Picture

1090Pay

Vognføre

Indlæg: 5

PB

Bodan eller DSB 1:87 dobbet trælast vogne

Hej, jeg har ervervet mig to ens drejeskammel vogne der er monteret med een gammel DSB 1:87 kobling sant en gammel Bodan kobling i anden ende, det ser ud til at være original koblinger begge, men jeg kan ikke finde de/de modeller i kataloger eller andet fra Bodan eller DSB 1:87, kan nogen hjælpe med oprindelse og rigtig fabrikant

hilsen 1090Pay87

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

1090Pay skrev:

Hej, jeg har ervervet mig to ens drejeskammel vogne der er monteret med een gammel DSB 1:87 kobling sant en gammel Bodan kobling i anden ende, det ser ud til at være original koblinger begge, men jeg kan ikke finde de/de modeller i kataloger eller andet fra Bodan eller DSB 1:87, kan nogen hjælpe med oprindelse og rigtig fabrikant

hilsen 1090Pay87

Det ville unægtelig have været rart med et billede af bunden af vognene samt længden.

Det kunne ligne noget hjemmebyg fra 1950'erne baseret på en undervogn fra BODAN.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

1090Pay

Vognføre

Indlæg: 5

PB

Hej Torben, jeg sender lige et billede af bunden samt mål, uden puffer 92,8 mm, med 101,5, tak for din hurtige kommentar, du har sikker ret, da der også var et stort antal løsdele , puffer,hjul, sider til to forskellige buggityper (støbt metal), og nogle nye papirsider til såvel person som godsvogne, det ser ud som der erlagt en plade med bræddeaftegning oven på bunden (dækker de nitter der holder koblingerne)

Med venlig hilsen

1090PayBund Bodan trælast vogn

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

1090Pay skrev:

Bund Bodan trælast vogn

Hej.

Dine opgivne mål svarer til målene på litra HD og IA m.fl. i BODANs godsvognsserie - ialt var der 3 forskellige længder.

Øverst ses en litra HD = samme undervogn som dine 2 trælastvogne.

Til sammenligning er nederst en lidt kortere ølvogn.

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

1090Pay

Vognføre

Indlæg: 5

PB

Hej Torben Z, hvis du kender nogen der mangler boggisider eller enkelte puffer, sender jeg gerne mod betaling af brevtakst, når jeg kommer over til min bane måler jeg lige afstand mellem hjul på boggisider, er nu målt der er 29 mm mellem akslerne,og der er to versioner med og uden bremsebakker, jeg har også et større antal til godsvogne, de er dog lidt rustne (præget blik)

Tak for din hjælp

Venlig hilsen

1090 Pay Randlev Smile

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.