Overskriften siger det næsten selv, men vi tager den lige igen: Jeg har lige erfaret at Kibri har lavet ovennævnte model af Rådhuset i Leer i Ost-Friesland i H0-størrelse (
link til billede på nettog.dk). Det Rådhus har jeg været inde (og oppe) i, så det gad jeg da godt samle her i de mørke vintertimer.
Er der tilfældigvis nogen der har set byggesættet for nylig. Helst i Københavns-området (eller på en troværdig net-shop) ?

Der er delte meninger på nettet om det hedder 8381 eller 38381 men umiddelbart er det vist et fedt...
Pensionist
Greve
Prøv at google på "Kibri 38381", så vælter det frem.
Bjarne
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Det femcifrede varenummer er et nyt nummer, alle Kibri sæt har fået - så vidt jeg ved efter Viessmanns overtagelse. Rådhuset findes også på Kibris hjemmeside, men står markeret som udsolgt.
Det lader dog til, at du kan få det hos På Sporet, hvor det endda er på tilbud. Ellers viser en hurtig søgning på eBay i Tyskland, at der "kun" er tre forhandlere, der tilbyder det - det plejer at betyde, at der ikke er mange tilbage, så det kan blive svært at få fat på; de mere gængse varer plejer der gerne være 25-50 hits på. Jeg har købt en del udgåede Kibri modeller i den senere tid på den måde.
Men du kan jo starte med at prøve hos Bjørn i Vesterbrogade - det er ihvertfald i Københavnsområdet.
MVH
Lars
Fiona
VH
Jørgen
LasseSteen
Jeg mener faktisk at Togcenter stadig har den på lager. Ellers kan jeg kun anbefale Modellbahnshop Lippe. Det er virkelig blevet min foretrukne web leverandør af modeltog. Lave priser samt hurtig og billig levering :-)
Svend
Ballerup
Bjørn PÅ SPORET er altid god at besøge, hvis man mangler noget, som man troede var udsolgt eller kun kan købes i andre lande.
Det er påfaldende, at de større modelbaneforretninger stort set ikke har mere KIBRI tilbage på hylderne. Rathaus Leer - passer meget fint til de tomme hylder .....
Svend
Alex
Projektleder
Hej, jeg har lige tjekket Togcentret http://www.modeltog.nu/index.php?cPath=1_2_501&sort=2a&page=4 de har en på lager.
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Ja, det synes jeg også er sært, da Kibri et langt stykke ad vejen er den tyske producent, der har de bedst egnede bygninger til et dansk anlæg - selvom Auhagen er ved at komme godt med.
Det har måske noget at gøre med, at Kibri vist nok har levet et noget omtumlet liv, indtil de blev købt op af Viessmann? Viessmann har de fleste forhandlere jo så rigeligt på lager.
Min normale forhandler har stort set kun Faller i størrelse H0 - alle andre fabrikater er kun repræsenteret ved et meget lille og ikke altid videre repræsentativt udvalg.
MVH
Lars
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Det med at Kibri ikke har været synlig i DK - mon ikke skyldes at ingen forhandler nåede Wunderland til sokkelholderen, og vi har været købt til bedre priser. Og derfor vil man da holde lager i noget der kan købes til ½ pris nogle timer væk ...
Men mon ikke der er ved at være solgt ud, og så kan det vel komme igen.
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
ckh
Faglig sekretær
Mvh. Claus
Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...