Picture

Vasbye

Fuglebølle

Indlæg: 39

PB

ESU Class 66

ESU Class 66

På Hobbymessens 2. dag var der kommet en sending ESU Class 66 i div. nordiske varianter. Jeg havde selv fornøjelsen af at erhverve mig en NSB Cargo Net.

Jeg har endnu ikke nået at lave nogle optagelser med der med fandt dette på nettet: http://www.youtube.com/watch?v=3vOgJye0EHc som på bedste vis demonstrere alle funktionerne.

Bemærk især lyden fra hjulene når lokomotivet passere kurver / sporskiftere, gnisterne fra undervognen når toget bremser samt lyset i instrumentpanelet.

 

Jeg er meget overrasket over at lokomotivet kan køre både 2 og 3 skinne i samme udgave, samt den enorme vægt (lidt over 600g) og helt unikke trækkraft.

 

Smile

Vasbye

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Jeg glæder mig rigtig meget til at se den i "real live" udgave Smile

Nu kører jeg selv AC og jeg er lidt skeptisk omkring disse modeller fra ESU. Deres BR 151 lokomotiver har der nemlig været mange problemer med ved AC drift. Så jeg er spændt på om de har fået løst problemet Puzzled

Like 0 kan lide
Top

Picture

Busk

Indlæg: 475

PB

hvilke problemer har der været i forbindelse med AC modeller?

Jeg har selv BR151 og kører AC men har så åbenbart været heldig, for jeg har intet 

haft at udsætte på kørsel/drift.

 

VH Torben

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Problemet for ESU og tidligere også Heljan er, at hjulene skal opfylde både NEM 310 og NEM 340. Det er, så vidt jeg kan se, ikke muligt, hvilket nemt kan konstateres ved at sammenligne målet "k", der i 3-skinne maximalt må være 15,0 mm og i 2 skinne minimalt må være 15,1 mm. Denne forskel kan føre til afsporinger i sporskift og kryds. Hilsen Gert Wink
Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.594

PB

Angående ESU BR 151, så har de en løsning: http://www.esu.eu/support/tipps-tricks/br151-radsaetze-einstellen/
__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vasbye

Fuglebølle

Indlæg: 39

PB

Jeg har testet både på mit eget 2-skinne anlæg og som forventet køre det fint der, faktisk over al forventning. Vægten kommer virkelig til sin ret der.

Jeg har også testet på en 3-skinne testbane med kun få sporskifter og jeg kunne ikke konstatere nogle problemer her, men som sagt så er det kun en testbane med C-skinner.

 

Smile

Vasbye

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Bent_P skrev:
Angående ESU BR 151, så har de en løsning: http://www.esu.eu/support/tipps-tricks/br151-radsaetze-einstellen/ 

 

Jeg har godt bemærket deres løsning, men rent principelt så synes jeg det er rigtig skidt, at man selv skal udføre vigtige tilretninger på så dyrt et lokomotiv Sad

Men jeg er glad for at høre at der måske ikke er de store problemer med BR 151 på AC skinner. Jeg har meget længe været varm på Br 151 modellen Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.