10.327 Café "De Statie" er superflot og kunne sagtens være fra en dansk provinsby.
Vi havde en meget lignende bygning i den anden ende af gaden, hvor jeg bor - kaldet "Café Snusenborg" - måske et meget passende navn til en lokal knejpe
Kirken nr. 10.328 kunne også sagtens være fra en dansk provinsby - og den er også superflot!
Pakvognen Stalen D med 6 døre er guf for os, som dyrker internationale tog i Danmark - den glæder jeg mig til at få fingrene i.
Vi havde en meget lignende bygning i den anden ende af gaden, hvor jeg bor - kaldet "Café Snusenborg" - måske et meget passende navn til en lokal knejpe
Kirken nr. 10.328 kunne også sagtens være fra en dansk provinsby - og den er også superflot!
Café Snusenborg, det er i Frederikshavn, hvis jeg husker rigtigt. Hvad gade igen?
mvh, Gert
Café Snusenborg, det er i Frederikshavn, hvis jeg husker rigtigt. Hvad gade igen?
mvh, Gert
Den lå på hjørnet af Danmarksgade og Nytorv og minder (mig) meget om Artitec's nye café (selvom den ikke ligner ikke 100%).
Her er et gammelt billede fra Bangsbo Museum & Arkiv's billeddatabase - det er bygningen til venstre:
Rundt omkring i Danmark ligger uden tvivl bygninger, som minder lidt mere om Artitec's café (end "Café Snusenborg" gjorde), hvor der er hjørnelisener m.v. - modellen er på mange måder meget "dansk"
Den er bestemt nydelig - Hvilken tidsperiode, vil den kunne høre hjemme i?
Jeg går ud fra, du mener coasteren?
Noordborg er bygget i 1962. Prøv at google på hende: Hun er - vist jeg ellers har forstået det hollandske rigtigt - købt op af en gruppe entusiaster, der er ved at sætte hende i stand, så hun kan komme ud at sejle som veteran-coaster. Helt som vi andre kører veterantog.
Så på mit kommende anlæg fra maj 1962 - vestlige Limfjord - kunne hun nok godt have lagt vejen forbi, f.eks. efter en last tømmer.
Skal dog lige have bygget havn først, men får bl.a. Brug for kul, der skal komme med skib, så der kunne den jo sagtens være interessant. Ellers har jeg kigget meget på Samka, så Peter har bygget. Den er fantastisk og ikke så stor heller
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Downloadable pdf-file
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Artitec Militær: http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/folder-neurenberg-militair-2015?category_id=170
mvh,
Gert
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Og de genoptager produktionen af den store coaster, hvis der er nogen, der ikke har nået at få den.
MVH
Lars
cbt
10.327 Café "De Statie" er superflot og kunne sagtens være fra en dansk provinsby.
Pakvognen Stalen D med 6 døre er guf for os, som dyrker internationale tog i Danmark - den glæder jeg mig til at få fingrene i.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Café Snusenborg, det er i Frederikshavn, hvis jeg husker rigtigt.
Hvad gade igen?
mvh,
Gert
cbt
Café Snusenborg, det er i Frederikshavn, hvis jeg husker rigtigt.
Hvad gade igen?
mvh,
Gert
Den lå på hjørnet af Danmarksgade og Nytorv og minder (mig) meget om Artitec's nye café (selvom den ikke ligner ikke 100%).
Her er et gammelt billede fra Bangsbo Museum & Arkiv's billeddatabase - det er bygningen til venstre:
Rundt omkring i Danmark ligger uden tvivl bygninger, som minder lidt mere om Artitec's café (end "Café Snusenborg" gjorde), hvor der er hjørnelisener m.v. - modellen er på mange måder meget "dansk"
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Tak Carsten!
mvh,
Gert
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Hej Lars,
Og de genoptager produktionen af den store coaster, hvis der er nogen, der ikke har nået at få den.
Det lyder jo rigtig godt! Det er formentlig bare mig der skal have pudset brillerne, men hvor i hvilken PDF har du fundet den gode nyhed?
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Svend
Ballerup
Bemærk at katalog nr 87.099 og 87.100 Chevrolet 3T/CMP også har været indlemmet i det danske miltærs vognpark. Op på en TF-vogn med den (eller dem) .....
Svend
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Peter.
Ingen steder.
Til gengæld står den glade nyhed på forsiden af deres almindelige hjemmeside.
Så mangler vi bare en ordentlig forhandler: Gert - min gamle forhandler Hobbyworld.nl er lukket - hvor køber man Artitec online?
MVH
Lars
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Ingen steder.
Det forklarer sagen, tak! :-)
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Skott
Ingeniør
Den er bestemt nydelig - Hvilken tidsperiode, vil den kunne høre hjemme i?
Med venlig hilsen
Skott
Morten Flindt Larsen
Op på en TF-vogn med den (eller dem) ..... :)
Så mangler vi bare en ordentlig model af en TF-vogn.....
Med venlig hilsen
Morten
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Da' Peter.
Ingen steder.
Så mangler vi bare en ordentlig forhandler: Gert - min gamle forhandler Hobbyworld.nl er lukket - hvor køber man Artitec online?
Jeg har købt to - en til klubben & en til J&B Rail - hos Hobbykæden .....
Ellers er der Scanhobby, men der ingen lager !
Men Hobbykæden er også mindst 100,- kr billigere
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Skott.
Jeg går ud fra, du mener coasteren?
Noordborg er bygget i 1962. Prøv at google på hende: Hun er - vist jeg ellers har forstået det hollandske rigtigt - købt op af en gruppe entusiaster, der er ved at sætte hende i stand, så hun kan komme ud at sejle som veteran-coaster. Helt som vi andre kører veterantog.
Så på mit kommende anlæg fra maj 1962 - vestlige Limfjord - kunne hun nok godt have lagt vejen forbi, f.eks. efter en last tømmer.
MVH
Lars
Svend
Ballerup
Op på en TF-vogn med den (eller dem) ..... :)
Så mangler vi bare en ordentlig model af en TF-vogn.....
(Modeljernbane-)livet er fuldt af kompromiser
Alternativt kan man anvende en Ks-vogn
Svend
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Hej Lars,
Artitec har nu sin egen online butik
En alternativ: http://modeltreinstore.nl/catalogsearch/result/?q=Artitec
mvh,
Gert
Skott
Ingeniør
Hej Lars
ja, det er selvfølgelig coasteren, jeg mente
Skal dog lige have bygget havn først, men får bl.a. Brug for kul, der skal komme med skib, så der kunne den jo sagtens være interessant. Ellers har jeg kigget meget på Samka, så Peter har bygget. Den er fantastisk og ikke så stor heller
Med venlig hilsen
Skott