Picture

Stemann

Studerende

Hvidovre

Indlæg: 4

PB  Hjemmeside

Drejeskive Märklin 7286

Hej Sporskiftets dejlige brugere

Jeg købte forleden drejeskiven fra Märklin 7286 samt remisen fra Märkln 72883.
Mit problem er jeg ikke kan få k-skinnerne til at passe til remisen, hverken længdemæssigt eller breddemæssigt.
Er der nogle der har fået det til at lykkes med remisen kombineret med skinnerne som vil fortælle hvad den rigtige kombination af skinner er. Samt hvordan skinnerne skal sidde på drejeskiven, om det er hver anden eller hvordan?

Glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Phillip Stemann

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Find et katalog, der er en tegning, som viser, at Du skal bruge 2 stk. 2206

Du spurgte også om fordelingen og her er det hver 2. der skal bruges som tilslutning ( Du har købt en 15 graders remise, så her kan Du selv tælle det ud ..... )

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hej Philip

Prøv at kigge lidt på denne Wiki-side på Sporskiftet.dk  :

http://www.sporskiftet.dk/wiki/marklin-cs2-digitalstyret-drejeskive-marklin-7186-k84-7286-7686

Se Specielt PDF-Vejledningen til Marklin 7286 ( 2011-udgaven ) og se Specielt side 21-23 for en

løsning af dit Problem sammen med Marklin 72883 Remisen.

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 583

PB

Hej

Jeg har en Heljan rundremise og købt 7286 drejeskiven og er ikke synderlig begejstret for den sammenblanding, et af produkterne passer ikke til hinanden, og det er frustrende at man ikke får den fornødne vejledning, det være sig Marklin eller Heljan som burde have deres materiale i orden, og her er det Hejjan som laver noget til et eksisternede produkt, min remise er godt nok 25 gammel noget af Heljans første produkter, man kunne også købe en drejeskive fra Heljan som ikke havde motor eller anden mulig tilslutning.

De i denne tråd http://www.sporskiftet.dk/wiki/marklin-cs2-digitalstyret-drejeskive-marklin-7186-k84-7286-7686 giver ikke et retvisende billede, min remise ligner godt nok det første billede med samle anvisning men det er da en Marklin remise ikke !!!

hjælp ønskes.

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Märklin drejeskiven kan påmonteres skinner for hver 7,5 grad ( = 48 spor ), så der også kan laves 15 / 22,5 o.s.v.

Og det står da udemærket beskrevet i et Märklin katalog under 7286

 

Så har Du Din remise, hvor Du skal have bestemt graderne mellem to porte, så det er blot at finde nogle skinner og en gradmåler .....

Men det er sikkert 7,5 eller 15 grader, så prøv med 3 skinnetilslutninger + et par skinner først med 7,5 grad ( = ingen mellemrum ) eller 15 grader ( med mellmerum ) og sæt Din remise ned over skinnerne

En remise med 7,5 grad har lang afstand til skiven, medens en 15 grader kommer tættere på ....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.