Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Det lyder ikke så godt. Og det er utroligt syndt, at en udenlandsk producent nu har solgt masser af sine b vogne i korteste tid - selvom Heljans model nok rammer virkeligheden langt bedre. Som jeg har sagt før, med lidt bedre malings/påtryk-detaljer kunne Heljan lave fantastiske modeller af dem. Og ikke kun det. I løbet af de sidste 25 år har de udviklet et utroligt portfolio af danske modeller. Mon ikke man kunne reanimere mange af disse projekter for at få tjent i det mindste lidt småpenge i lille Danmark?? Skinnebusser, Triangelvogne, nye CP vogne fra privatbanerne, manglende y togs varianter... Jeg tror, der ville være mange muligheder, og håber, at der i fremtiden vil komme et eller andet.
Ellers kan jeg kun ønske held og lykke til dem, der har gjort mig danmarksforelsket for 40 år siden - da jeg var 4 år gammelt - med en dansk bondegård og en dansk station (Videbæk).
Heljan kunne lave nye oplag af deres huse i korrekt skala 1:87 i ordentlig plast kvalitet
Det kan koste op til en halv million kr. pr. form, så det sker næppe. Resin eller laserskåret karton kunne være en mulighed i stedet for.
__________________
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Som jeg har sagt før, med lidt bedre malings/påtryk-detaljer kunne Heljan lave fantastiske modeller af dem.
Jeg er helt enig.
Men så hurtigt som A.C.M.E.´s nye DSB vogne er blevet udsolgt i både ind og udland, viser det jo, at der er stor appetit på markedet efter de her vogne. Jeg har heller aldrig forstået, hvorfor Heljans DSB vogne ikke har været til salg flere steder i udlandet.
Jeg kender flere i udlandet, der i mange år har eftersøgt Heljan B, A og AB vogne hos deres lokale forhandlere.
Helt enig! I mangel af industri-model har jeg bygget Benny Søhave's Aabenraa-Volvo fra Shapeways, den er ikke blevet perfekt men er fin at have i mangel af en industri-produceret. Den kan ses her i dens nuværende omgivelser i min "Københavner-vitrine":
__________________
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Rigtig fin Volvo B10m, men en lidt hamper pris på shapeways, synes jeg da..
En ordentlig omgang Volvo B10m fra Heljan vil være velkomne, og gerne en flok B, Bk og BDk o.lign.
Min seneste Heljan investering var Kemi-depotet, byggesæt 1722. Virkelig flot byggesæt, med mange detaljer. Samling er endnu ikke startet, men jeg gælder mig. Absolut et byggesæt til anlæggets forgrund.
Kim Nannesen må være glad for at se, hvor mange der står i kø, for at overtage Heljan og bringe økonomien på en skarp opadgående kurs.
Jeg tænker at jeg har støttet Heljan en del: 3 x My, 2 x Mx, 2 x MAK, 2 x Y-tog, 1 Marcipanbrød, 1 IC3 samt mere end 10 UIC vogne - og så Holme-Olstrup station
Har intet i damp eller gods, detfalder udenfor min epoke
I bund og grund er det vel blot en journalist der skal lave en historie.
Venlig hilsen
Peter madsen
Har du set indslaget som der linkes til? Er det gået op for dig, at det er mennesker, drejer sig om? Mennesker som står i fare for at miste deres arbejdsplads og dermed også deres eksistensgrundlag og en stor del af deres identitet?
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.155
Kim Nannestad slutter heldigvis lidt positivt. Jeg har oversat de danske undertekster og gjort dem tilgængelige for Holland og Tyskland.
Hollandsk oversættelse: http://forum.modelspoorwijzer.net/modelspoor/heljan-in-zwaar-weer/msg80291/#new
Tysk oversættelse: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,10326242
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Det lyder ikke så godt. Og det er utroligt syndt, at en udenlandsk producent nu har solgt masser af sine b vogne i korteste tid - selvom Heljans model nok rammer virkeligheden langt bedre. Som jeg har sagt før, med lidt bedre malings/påtryk-detaljer kunne Heljan lave fantastiske modeller af dem. Og ikke kun det. I løbet af de sidste 25 år har de udviklet et utroligt portfolio af danske modeller. Mon ikke man kunne reanimere mange af disse projekter for at få tjent i det mindste lidt småpenge i lille Danmark?? Skinnebusser, Triangelvogne, nye CP vogne fra privatbanerne, manglende y togs varianter... Jeg tror, der ville være mange muligheder, og håber, at der i fremtiden vil komme et eller andet.
Ellers kan jeg kun ønske held og lykke til dem, der har gjort mig danmarksforelsket for 40 år siden - da jeg var 4 år gammelt - med en dansk bondegård og en dansk station (Videbæk).
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Du er så flittigt, Gert! Man kan kun sige tusind tak for din store indsats at gøre informationer tilgængeligt til så mange interesserede mennesker!
kennethlagoni
Indlæg: 22
Ja tak til Triangel og Y, og gerne fra Østbanen!
DA5024
Indlæg: 81
De er godt nok gamle - og lå længst nede i kassen
Østbanen på villovägar.
kennethlagoni
Indlæg: 22
Ej, det Y-tog gad jeg godt at ha´!
Man kunne godt drømme om at Heljan lavede det med en MFX dekoder!
Jeg kom til at tænke på at Heljans gamle DSB-bus går til fantasipriser i auktioner på Facebook. Der kunne garanteret godt laves penge på et genoptryk.
joergen1978
Automatiktekniker/ elektronikmekaniker
Billund
Indlæg: 180
Heljan kunne lave nye oplag af deres huse i korrekt skala 1:87 i ordentlig plast kvalitet
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO
Køre Dansk epoke 4c-6
Niels
Ingeniør
Indlæg: 348
""Heljan kunne lave nye oplag af deres huse i korrekt skala 1:87 i ordentlig plast kvalitet
__________________Jørgen Rasmussen""
..og det er måske netop sådan nogle sure og ikke-gennemtænkte opstød, der er med til at skræmme kunderne væk! SUK!
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.708
""Heljan kunne lave nye oplag af deres huse i korrekt skala 1:87 i ordentlig plast kvalitet
__________________Jørgen Rasmussen""
..og det er måske netop sådan nogle sure og ikke-gennemtænkte opstød, der er med til at skræmme kunderne væk! SUK!
Niels
Her kan vi ikke være enig ......
Man kan da ikke i flæg bruge H0 på alle størrelser af huse, bare fordi det er bedst for firmaet.
Et andet firma skriver da H0/TT.
Og ville du købe Holme Olstrup station og den hvide landbykirke for at placere de to lige ved siden af hinanden ?
Her bør man da på en måde skræmme de nye kunder væk !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Heljan kunne lave nye oplag af deres huse i korrekt skala 1:87 i ordentlig plast kvalitet
Det kan koste op til en halv million kr. pr. form, så det sker næppe. Resin eller laserskåret karton kunne være en mulighed i stedet for.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Jeg kom til at tænke på at Heljans gamle DSB-bus går til fantasipriser i auktioner på Facebook. Der kunne garanteret godt laves penge på et genoptryk.
Eksempler:
Danskebusser.dk Aabenraa årgang 1982
Danskebusser.dk Aabenraa årgang 1989
Danskebusser.dk DAB årgang 1989
Det kunne være fedt
+ er par Y-tog mere
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.648
Kim Nannesen må være glad for at se, hvor mange der står i kø, for at overtage Heljan og bringe økonomien på en skarp opadgående kurs.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Som jeg har sagt før, med lidt bedre malings/påtryk-detaljer kunne Heljan lave fantastiske modeller af dem.
Jeg er helt enig.
Men så hurtigt som A.C.M.E.´s nye DSB vogne er blevet udsolgt i både ind og udland, viser det jo, at der er stor appetit på markedet efter de her vogne. Jeg har heller aldrig forstået, hvorfor Heljans DSB vogne ikke har været til salg flere steder i udlandet.
Jeg kender flere i udlandet, der i mange år har eftersøgt Heljan B, A og AB vogne hos deres lokale forhandlere.
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.013
Og nu har de erfaringen med en dansk bus, så et par stykker i nyere årgange, ex, en DAB og en fra Aabenraa i 1980'er design kunne være et kæmpe ønske.
Eksempler:
Danskebusser.dk Aabenraa årgang 1982
Danskebusser.dk Aabenraa årgang 1989
Danskebusser.dk DAB årgang 1989
Det kunne være fedt
+ er par Y-tog mere
Helt enig!
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 140
Rigtig fin Volvo B10m, men en lidt hamper pris på shapeways, synes jeg da..
En ordentlig omgang Volvo B10m fra Heljan vil være velkomne, og gerne en flok B, Bk og BDk o.lign.
Min seneste Heljan investering var Kemi-depotet, byggesæt 1722. Virkelig flot byggesæt, med mange detaljer. Samling er endnu ikke startet, men jeg gælder mig. Absolut et byggesæt til anlæggets forgrund.
Christian Nordbyen
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 620
Kim Nannesen må være glad for at se, hvor mange der står i kø, for at overtage Heljan og bringe økonomien på en skarp opadgående kurs.
Jeg tænker at jeg har støttet Heljan en del: 3 x My, 2 x Mx, 2 x MAK, 2 x Y-tog, 1 Marcipanbrød, 1 IC3 samt mere end 10 UIC vogne - og så Holme-Olstrup station
Har intet i damp eller gods, detfalder udenfor min epoke
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
ptmadsn
Indlæg: 115
Hej!
I bund og grund er det vel blot en journalist der skal lave en historie.
Venlig hilsen
Peter madsen
Toftegaard
Norway
Indlæg: 121
Hej!
I bund og grund er det vel blot en journalist der skal lave en historie.
Venlig hilsen
Peter madsen
Har du set indslaget som der linkes til? Er det gået op for dig, at det er mennesker, drejer sig om? Mennesker som står i fare for at miste deres arbejdsplads og dermed også deres eksistensgrundlag og en stor del af deres identitet?
Mvh Toftegaard