Det kommer helt an på hvilken vogn der er tale om.
En del vogne kan uden problemer kører på skinnerne, mens andre vil have en tendens til at afspore. Det er bedste at skifte hjulene, så de passer med afstand og flange.
Det kan godt lade sig gøre på den gamle 2100 serie og tilsvarende 2200 skinner, men ikke de nyere udgaver af K-skinner. Hvilket vil sige skinner fremstillet efter 1986 og frem.
Da Märklin startede produktionen af K-skinner kunne NEM hjul passere sporskift mm, men fra midt 80'erne får 3-skinne hjul og sporskift egen NEM-norm og Märklin begynder at følge denne norm. Herefter er der tale om to i princippet uforenelige systemer.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 402
Det kommer helt an på hvilken vogn der er tale om.
En del vogne kan uden problemer kører på skinnerne, mens andre vil have en tendens til at afspore. Det er bedste at skifte hjulene, så de passer med afstand og flange.
Mvh
Johnni Christensen
Vasbye
Fuglebølle
Indlæg: 39
Jeg oplever at problemet ligger i at skiftesporne kortslutter skinnerne, men kan man 'fixe' det?
gejo
Indlæg: 680
Det kan godt lade sig gøre på den gamle 2100 serie og tilsvarende 2200 skinner, men ikke de nyere udgaver af K-skinner. Hvilket vil sige skinner fremstillet efter 1986 og frem.
Da Märklin startede produktionen af K-skinner kunne NEM hjul passere sporskift mm, men fra midt 80'erne får 3-skinne hjul og sporskift egen NEM-norm og Märklin begynder at følge denne norm. Herefter er der tale om to i princippet uforenelige systemer.
Hilsen
Gert
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Så vit jeg er informeret kørte modelbanen i Hadsten med 2 skinne materiel på K-skinner på deres danske anlæg indtil for nyligt.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner