Picture

ckh

Faglig sekretær

Indlæg: 87

PB

Har nogen set Kibri 8381 (Rathaus Leer) byggesættet til salg for nylig?

Overskriften siger det næsten selv, men vi tager den lige igen: Jeg har lige erfaret at Kibri har lavet ovennævnte model af Rådhuset i Leer i Ost-Friesland i H0-størrelse (link til billede på nettog.dk). Det Rådhus har jeg været inde (og oppe) i, så det gad jeg da godt samle her i de mørke vintertimer. Er der tilfældigvis nogen der har set byggesættet for nylig. Helst i Københavns-området (eller på en troværdig net-shop) ? Smile Der er delte meninger på nettet om det hedder 8381 eller 38381 men umiddelbart er det vist et fedt...
__________________

 

Mvh. Claus

Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...
Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Prøv at google på "Kibri 38381", så vælter det frem.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Det femcifrede varenummer er et nyt nummer, alle Kibri sæt har fået - så vidt jeg ved efter Viessmanns overtagelse. Rådhuset findes også på Kibris hjemmeside, men står markeret som udsolgt.

Det lader dog til, at du kan få det hos På Sporet, hvor det endda er på tilbud. Ellers viser en hurtig søgning på eBay i Tyskland, at der "kun" er tre forhandlere, der tilbyder det - det plejer at betyde, at der ikke er mange tilbage, så det kan blive svært at få fat på; de mere gængse varer plejer der gerne være 25-50 hits på. Jeg har købt en del udgåede Kibri modeller i den senere tid på den måde.

Men du kan jo starte med at prøve hos Bjørn i Vesterbrogade - det er ihvertfald i Københavnsområdet. Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

Skulle være på lager her: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Kibri/43-4-0-35141-004017-0-...
__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Jeg mener faktisk at Togcenter stadig har den på lager. Ellers kan jeg kun anbefale Modellbahnshop Lippe. Det er virkelig blevet min foretrukne web leverandør af modeltog. Lave priser samt hurtig og billig levering :-) 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Bjørn PÅ SPORET er altid god at besøge, hvis man mangler noget, som man troede var udsolgt eller kun kan købes i andre lande.

Det er påfaldende, at de større modelbaneforretninger stort set ikke har mere KIBRI tilbage på hylderne. Rathaus Leer - passer meget fint til de tomme hylder .....

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej, jeg har lige tjekket Togcentret http://www.modeltog.nu/index.php?cPath=1_2_501&sort=2a&page=4 de har en på lager.

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.101

PB  Blog  Hjemmeside

Svend skrev:
Det er påfaldende, at de større modelbaneforretninger stort set ikke har mere KIBRI tilbage på hylderne.

Ja, det synes jeg også er sært, da Kibri et langt stykke ad vejen er den tyske producent, der har de bedst egnede bygninger til et dansk anlæg - selvom Auhagen er ved at komme godt med.

Det har måske noget at gøre med, at Kibri vist nok har levet et noget omtumlet liv, indtil de blev købt op af Viessmann? Viessmann har de fleste forhandlere jo så rigeligt på lager.

Min normale forhandler har stort set kun Faller i størrelse H0 - alle andre fabrikater er kun repræsenteret ved et meget lille og ikke altid videre repræsentativt udvalg.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Det med at Kibri ikke har været synlig i DK - mon ikke skyldes at ingen forhandler nåede Wunderland til sokkelholderen, og vi har været købt til bedre priser. Og derfor vil man da holde lager i noget der kan købes til ½ pris nogle timer væk ...

Men mon ikke der er ved at være solgt ud, og så kan det vel komme igen.

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

ckh

Faglig sekretær

Indlæg: 87

PB

Tusind tak for hjælpen gutter (samt en del baggrundsviden jeg ikke havde.) Det er skønt at I er "på banen" så hurtigt Smile Jeg bestilte det sidst tilgængelige fra togcenter.nu så nu glæder man sig jo næsten til vinteraftnerne....
__________________

 

Mvh. Claus

Märklin c-skinner. I gang med min første bane siden jeg var dreng (og det er dælme længe siden)...
Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.