Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Heris 2023

Video: https://www.youtube.com/watch?v=SGMJ0jgnx44

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Godmiddag

Jeg har forsøgt at gennemse og ikke mindst forstå den lange HERIS video om nyhederne 2023. Og det er ikke fordi jeg ikke taler eller forstår tysk. Men kort fortalt, en amatøroptagelse i bedste hjemmevideostil når den er ringe!! Hvad med indholdet?

Hvis H. C. Andersens eventyr med ”Konen med æggene” skal have et forbillede må det være HERIS uden tvivl. ALLE æggene er lagt i Østen og som jeg forstår det også lidt i Rusland. Alene det at man satser stort på ”bredspor” med vogne, der udelukkende har kørt i Kina og Rusland (og før Ukraine) får alle advarselslamper til ikke at blinke, men være fast røde. OK, der er lidt franske postvogne.

Videoen er et langt jammerkatalog over indvirkningerne fra corvid-19, nedlukning af fabrikker i Kina, krigen i Ukraine og, og, og!  Jamen dog, alle de større MJ firmaer har jo trukket næsten alt væk (eller er ved at flytte/omfordele) fra Kina, de er ikke til at stole på, tror de har monopol og derfor kan gøre med allerede indgåede kontrakter som de har lyst.

Mit første møde med HERIS var tilbage i begyndelsen af dette årtusinde ved et orienteringsmøde mellem bl.a. daværende Togmodelle (B-vogne), MJ-blade og forhandlere. Der var ikke det HERIS ikke ville og kunne. Som jeg husker det senere, fik nogen taget en vis del i.f.m. ”samarbejdet”, ”DU/I leverer, vi tjener HVIS der kommer et resultat”.

Gennem tiden har jeg set planlagte nyheder mv., men i hvert tilfælde det lovede til bl.a. Danmark (og Sverige) blev væk.

Nyheder i 2023, en gul fransk postvogn i produktion allerede, bliver tilsmudset, eller som det sikkert vil fremstå, ”sidste års formnyhed fremkommmer i år som farvevariant og udleveres til forhandlerne på et senere tidspunkt” Sad( .

Jeg tror nok at jeg som importør/forhandler vil tænke mig gevaldigt om før end jeg satte penge i nogle varer. Men det er jo min mening.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

 

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

I Holland har vi længe omtalt det årlige Heris-katalog som 'eventyrbogen'.

Jeg tager ikke dette mærke seriøst. Iris og Herman Richthammer er en slags modeljernbaneklovne.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Steffen Dresler

NIL

Indlæg: 241

PB  Blog  Hjemmeside

Kære alle

 

For lige at visualisere mit og Gerts bemærkninger til HERIS "ønske bog" se dette link:

Deutsche Reisezugwagen (heris-modelleisenbahn.de)

Gå ind under f.eks. Skandinavien og se planlagte ting. De varenumre med streg under er materialiserede. Det samme for CIWL, hvor det kun er type P der er blevet til noget. CIWL vognene blev annonceret for over 10 år siden, DSB meget tidligere.

Lettere omskrevet "Rider man ikke samme årti man sadler". Party

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

__________________

Steff

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Klovneduoen har endnu engang optaget en video:

https://www.youtube.com/watch?v=HMTssKqn9LE

Tip: lav stærk kaffe først, for du skal lytte til 12 minutters drilleri. Så er der nogle billeder af klodset portrætterede russiske modeller. Endelig tegninger af vogne, der kan være udført i anden halvdel af dette århundrede. Eller ikke, selvfølgelig, for der skal være noget at smile af.
Wink

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.