Der er - næsten - en dansk nyhed, der gemmer sig i videoen: Der kommer tilsyneladende nye gastankvogne fra Dalsøgas i Hamburg, og de var i det mindste danskejede.
Historien om Dalsøgas kan læses her på Aarhus Wiki, hvor man kan læse, at ejerskabet til de mange jernbanevogne rundt i Europa efter selve gasselskabets kollaps overgik til Henry Dalgaard Sørensen, der drev denne del af virksomheden videre.
Personligt kan jeg tilføje, at jeg voksede op med familien Dalgaard Sørensens luksusvilla i Brabrand som - næsten - nærmeste nabo. Den lå lige overfor skolen, og min mor havde familiens børn som lærer. En ofte gentaget anekdote var om en søn, der kom i skole kort efter sommerferien og som den eneste ikke havde fået bundet sin nye danskbog ind. Han var oprigtigt ked af det - men "familien havde haft mange gæster aftenen før, og stuepigen havde altså ikke haft tid til at binde den ind."
Personligt kan jeg tilføje, at jeg voksede op med familien Dalgaard Sørensens luksusvilla i Brabrand som - næsten - nærmeste nabo. Den lå lige overfor skolen, og min mor havde familiens børn som lærer. En ofte gentaget anekdote var om en søn, der kom i skole kort efter sommerferien og som den eneste ikke havde fået bundet sin nye danskbog ind. Han var oprigtigt ked af det - men "familien havde haft mange gæster aftenen før, og stuepigen havde altså ikke haft tid til at binde den ind."
ESU har præsenteret en ny model i Dortmund, der også er umiddelbart tilgængelig: Deutz KG 230 B.
De tilgængelige modeller: 31432 Diesellok, H0, KG 230 B, 1 BASF, grau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC 31433 Diesellok, H0, KG 230 B, Lok 3 Bundespost, rot, Ep. III, Vorbildzustand um 1967, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC 31434 Diesellok, H0, KG 230 B, V 570 RAG, orange, Ep. IV, Vorbildzustand um 1972, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC 31437 Diesellok, H0, KG 230 B, 4 Südzucker, blau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1985, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC 31440 Diesellok, H0, KG 230 B, 3 Kali & Salz, grün, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC 31442 Diesellok, H0, KG 230 B, Werk 1 Preussag, rot, Ep. V, Vorbildzustand um 1992, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
mvh, Gert
Veenendaal Netherlands
pdf: http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2021/52971_Fruehjahrsneuheiten_EEE_Digital_2021_DE_1.Auflage_eBook.pdf
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
LasseSteen
Hej Gert,
Ved du om der kommer et særskilt 2021 katalog på vognene fra ESU ? Eller er der bare ingen 2021 nyheder på vogne fra ESU ?
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Efterårsnyheder: https://www.youtube.com/watch?v=kSHhoDWq9Mc
mvh,
Gert
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Der er - næsten - en dansk nyhed, der gemmer sig i videoen: Der kommer tilsyneladende nye gastankvogne fra Dalsøgas i Hamburg, og de var i det mindste danskejede.
Historien om Dalsøgas kan læses her på Aarhus Wiki, hvor man kan læse, at ejerskabet til de mange jernbanevogne rundt i Europa efter selve gasselskabets kollaps overgik til Henry Dalgaard Sørensen, der drev denne del af virksomheden videre.
Jo, der var mange penge i flaskegas engang.
MVH
Lars
LasseSteen
Jo, der var mange penge i flaskegas engang.
Tak for at dele den historie Lars
Den var sjov og jeg smiler her
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
ESU har præsenteret en ny model i Dortmund, der også er umiddelbart tilgængelig: Deutz KG 230 B.
De tilgængelige modeller:
31432 Diesellok, H0, KG 230 B, 1 BASF, grau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
31433 Diesellok, H0, KG 230 B, Lok 3 Bundespost, rot, Ep. III, Vorbildzustand um 1967, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
31434 Diesellok, H0, KG 230 B, V 570 RAG, orange, Ep. IV, Vorbildzustand um 1972, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
31437 Diesellok, H0, KG 230 B, 4 Südzucker, blau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1985, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
31440 Diesellok, H0, KG 230 B, 3 Kali & Salz, grün, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
31442 Diesellok, H0, KG 230 B, Werk 1 Preussag, rot, Ep. V, Vorbildzustand um 1992, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC
mvh,
Gert
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Video: https://www.youtube.com/watch?v=IOCIrzuMR_Q
mvh,
Gert
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Så er Dalsøgas vognene kommet til landet - og de er mægtig fine, synes jeg.
MVH
Lars