Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

ESU 2021

https://youtu.be/0toh5p4Tjn4

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

pdf: http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2021/52971_Fruehjahrsneuheiten_EEE_Digital_2021_DE_1.Auflage_eBook.pdf

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Hej Gert,

Ved du om der kommer et særskilt 2021 katalog på vognene fra ESU ? Eller er der bare ingen 2021 nyheder på vogne fra ESU ? 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Jeg ved, at ESU vil annoncere mere senere på året. Forhåbentlig vedrører det vognene.

mvh,
Gert
__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Efterårsnyheder: https://www.youtube.com/watch?v=kSHhoDWq9Mc

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Der er - næsten - en dansk nyhed, der gemmer sig i videoen: Der kommer tilsyneladende nye gastankvogne fra Dalsøgas i Hamburg, og de var i det mindste danskejede. Smile

Historien om Dalsøgas kan læses her på Aarhus Wiki, hvor man kan læse, at ejerskabet til de mange jernbanevogne rundt i Europa efter selve gasselskabets kollaps overgik til Henry Dalgaard Sørensen, der drev denne del af virksomheden videre.

Personligt kan jeg tilføje, at jeg voksede op med familien Dalgaard Sørensens luksusvilla i Brabrand som - næsten - nærmeste nabo. Den lå lige overfor skolen, og min mor havde familiens børn som lærer. En ofte gentaget anekdote var om en søn, der kom i skole kort efter sommerferien og som den eneste ikke havde fået bundet sin nye danskbog ind. Han var oprigtigt ked af det - men "familien havde haft mange gæster aftenen før, og stuepigen havde altså ikke haft tid til at binde den ind."

Jo, der var mange penge i flaskegas engang.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Lars Skjærlund skrev:

Personligt kan jeg tilføje, at jeg voksede op med familien Dalgaard Sørensens luksusvilla i Brabrand som - næsten - nærmeste nabo. Den lå lige overfor skolen, og min mor havde familiens børn som lærer. En ofte gentaget anekdote var om en søn, der kom i skole kort efter sommerferien og som den eneste ikke havde fået bundet sin nye danskbog ind. Han var oprigtigt ked af det - men "familien havde haft mange gæster aftenen før, og stuepigen havde altså ikke haft tid til at binde den ind."

Jo, der var mange penge i flaskegas engang.

Tak for at dele den historie Lars

Den var sjov og jeg smiler her  Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

ESU har præsenteret en ny model i Dortmund, der også er umiddelbart tilgængelig: Deutz KG 230 B.

Billede Billede


De tilgængelige modeller:
31432   Diesellok, H0, KG 230 B, 1 BASF, grau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC    
31433   Diesellok, H0, KG 230 B, Lok 3 Bundespost, rot, Ep. III, Vorbildzustand um 1967, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC    
31434   Diesellok, H0, KG 230 B, V 570 RAG, orange, Ep. IV, Vorbildzustand um 1972, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC    
31437   Diesellok, H0, KG 230 B, 4 Südzucker, blau, Ep. IV, Vorbildzustand um 1985, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC    
31440   Diesellok, H0, KG 230 B, 3 Kali & Salz, grün, Ep. IV, Vorbildzustand um 1982, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC    
31442   Diesellok, H0, KG 230 B, Werk 1 Preussag, rot, Ep. V, Vorbildzustand um 1992, Sound+Rauch, Rangierkupplung, DC/AC

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Video: https://www.youtube.com/watch?v=IOCIrzuMR_Q

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.105

PB  Blog  Hjemmeside

Så er Dalsøgas vognene kommet til landet - og de er mægtig fine, synes jeg. Smile

Billede

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.