Picture

klausfj

Indlæg: 3

PB

29094 startsæt på tilbud

Jeg kom lige til at udvide samlingen med endnu et startsæt. 29094 fandt jeg ved www.erevolution.dk til 6200 kr. Det er næsten 1000 kr billigere end det næstbilligste jeg kunne finde.

__________________

______________________________

Med venlig hilsen

Klaus Frank Jespersen

Deutsche Bahn epoke III, C-skinner, Centralstation.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Helt reelt, så snyder han med momsen, idet han "kun" opkræver Tysk moms og ikke den Danske. Det går jo kun sålænge indtil Skat får fingerne i ham!

 

Det forklarer jo ikke hele forskellen på de startsæt, men det er jo også et spørgsmål om hvor meget man vil tjene på hvilke produkter.

 

Indrømmer dog gerne, at jeg selv har købt hos ham, han er rigtig flink og servicen er i top. Jeg anbefaler ham gerne.

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

FutNielsen

Bylderup-Bov

Indlæg: 157

PB

Knud Lauridsen skrev:

Helt reelt, så snyder han med momsen, idet han "kun" opkræver Tysk moms og ikke den Danske. Det går jo kun sålænge indtil Skat får fingerne i ham!

 

 

 

Det kan han jo gøre lige så længe han har lyst til. Så vidt jeg kan se er det en tysk adresse på firmaet. Det forhindrer ham jo ikke i at have en dansk hjemmeside

__________________

Mojn Mojn
Henrik

2 skine jævnstrøm digital. DSB epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Hvis salget til Danmark er på mere end 280.000,- om året skal firmaet momsregistreres i Danmark og betale dansk moms at salg til Danmark
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1976649&vId=205476&search=gr%E6nsehandel%A4280.000 

 - Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

FutNielsen

Bylderup-Bov

Indlæg: 157

PB

Det har de vist glemt at fortælle samtlige grænsebutikker. 90% af deres omsætning er dansk.

__________________

Mojn Mojn
Henrik

2 skine jævnstrøm digital. DSB epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

Fiona

Indlæg: 156

PB

FutNielsen skrev:

Det har de vist glemt at fortælle samtlige grænsebutikker. 90% af deres omsætning er dansk.

Læs linket. Reglerne gælder for fjernsalg!!

__________________

VH
Jørgen

Like 0 kan lide
Top

Picture

FutNielsen

Bylderup-Bov

Indlæg: 157

PB

Ja okay det var mig der tog fejl.

__________________

Mojn Mojn
Henrik

2 skine jævnstrøm digital. DSB epoke III

Like 0 kan lide
Top

Picture

klausfj

Indlæg: 3

PB

Jeg hentede selv mit startsæt syd for grænsen og så er der vel ikke den store forskel på startsættet og de øl jeg tog med fra Scandinavian Park Smile

__________________

______________________________

Med venlig hilsen

Klaus Frank Jespersen

Deutsche Bahn epoke III, C-skinner, Centralstation.

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

 

er der ikke også noget om - at sælger skal være direkte/ eller delvis direkte involveret i forsendelsen - og det er han vist ikke hvis han bruger det droningelige forsinkelses brev-og pakke kompani - ( og når man læser om de afgørelser der er faldet i retten) og er det mon ikke også disse vare det omhandler

  • energiprodukter,
  • alkohol og alkoholholdige drikkevarer, samt
  • forarbejdet tobak som defineret i fællesskabsbestemmelserne.

derefter er der noget om told og det er jo ikke moms - eller er der noget jeg har misforstået (det skulle ikke undre mig)- det er nogen gange svært at tolke og forstå sådanne regler :bigsmile: :p ;) 

mvh

henning h087 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henning.

h087 skrev:
er der ikke også noget om - at sælger skal være direkte/ eller delvis direkte involveret i forsendelsen

Jo, det er rigtigt: Amazon i England opkræver f.eks. dansk moms, hvis man køber direkte hos dem; men de er meget dygtige til at henvise til "partnere", hvor man så gennemfører handlen hos en anden virksomhed, der ikke sælger så meget til Danmark - og så slipper man for momsen, hvis det er bøger (der er ingen moms på bøger i Storbritannien).

Citat:
- og det er han vist ikke hvis han bruger det droningelige forsinkelses brev-og pakke kompani

Det er til gengæld ikke rigtigt: Jeg tror nok, hammeren falder, hvis leverandøren selv leverer varen til transportøren, og så er det ellers ligegyldigt, hvem der er transportør - herunder postvæsenet.

Amazon kan netop slippe udenom, fordi man betaler direkte til deres partner, ikke til Amazon, og det er partneren, der sørger for forsendelse, ikke Amazon. Handelen er derfor helt igennem gennemført med partneren, og Amazon får nok "kun" en formidlingsprovision fra partneren.

Men det er jo ikke ligegyldigt, hvad man køber: Normalt er jeg fuldstændigt ligeglad med leverandøren, hvis der er tale om en bog - der får man sjældent brug for garanti og service - mens det kan være noget helt andet med modeltog. Eller biler. Eller andre ting, der har det med at gå i stykker...

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Lars

takker - som jeg skriver - så er det nogen gange svært at forstå hvad de skriver - 

og selv fortrækker jeg også helst en "fysisk" handel

mvh

henning

ps - lidt off tropic - hvis  du skal til Valby - så ses vi måske ! - er der både lø og sø

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Mit daglige brød tjener jeg som bogholder ved en revisor, vi har vent problematikken og der skal opkræves den moms som det land man sælger til.

At man så kører ned og fysisk henter og betaler for varen, ja så er det momsen for det land hvor handlen gennemføres der opkræves, at vi så kører retur over grænsen, kan sælger jo ikke gøre noget ved!

Der er så tale om et fysisk salg i butikken på stedet. Ved fjernsalg, (postordre, netsalg og lign.) opkræves den moms som pågældende modtager land har. Dette afregnes så via de gældende momsregler for handel imellem landende.

Ved salg til anden erhvervskunde, så er salget momsfrit! Den "fiktive" moms angives så via momsangivelsen hos Skat. Landende i og udenfor EU samkører så registerne, for at sikre at den rigtige moms / ingen moms er afregnet.

Det er jo her der fanges en del af vore nye medlemmer i EU! Så systemet virker.

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

Indlæg: 404

PB

Prøv at kigge på regnstykket:

Pris 6200 heraf moms (19%) kr. 1.368,- det vil sige en pris uden moms på små 4.650,-

Pris 7200 heraf moms (25%) kr. 1.550,- det vil sige en pris uden moms på små 5.400,-

Så er enten sælger han det hele uden om skattefar både i Tyskland og Danmark, eller også tjener han kr. 800 på hver handel. (6.200 - 5.400).

De latterlige 6% gør ikke, at jeg ville lave en handel syd for grænsen, nej det er besparelsen på de kr. 800,- der gør forskellen.

Jeg synes bare ulempen, er når toget skal til rep, der er mest besværligt.

Hilsen

Erik

__________________

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Knud.

Knud Lauridsen skrev:
Mit daglige brød tjener jeg som bogholder ved en revisor, vi har vent problematikken og der skal opkræves den moms som det land man sælger til.

[...]

Der er så tale om et fysisk salg i butikken på stedet. Ved fjernsalg, (postordre, netsalg og lign.) opkræves den moms som pågældende modtager land har. Dette afregnes så via de gældende momsregler for handel imellem landende.

Jeg tror, din chef skal læse lidt mere på lektien: I ignorerer fuldstændigt, at der findes en bagatelgrænse på 280.000 kr. om året - jvf. f.eks. Folketingets hjemmeside med EU oplysning:

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/ 

Netop bagatelgrænsen er meget væsentlig her, for det er vel de færreste modelbanebutikker - hvis nogen - der sælger for mere end 280.000 kr. årligt til danske kunder? Og selv hvis man kunne finde en enkelt eller to, er det stadig den langt, langt overvejende majoritet, der ligger under - så i praksis skal man ikke betale dansk moms ved handel i andre EU lande.

Det er faktisk kun hos Amazon i England jeg har prøvet at blive fanget i fælden - ellers har jeg altid betalt national moms ved handel i andre EU lande - og jeg handler altså en del over grænsen.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

klausfj

Indlæg: 3

PB

nyboder skrev:

Prøv at kigge på regnstykket:

Pris 6200 heraf moms (19%) kr. 1.368,- det vil sige en pris uden moms på små 4.650,-

Pris 7200 heraf moms (25%) kr. 1.550,- det vil sige en pris uden moms på små 5.400,-

Så er enten sælger han det hele uden om skattefar både i Tyskland og Danmark, eller også tjener han kr. 800 på hver handel. (6.200 - 5.400).

De latterlige 6% gør ikke, at jeg ville lave en handel syd for grænsen, nej det er besparelsen på de kr. 800,- der gør forskellen.

Jeg synes bare ulempen, er når toget skal til rep, der er mest besværligt.

Hilsen

Erik

Et fint og rigtigt regnestykke, men en lidt underlig præmis om en fortjeneste på 800 kr under forudsætning af at der ikke er betalt moms. Du har jo truffet den forudsætning at en dansk forhandler ingen fortjeneste har?!? Godt nok har jeg fået startsættet billigt, men jeg har ingen illusion om at sælger ingen penge har tjent. Lige så lille er min illusion, at en dansk forhandler ingen penge tjener på et startsæt. Hvor meget ved jeg ikke, men det bekymrer mig også mindre.

Med hensyn til reperation har jeg ikke de store bekymringer. Selvfølgelig kan ting få defekt, men skulle uheldet være ude er sælger jo aldrig længere væk end det nærmeste posthus. Og jeg kan trods alt sende mange pakker for 800 kr. PostDanmarks horrible satser til trods.

 

__________________

______________________________

Med venlig hilsen

Klaus Frank Jespersen

Deutsche Bahn epoke III, C-skinner, Centralstation.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

Jeg tror nogen lige skal bruge lommeregneren igen:

de 6200 er inkl tysk moms?

De 7200 er inkl dansk moms..?

I såfald udgør 6200 jo 119% og de 7200 udgør 125%.. Kan vi være enige så langt?

Så dividerer vi baglæns osv. :

6200 minus tysk moms bliver ca 5210.-

7200 minus dansk moms bliver ca 5760.-

Forskellen er nu kun ca 550.-

Men skal de sende fra tyskerland til danemark, er porto vel ikke langt fra danemark til danemark??

Postdumnok´s priser herhjemme er helt til hest..: jeg har fået pakker med fly fra Italien billigere end pakker i samme størrelse og vægt, der bar skal til "Tysklands Odde"..

Jeg har ikke tjekket sælgers hjemmeside for betalingsmuligheder, men jeg tager gerne lidt ekstra i fortjeneste, idet jeg skal bruge en masse ekstra tid for at overføre/tjekke betalinger.. i forhold til almindelig indenrigs betaling..

Derfor tror jeg den lille forskel beror på betaling og på at "man ikke gider regne momsen efter" når man evt fysisk besøger butikken??, hvorfor han kan få lidt ekstra for varen..

 

Mvh Steen

 

 

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.