Hej:-)
i i gang med min 1. Märklin bane med C skinner.
Selvom geometrien ligesom er givet på forhånd, er der dog stadig lidt tolerance man kan arbejde med - i sær på lange stræk og i kurver.
Fik den tanke at lave en lille træklods man man sænke med mellem sporene og derved har man en guide til afstanden.
Nogen der så ved hvor bred den klods skal være?
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Det sikreste er nok at følge NEM, som du bl.a. kan finde her: www.dmju.dk/nem.htm
Bjarne
bqg
Indlæg: 1.102
Hej:-)
i i gang med min 1. Märklin bane med C skinner.
Selvom geometrien ligesom er givet på forhånd, er der dog stadig lidt tolerance man kan arbejde med - i sær på lange stræk og i kurver.
Fik den tanke at lave en lille træklods man man sænke med mellem sporene og derved har man en guide til afstanden.
Nogen der så ved hvor bred den klods skal være?
Skinneafstanden måles fra midt skinne til midt skinne.
Normal skinneafstand mellem to parrallelløbende spor er 77,5 mm for R1 - R2, R2 - R3 og 64,3 for R3 - R4, R4 - R5 så der er to standardklodser der kan blive brug for:
Klodsen skal have sporafstand - sporbredden (2 x halv sporbredde)
77,5 - 40= 37,5 mm
64,3 - 40= 24,3 mm
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Thrane
Indlæg: 995
Hej:-)
i i gang med min 1. Märklin bane med C skinner.
Selvom geometrien ligesom er givet på forhånd, er der dog stadig lidt tolerance man kan arbejde med - i sær på lange stræk og i kurver.
Fik den tanke at lave en lille træklods man man sænke med mellem sporene og derved har man en guide til afstanden.
Nogen der så ved hvor bred den klods skal være?
Skinneafstanden måles fra midt skinne til midt skinne.
Normal skinneafstand mellem to parrallelløbende spor er 77,5 mm for R1 - R2, R2 - R3 og 64,3 for R3 - R4, R4 - R5 så der er to standardklodser der kan blive brug for:
Klodsen skal have sporafstand - sporbredden (2 x halv sporbredde)
77,5 - 40= 37,5 mm
64,3 - 40= 24,3 mm
Mange tak.
Frank-O
Industri-Tekniker
Indlæg: 263
http://proses.com/a1hobbyshop/product_info.php/products_id/86
Sådan
Mvh.
Frank Olesen