Picture

Ole

Indlæg: 246

PB  Hjemmeside

Heris 2012 nyheder

Heris 2012 nyheder : http://www.heris-modelleisenbahn.de/news/news.html .

 

Især den svenske personvogn AB8K glæder jeg mig til - hvis den nogensinde kommer - men også Gbs/Zts vognen fra CSD har jo været på danske skinner i stort antal.

 

__________________

Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Den svenske personvogn er meget interessant. Der er mere at vælge imellem inde på www.nmj.no

Der er også forskellige andre vogntyper der har været igennem Danmark, bl.a. den svenske G-vogn.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Ole skrev:

Heris 2012 nyheder : http://www.heris-modelleisenbahn.de/news/news.html .

 

Især den svenske personvogn AB8K glæder jeg mig til - hvis den nogensinde kommer

Også jeg - især på grund af dens "efternavn" K.

(K = København, dvs. at vognen havde færgekroge til brug ved Helsingør- Helsingborg overfarten, sådan at vognen kunne bruges i internationale tog via Øresund).

Det kunne være interessant, hvis B5-vognene (også med "efternavnet" K) også udkom som H0-model fra "en af de store" (småseriemodeller til 500-600 kr/vogn eller mere, og eventuelt håndfremstillet færdigmodel eller byggesæt af ætset messing, grovkornede tinstøbninger, ildelugtende epoxyresin eller måske endda laserskåret pap eller træfinér har for mig absolut ingen interesse).

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

cbt skrev:
Det kunne være interessant, hvis B5-vognene (også med "efternavnet" K) også udkom som H0-model fra "en af de store" (småseriemodeller til 500-600 kr/vogn eller mere, og eventuelt håndfremstillet færdigmodel eller byggesæt af ætset messing, grovkornede tinstøbninger, ildelugtende epoxyresin eller måske endda laserskåret pap eller træfinér har for mig absolut ingen interesse).

Læs og kig dog på hvad "Skovsøekspressen" skriver. Du kan sagtens få en B5K-vogn fra Norsk Modeljernbane, enten hos www.nmj.no eller www.mjhobby.se. Og der er altså ikke meget forskel på en B5 og en B5K. K'et kal du evt selv tilføje. Tilmed er B5 nok lettere at få fat i end Heris' proklamerede produkter, som i den grad har det med aldrig at blive til virkelighed.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

UTJ skrev:

[Læs og kig dog på hvad "Skovsøekspressen" skriver. Du kan sagtens få en B5K-vogn fra Norsk Modeljernbane, enten hos www.nmj.no eller www.mjhobby.se. Og der er altså ikke meget forskel på en B5 og en B5K. K'et kal du evt selv tilføje. Tilmed er B5 nok lettere at få fat i end Heris' proklamerede produkter, som i den grad har det med aldrig at blive til virkelighed.

Jeg tror også først på at modellerne bliver til noget, når jeg ser dem stå hos forhandlerne. Den svenske personvogn AB8K-vogn (katalog nummer 14611) har været efterspurgt i årevis (Roco fremstillede engang en vogn der mindede om) og ville være dejlig at få på banen. 

Billede

De danske Bn-vogne, som tidligere blev udsendt under firmanavnet Togmodelle (Tog&Tekno i Aalborg), er nok mere end tvivlsomme og det er da rørerende at se, at det gamle B-vognsprojekt er nævnt i deres sortiment.

Svend

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.