Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Heljan 2019

http://www.bahnorama.ch/data/downloads/Heljan/Heljan_Katalog_2019.pdf

mvh,
Gert (fra Holland)

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 2 kan lide

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

PB

Skal det forståes at Heljan kommer med en MY i størrelse N 

Og genoptryk af alle deres vogne stort set ? 

Eller er det mig der overfortolker på deres 2019 katalog ?

Og når man nu laver et katalog kunne man så i det mindste ikke smide et skørt eller plov på de MX og MYer det ser sgu lidt halvfærdigt ud  Puzzled

Denis Petersen

Like 0 kan lide

Picture

sorensen_dk

PB

Som antydet ligner det i mistænkelig grad et bagkatalog til trods for, at enkelte artikler er mærket N E U !

Og fascinerende at de fleste af deres 60/70er byggesæt stadig er lagervare -- respekt!

Like 0 kan lide

Picture

ct

PB

Kataloget angiver de formnyheder som allerede er annonceret samt varer, som Heljan fortsat har på lager. 

Det er reelt kun MaK og DA-vognen, som ikke allerede kan bestilles og leveres.

Heljans tempo i udviklingen af danske modeller er ikke just som det ses hos andre producenter. Men respekt for de fortsat leverer formnyheder til det danske marked.

Like 1 kan lide

Picture

Torben Z.

PB  Hjemmeside

Hej Gert.

Lidt trist at du ikke lige kigger lidt på forsiden af kataloget, inden du sender det ud i dette forum som et 2019 katalog fra Heljan  Sad

Øverste til venstre på kataloget står der 2018/2019 !!!

Hvorfor det er anført som et 2019 katalog hos Bahnorama Modeleisenbahn kan der kun gisnes om, men det forklare hvorfor "Nyhederne" allerede er kendt i DK og fremkalde nogle spøjse kommentarer fra nogle af brugerne  Wink

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Torben Z. skrev:

Hej Gert.

Lidt trist at du ikke lige kigger lidt på forsiden af kataloget, inden du sender det ud i dette forum som et 2019 katalog fra Heljan  Sad

Øverste til venstre på kataloget står der 2018/2019 !!!

Hvorfor det er anført som et 2019 katalog hos Bahnorama Modeleisenbahn kan der kun gisnes om, men det forklare hvorfor "Nyhederne" allerede er kendt i DK og fremkalde nogle spøjse kommentarer fra nogle af brugerne  Wink

Jeg forstår ikke problemet. Det er et tysksprogligt katalog, hvor Heljan selv nævner året 2019. Herudover er Mak 650D-lokomotiverne nævnt heri. De er virkelig nye. Så vidt jeg ved, er de endnu ikke til salg i øjeblikket.

Men hvis du har nyere nyheder og har en pdf-fil fra Heljan, der indeholder 2019-2020 nyheder, ville jeg være meget glad, hvis du lægger det på forummet.  Wink

mvh,
Gert

Like 1 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

For yderligere præcisering: selvfølgelig har jeg kigget på kataloget, og efter at jeg så MAK lokomotiverne i det besluttede jeg at placere linket.

Igen: Jeg forstår, at du finder det forvirrende, men jeg kan ikke hjælpe det, at Heljan udgiver kataloger med to år nævnt. For mig var det vigtigste den detaljerede produktbeskrivelse af MAK lokomotiverne.

mvh,
Gert

Like 7 kan lide

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

PB

Gert 

Jeg syntes du gør det super godt og at du gider bruge tid på at ligge alle de links op bliv endelig ved jeg nyder godt af det  Big smile :bigsmile: Big smile

Denis Petersen

Like 5 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Mage tak, Dennis.

mvh,
Gert

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.