Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

DB BR 232

Hola alle i kære mennesker Jeg har besluttet mig for at jeg skal have 1-2 DB BR232 Men jeg er lidt i tvivl om fra hvilken producent Nogle der har erfaringer med de forskellige mærker ?? Mvh Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Jeg har en af Märklins, den køber jeg ikke endnu en af. Den kører bare ikke så godt som de 2 ældre Roco jeg har.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Hej Dennis,

Jeg er selv stor fan af hele denne "Ludmilla" serie. Jeg har en 8 stk i forskellig bemaling og litra. Alle er fra Brawa og Roco. Trix/Märklins og Pikos modeller er lidt for "skrabede" for mig. Både Brawa og Rocos modeller er virkelig fine med rigtig mange flotte detaljer og så er køreegenskaberne rigtig gode. Så jeg vil absolut anbefale dig at kigge på Roco´s og Brawas udvalg. Der findes både Br132, BR232 samt BR234 . . og i forskellige epoker samt bemaling Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Det lyder super så håber jeg at pusheren har dem ellers må der jo søges andre steder Jeg har ikke helt kunne finde finten i de forskellige maskiner endnu men det vil så også blive mine første udlandske maskiner Smile Denis Petersen
Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

Kører du AC eller DC? Hvis AC så smid en PM - jeg tror jeg kan hjælpe dig billigt på vej Smile
Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

ct skrev:
Kører du AC eller DC? Hvis AC så smid en PM - jeg tror jeg kan hjælpe dig billigt på vej Smile

Jeg har også sendt dig en PM Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Jeg kører DC Smile
Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 405

PB

Husk lige at hvis du vil have østtysk diesel, så kommer Piko med 130 og 131 inden så længe. De kommer i Pikos Expert serie, så prisen bliver ikke så overvældende. 

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

De skal så IKKE være østtyske for mit vedkommende men tak for info Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Thomas Jespersen skrev:

Husk lige at hvis du vil have østtysk diesel, så kommer Piko med 130 og 131 inden så længe. De kommer i Pikos Expert serie, så prisen bliver ikke så overvældende. 

Thomas

Jeg har set nogle billeder og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er imponeret. De ser meget skrabede ud og har desværre også Piko´s lidt skinnende plastic look. Det er som alt hvad de laver i DR farver bliver lidt for "plastic agtige" at se på. Jeg synes heller ikke selve designet er helt nøjagtigt. Modellerne ser lidt lave ud synes jeg. Men mon ikke jeg må have en af hver alligevel. Så må man jo patinere lidt så plastic look´et bliver lidt mindre hidsigt  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

ALLE andre ludmilla loks kan godt bøje sig i støvet for denne model - en Roco 132 med Zimo decoder - med specialfremstillet lyd fra en 132 (tysk pendant til danske loksounds). Se videoen og skru op for lyden (ja - denne lyd fås både til TT og H0): http://youtu.be/pdUj38J06PI Hilsen Ct
Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

ct skrev:
ALLE andre ludmilla loks kan godt bøje sig i støvet for denne model - en Roco 132 med Zimo decoder - med specialfremstillet lyd fra en 132 (tysk pendant til danske loksounds). Se videoen og skru op for lyden (ja - denne lyd fås både til TT og H0): http://youtu.be/pdUj38J06PI Hilsen Ct

 

Hold da helt ferie hvor det lyder godt . . . jeg sidder jo her og savler.

Sidder der ikke en Zimo dekoder som standard i Roco modellen ? Det mener jeg da der gør i min BR234 fra Roco. Men der er godt nok et stykke op til den fantastiske lyd på klippet her. Tak skæbne hvor det lyder godt og meget naturtro.

Kan man købe/anskaffe sig denne fantastiske lyd ? De har måske endda også den helt ægte BR 218 lyd ?

Lyden i de nye Roco modeller af BR218 er bortset fra dét helt fin, men Märklins er meget skuffende og desværre et godt stykke fra den ægte vare. Men det var så lidt et sidespor  Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

Hej Lasse Der er tale om et privat firma der "pusher" lydfilerne. Jeg ved at de har solgt et færdigopsat Roco 132 med Zimo og lydfilen samlet men mener at disse er udsolgt. Her er linket til Henning modellbahn: http://henning-modellbahn.de/index.php?full_view=509&n1=2&n2=8&n3=49&n4=... Mvh
Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Nu har jeg så søgt på nettet og fundet en ROCO 72699 MED lyd til den DYRE sum af 1388 Kr. 

 

Så den skal lige shoppes og bringes hjem 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

ct skrev:
Hej Lasse Der er tale om et privat firma der "pusher" lydfilerne. Jeg ved at de har solgt et færdigopsat Roco 132 med Zimo og lydfilen samlet men mener at disse er udsolgt. Her er linket til Henning modellbahn: http://henning-modellbahn.de/index.php?full_view=509&n1=2&n2=8&n3=49&n4=... Mvh

tusind tak, det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Denis Schuster Petersen skrev:

Nu har jeg så søgt på nettet og fundet en ROCO 72699 MED lyd til den DYRE sum af 1388 Kr. 

 

Så den skal lige shoppes og bringes hjem 

Hej Dennis,

Tillykke med købet. Den kan du godt glæde dig til at få hjem. Den kører rigtig godt og lyder faktisk også rigtig godt. 

Den har også rigtig mange fine detaljer  Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.