Picture

hssf5

PB  Hjemmeside

Generel fejl på Fleischmann spor-N 825326, Blue Water dobbeltvognssæt ?

Er der en generel fejl på Fleischmanns Blue Water dobbeltvognssæt nr. 825326 eller har jeg bare været uheldig?????

Jeg har fået et sæt ombyttet, men det nye sæt har samme problem! 

Da jeg tog det første sæt ud af æsken faldt den midterste bogie af, og skruen og dækpladen lå løst i æsken. Jeg samlede vognen, men hvis jeg spændte skruen kunne vogndelene ikke bevæges, jeg løsnede skruen og testkørte vognen, men efter nogle runder faldt skruen af!

Jeg fik vognen ombyttet uden problemer, men da jeg kontrollerede den nye vogn, var skruen den ikke spændt. Efter min mening er det en støbe eller konstruktions fejl, at skruen ikke har en krave så den kan spændes uden at låse de to vogndele.

Jeg kan let løse problemet med sekundlim på skruens gevind, men det er efter min mening ikke acceptabelt at Fleischmann leverer den kvalitet. 

En anden ting som undre mig er at den midterste bogie, bare er en koblings bogie uden kobling, så bogien har et gabende hul i den ene ende! 

Fleischmann bruger tilsyneladende lim på skruer men det er smurt på skruens hoved på min vogn.

Blue Water bogie

Mvh

Henning

Spor-N digital, Fleiscmann skinner, Roco z21, Multimaus og RocRail 

www.smeds.dk

Like 0 kan lide

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

PB  Hjemmeside

Jeg har en del af de vogne, men fra -01 til -17. Jeg har ikke skilt dem ad, men det virker som om (på mine vogne), at skruen (hvis det er det på min vogn) går op igennem de to vogndeles øjer og sidder fast i det øverste øje. Jeg kan dog ikke se hvordan. Men jeg kan se skruens anden ende, når jeg fjerner de to metal-planker, der dækker mellemrummet imellem de to vogndele. Skruen kan man dreje på, lige så tosset man vil - den løsner sig ikke og falder ikke nogen steder. Der er heller ikke lim at se nogen steder.

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide

Picture

hssf5

PB  Hjemmeside

Hej Bo

På min vogn er bogien skruet fast nedefra og skruen holdet de to dele sammen, dækpladerne skjulet bare mellemrummet.

Mvh

Henning

Spor-N digital, Fleiscmann skinner, Roco z21, Multimaus og RocRail 

www.smeds.dk

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.