinger!  Og det ser jo fantastisk ud!  Smile

 

Tror nok, jeg ender på Roco, men har nul erfaring.

 

Kigger i Rocos tilbehørskatalog side 25 og 26... og forstår, at for ombygning benyttes kinematik 40343 til korte vogne og 40344 for lange vogne.

Men så skal pufferplanker jo gennembrydes (NEM skakt)? eller skal/kan de benyttes med koblingshovede 40281?

 

Og så er der jo Profi-Schlitz kobling? bruges ikke sammen med kinematik? så hvordan fungerer det?

 

 

Der er jo også Fleischmann Profi 6516... 6517...  Glasses

 

Kan du gøre en ende på mine gætterier, så mange tak!  Big smile

 

 

Kinematik og 40281 

Billede   Billede

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Det er ikke bare lige, at eftermontere kortkobling på vogne der ikke er forberedt til dette.

Jo længere en vogn er , jo mere kritisk i forhold til mindre spor radier.

Og alt efter koblings type, hvor nogen hurtigt kommer i konflikt med puffer.

https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem352_d.pdf

Start med dette link, der er flere  Smile

 

Det næste er så at nogle kortkoblinger er håbløse at koble automatisk sammen i kurver.

Mvh. Ole Vedel

Like 1 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Til lukkede 2-akslede godsvogne (og 2/3-akslede personvogne) kan Symobas løsning også anbefales.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Orienter dig på følgende hjemmeside. Så vil du forstå principperne for kortkobling og NEM-skakt.

http://www.symoba-schniering.de/supp-dateien/einbau.htm

 

__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.