På Hobbymessens 2. dag var der kommet en sending ESU Class 66 i div. nordiske varianter. Jeg havde selv fornøjelsen af at erhverve mig en NSB Cargo Net.
Jeg har endnu ikke nået at lave nogle optagelser med der med fandt dette på nettet: http://www.youtube.com/watch?v=3vOgJye0EHc som på bedste vis demonstrere alle funktionerne.
Bemærk især lyden fra hjulene når lokomotivet passere kurver / sporskiftere, gnisterne fra undervognen når toget bremser samt lyset i instrumentpanelet.
Jeg er meget overrasket over at lokomotivet kan køre både 2 og 3 skinne i samme udgave, samt den enorme vægt (lidt over 600g) og helt unikke trækkraft.
Vasbye
LasseSteen
Indlæg: 1.766
Jeg glæder mig rigtig meget til at se den i "real live" udgave
Nu kører jeg selv AC og jeg er lidt skeptisk omkring disse modeller fra ESU. Deres BR 151 lokomotiver har der nemlig været mange problemer med ved AC drift. Så jeg er spændt på om de har fået løst problemet
Busk
Indlæg: 477
hvilke problemer har der været i forbindelse med AC modeller?
Jeg har selv BR151 og kører AC men har så åbenbart været heldig, for jeg har intet
haft at udsætte på kørsel/drift.
VH Torben
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
gejo
Indlæg: 674
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.621
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Vasbye
Fuglebølle
Indlæg: 39
Jeg har testet både på mit eget 2-skinne anlæg og som forventet køre det fint der, faktisk over al forventning. Vægten kommer virkelig til sin ret der.
Jeg har også testet på en 3-skinne testbane med kun få sporskifter og jeg kunne ikke konstatere nogle problemer her, men som sagt så er det kun en testbane med C-skinner.
Vasbye
LasseSteen
Indlæg: 1.766
Jeg har godt bemærket deres løsning, men rent principelt så synes jeg det er rigtig skidt, at man selv skal udføre vigtige tilretninger på så dyrt et lokomotiv
Men jeg er glad for at høre at der måske ikke er de store problemer med BR 151 på AC skinner. Jeg har meget længe været varm på Br 151 modellen