Picture

ladvogn

Indlæg: 84

PB  Blog

ESU 50709 vognbelysning

Billede
Jeg er ved at installere en ESU 50709 vognebelysning.
Den skal kortes af for at kunne være i vognen. Det gøres normalt ved at save ved de stiplede linier, men for at få "den sidste" LED med, vil jeg gerne save ved det punkt penslen peger på.
Kan jeg gøre det uden at ødelægge noget?

Hvordan anvender man de afsavede stumper til f.eks. husbelysning?

Like 0 kan lide
Top

Picture

ladvogn

Indlæg: 84

PB  Blog

Der kom ingen svar på mit spørgsmål om afkortning.
Så nu har jeg prøvet at afkorte vognbelysningen som markeret.

Den fungerer fint bagefter, også den LED tættest på save-stedet

Like 0 kan lide
Top

Picture

Wirring

Måløv

Indlæg: 5

PB

Hej

Hvordan gjorde du det med afkortningen ?

Hvilket værktøj ?

Hvordan holdt du lysskinne fast ??

Jeg har lige ødelagt en Esu50709 så jeg vil gerne hører dine erfaringer Smile

Med venlig hilsen

Erik Wirring

Like 0 kan lide
Top

Picture

ladvogn

Indlæg: 84

PB  Blog

Jeg har et sæt med skærekasse og finttandet sav.

Det har jeg også brugt til at save vogne over med når de skulle ombygges.

Skærekassen er aluminium og savklingen kan skiftes.

Sættet er fra Excelblades USA.

Skærekassen og emnet holdes fast mod kanten af arbejdsbordet med den ene hånd og der saves med den anden.

Skærekassen har en fremspringede kant på undersiden, så det er nemt at holde

AttachmentStørrelse
709BBE42-E80B-4991-A77A-C8F446FFA21F.jpeg 2.87 MB
Like 0 kan lide
Top

Picture

ladvogn

Indlæg: 84

PB  Blog

Hvordan ødelagt?

Hvis du saver den over "et par steder" ved de markederede punkter, så der bliver intakte stykker ud af det, kan du lodde de brugbare stykker sammen vhja loddepunkterne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Wirring

Måløv

Indlæg: 5

PB

Hej

Jeg kan ike kontakte decoderen efter jeg havde savet en ende. af. LokProgrammeren som jeg havde aftestet lysskinne med inden, kan ikke længere læs eller skrive data. Lige da jeg satte strøm til efter operationen kom der kortvarigt et lysglmt i 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.150

PB  Hjemmeside

Det kortvarige lysglim tyder på, at du har skabt en kortslutning i forbindelse med, at du savede den over. Altså at to printbaner har fået en forbindelse, de ikke skulle have haft.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 590

PB  Blog

Wirring skrev:

Hej

Jeg kan ike kontakte decoderen efter jeg havde savet en ende. af. LokProgrammeren som jeg havde aftestet lysskinne med inden, kan ikke længere læs eller skrive data. Lige da jeg satte strøm til efter operationen kom der kortvarigt et lysglmt i 

Den er helt sikkert død med det du beskriver. Sørgede du for at pudse kanten ren med sandpapir inden du satte strøm til?

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Wirring

Måløv

Indlæg: 5

PB

Næh det gjorde jeg ikke, det læste jeg ingen steder.   Sad

Min 'togpusher' sagde, da jeg købte en ny ESU50709, at det nok var fordi jeg havde brugt en for grovtandet nedstryger, så der var opstået kortslutninger mellem print banerne inde i pintkortet --hvilket jo stemmer fint med din forklaring. Han anbefalede at benytte en skævbidder istedet. Det virkede fint.  Smile

Mvh

Erik Wirring

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.