Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 138

PB

Heljan MY 1156 manglende rangerhåndtag

Jeg har en MY 1156 med sluttere på vej hjem, men opdager på billederne at der tilsyneladende ikke er rangerhåndtag på hjørnerne af snuderne som der plejer, jeg har lidt svært ved at finde billeder af originalen uden håndtag. Er der nogen der ved om det er en "ups" eller om den kørte uden håndtag hos DSB på et tidspunkt  ?

 

Mvh

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

gemiko

40 år ved DSB og Modelbaner siden 1960

Greve

Indlæg: 139

PB  Hjemmeside

Hej Henrik.

Der er lidt billeder her: www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=181

- og jeg har også kigget lidt på billderne af Heljan's udgave af MY 1156 med slutlanterner, og her ser det ud til at være en 'ups' - idet billederne af den 'rigtige' MY 1156 viser håndtag på siderne af snuderne, og de ser ud til ikke at være der på Heljan's model.

 

__________________

Med altid venlig hilsen "- og med hyppig brug af fløjten".

Gerner

Jeg kører H0 dansk epoke (III -) IV - 2 skinne.

 Jeg bruger Lenz digital DCC.

Medlem af DE5 og FREMO.

www.gemiko.dk

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 138

PB

Morgen

 

Dem har jeg også set, der er håndtag på alle billederne, det er de små håndtag på hjørnerne som altid har været en del af den støbte overdel hos Heljan og fået en gang sort farve, på billederne af modellen er den helt glat om snuden uden håndtag.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

De ændrede formen dengang de lavede 1159 og 1101 i nogle meget begrænsede oplag. Noget siger mig det var i forbindelse med jubilæet for MY i Danmark i 2004, men jeg er ikke sikker. Min 1159 har ihvertfald de bøjler, men de er påsatte af metal. 

 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.